-

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle

Někteří říkají, že v případě malých aut je úplně jedno, po čem sáhnete, neboť při jejich malém nájezdu o spolehlivost zase tak nejde. Jak už asi tušíte, realita je úplně jiná, i tato kategorie má své hvězdy a propadáky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle

18.2.2019 | Mirek Mazal

Někteří říkají, že v případě malých aut je úplně jedno, po čem sáhnete, neboť při jejich malém nájezdu o spolehlivost zase tak nejde. Jak už asi tušíte, realita je úplně jiná, i tato kategorie má své hvězdy a propadáky.

Začínající i starší řidiči, bezdětné páry či třeba na řízení ne úplně šikovné ženy ocení do města malé auto, které nutně nemusíte koupit jako nové. Drobné modely jsou i jako ojetiny žádané kvůli své velikosti, malým pořizovacím cenám a teoreticky nízkým servisním nákladům kvůli malé spotřebě i omezeným servisním požadavkům.

Jak je to skutečně se ekonomickou náročností malých aut přibližuje TÜV Report 2019. Každoročně aktualizovaný zdroj informací složený z přehledu poruch objevených během pravidelných technických kontrol dokáže směrodatně ukázat chronické problémy každého vozu. Mohou vznikat přehledy napříč kategoriemi nebo srovnání v jednom segmentu. Varianta B čili komparace na úrovni stejné třídy je tento případ, kdy se Němci podívali na zoubek relativně mladým automobilům určeným do města a blízkého okolí. I ty jsou totiž už dostatečně dostupné na to, aby o nich mohl přemýšlet kde kdo.

Průměrná četnost poruch u dvou- až tříletých automobilů vychází na hodnotu 5,9. Od této hranice je možné odvíjet spolehlivost započítaných kandidátů, které seřadíme od nejhoršího po nejlepší model podle četnosti závad. Je jich deset a začneme opravdu vysoko nad průměrem...

10. Fiat Punto

Četnost závad: 12,1 (Ø 5,9)

Největší propadák mezi malými vozy je podle TÜV Fiat Punto. Mizerný výsledek má na svědomí špatný brzdový systém a osvětlení vozidla. Zkušební komisaři také pravidelně nejsou spokojeni s výfukovým vedením a pružinami pérování. To je spousta problémů na v podstatě zánovní vůz.


Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 1 - Fiat Punto konci foto generaci 13Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 2 - Fiat Punto konci foto generaci 14Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 3 - Fiat Punto konci foto generaci 15

9. Dacia Sandero

Četnost závad: 11,0 (Ø 5,9)

Druhé nejhorší malé auto je Dacia Sandero. Laciný Rumun se projeví brzkými vadami i na klíčových součástech, jako je motor či podvozek. Dvouleté a tříleté verze na technických kontrolách ale vykazují podprůměrné výsledky ve všech zkoumaných oblastech.

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 4 - Dacia Sandero Blackline 2014 prvni foto 02Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 5 - Dacia Sandero Blackline 2014 prvni foto 03Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 6 - Dacia Sandero Blackline 2014 prvni foto 05

8. Kia Rio (typ UB)

Četnost závad: 9,5 (Ø 5,9)

Kia Rio těsně unikla dvěma nejspodnějším pozicím. S délkou přes čtyři metry patří k největším zástupcům své třídy. Bohužel Korejci nabízejí spoustu prostoru, ale také mnoho problémů - rio se potýká s nespolehlivými světlomety, odpružením náprav a uniká olej.

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 7 - test Kia Rio CRDi 01Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 8 - test Kia Rio CRDi 06Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 9 - test Kia Rio CRDi 23

7. Nissan Micra (typ K13)

Četnost závad: 7,9 (Ø 5,9)

Micra typového označení K13 je oblíbená varianta dámského automobilu. Muži by zaváhali kvůli použité technice, která je důvodem obejít takovou ojetinu obloukem i pro ženy. TÜV kritizuje znovu osvětlení a nadměrnou ztrátu oleje. Nissan se nepochlapil ani s brzdami.

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 10 - nissan micra lolita lempicka 02Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 11 - nissan micra lolita lempicka 04Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 12 - nissan micra lolita lempicka 09

6. Citroën C3

Četnost závad: 7,6 (Ø 5,9)

Dostáváme se do fáze, kdy auto není vyloženě špatné, slavit ale není co. Kousek před Microu se umístil Citroën C3 druhé generace. Zakulacený Francouz má ještě stále co dohánět a podle TÜV opět špatně svítí. Němci zmiňují také špatné nápravy nebo opakované problémy s emisemi.

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 13 - Citroen C3 2013 facelift 01Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 14 - Citroen C3 2013 facelift 02Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 15 - Citroen C3 2013 facelift dalsi 03

5. Volkswagen Polo (typ 6R/6C)

Četnost závad: 4,9 (Ø 5,9)

Pátá generace VW Polo díky všestrannému talentu kandiduje na post jednoho z doporučeníhodných malých vozů. Nadprůměrný počet kontrol proběhl bez jediného problému, ale drobné zaváhání se objevují v oblasti ztráty oleje a vadného osvětlení.

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 16 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 04Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 17 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 07Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 18 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 16

4. Opel Corsa (typ E)

Četnost závad: 4,2 (Ø 5,9)

Opel Corsa typ E nabízí dobrou ovladatelnost a je právem jedním z nejoblíbenějších malých vozů. Mezi slabé stránky se řadí funkce brzd a výdrž pružin či tlumičů. Na stupně vítězů to tentokrát o fous nestačilo.

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 19 - Opel Corsa E oficialni sada 08Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 20 - Opel Corsa E oficialni sada 11Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 21 - Opel Corsa E oficialni sada 27

3. Toyota Yaris (typ XP13)

Četnost závad: 3,8 (Ø 5,9)

Třetí nejlepší malé auto je Toyota Yaris. Poskytuje spoustu místa, hospodárné motory, moderní vzhled a vysokou míru spolehlivosti. Experti TÜV byli téměř vždy spokojeni, pouze by příště rádi neviděli rušivé detaily jako problematické pérování a slabé přední osvětlení.

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 22 - Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i 2014 prvni test oficialni foto 24Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 23 - Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i 2014 prvni test oficialni foto 26Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 24 - Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i 2014 prvni test oficialni foto 27

2. Audi A1

Četnost závad: 3,8 (Ø 5,9)

Předvoj vítěze jsou čtyři kruhy. Druhé nejlepší auto z celého žebříčku je prý plné technické rafinovanosti a bezchybného zpracování. Kvalita je přesvědčivá, podle TÜV přímo úměrná vyšší kupní ceně.

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 25 - Audi A1 Sportback produkcni nove 01Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 26 - Audi A1 Sportback produkcni nove 04Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 27 - Audi A1 Sportback produkcni nove 07

1. Hyundai i20 (typ GB)

Četnost závad: 3,0 (Ø 5,9)

Zlatým hřebem je Hyundai i20. Objektivní kvalita nemusí být drahá záležitost, jak dokazuje report TÜV. Dostupný jihokorejský model dostal nejnižší známku za černost poruch, typické závady u něj ani není možné vyjmenovat. Právem mu patří největší potlesk a vzhledem k relativně nízkým cenám ojetin je to žhavý kandidát na dobrou koupi v tomto segmentu.

Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 28 - Nejlepsi male auto TUV Report 2019 01Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 29 - Nejlepsi male auto TUV Report 2019 02Nejvíce a nejméně poruchová ojetá malá auta: I tady lze šlápnout pořádně vedle - 30 - Nejlepsi male auto TUV Report 2019 03

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama