Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchové ojetiny nižší střední třídy? Zde jsou i s nejčastějšími závadami
22.10.2018 | Mirek Mazal
Odhadnout výdrž nově koupeného auta nemusí být nutně věštění z křišťálové koule. Jistotu nemáte nikdy, pravděpodobnost dle poruchovosti u kontrol TÜV je ale známá.
I když jsou v posledních letech stále žádanějšími auty SUV všech tříd, nejprodávanější zůstávají vozy nižší střední třídy. Žádaná jsou kvůli svému univerzálnímu použití - dokáží posloužit jako městská i rodinná auta a při svých současných kvalitách se nezaleknou ani dlouhých cest. Kompakty jsou skoro dokonalým kompromisem a dobře poslouží prkticky komukoli.
Na spolehlivost aut této vyhledávané kategorie se zaměřilo německé TÜV, která na základě závad jí zkoumaných vozů sestavila žebříček poruchových kompaktů pro rok 2018. Auta jsou níže musí mít vždy podprůměrné hodnocení spolehlivosti a seřazeny od nejméně poruchového zástupce po největší propadák mezi nejnovějšími zkoumanými modely. Nechybí i informace o poruchovosti u exemplářů dřívějšího data zrodu a u každého ze stáří jsou uvedeny i celkové průměry závad pro stejně staré konkurenty. Jako orientační informace o hodnotě zařazeného vozidla slouží odhad aktuální kupní ceny umístěný pod údaji o stáří.
Poruchové kompakty dle TÜV pro rok 2018 od nejlepšího k nejhoršímu
8. Honda Civic (2011 až 2017)
2-3 roky: 5,9 ( Ø 5,8)
4-5 roků: 9,1 (Ø 10,4)
6-7 roků: 14,5 (8. gen., Ø 15,7)
8-9 roků: 17,9 (8 gen., Ø 20,9)
10-11 roků: 24,2 (8. gen., Ø 26,5)
Cena: 9. generace od 9 500 Eur (243 000 Kč), 8. generace od 4 000 Eur (102 000 Kč)
Nejlepším mezi nejhoršími je Honda Civic, která je mezi 2 až 3 roky starými je jen lehce podprůměrná a ve všech ostatních je dokonce nad průměrem. Slabinou odvážně tvarovaného Civicu 9. generace je osvětlení a opotřebované brzdové kotouče. Předchůdce se potýkal s problematickými airbagy, dále se objevily nedostatky u automatické převodovky, vodního čerpadla, posilovače řízení a znovu dělaly starosti brzdy - tentokrát páka ruční brzdy.



7. Seat Leon (2012 až dodnes)
2-3 roky: 6,0 ( Ø 5,8)
4-5 roků: 10,9 (Ø 10,4)
6-7 roků: 16,2 (1P, Ø 15,7)
8-9 roků: 22,1 (1P, Ø 20,9)
10-11 roků: 27,2 (1P, Ø 26,5)
Cena: typ 5F od 8 100 Eur (208 000 Kč), řada 1P od od 4 000 Eur (102 000 Kč)
Pověst španělského hatchbacku od Seatu kazí dvojspojková převodovka DSG a občas nefunkční turbodmychadlo. Mezi nejlepší nepatří ani přední světla. Starší Leony pronásledují poruchy tlumení, brzd a koroze výfukového systému.
6. Renault Mégane (2008 až 2016)
2-3 roky: 6,1 ( Ø 5,8)
4-5 roků: 13,4 (Ø 10,4)
6-7 roků: 18,6 (Ø 15,7)
8-9 roků: 31,4 (M, Ø 20,9)
10-11 roků: 36,2 (M, Ø 26,5)
Cena: typ Z od 4 500 Eur (115 000 Kč), typ M od 1 000 Eur (26 000 Kč)
Cenově dostupný Renault musel povinně na opravu brzdového pedálu, který měl vliv na nízký brzdný účinek. Dieselová jednotka s objemem 1,5 litru selhává v oblasti vstřikovacího čerpadla. Typicky slabými místy jsou také nápravy, brzdy, řízení a znovu přední světla.
5. Citroën C4 (2010 až 2018)
2-3 roky: 6,3 ( Ø 5,8)
4-5 roků: 11,5 (Ø 10,4)
6-7 roků: 28,2 (1. gen., Ø 15,7)
8-9 roků: 30,9 (1. gen., Ø 20,9)
10-11 roků: 33,5 (1. gen., Ø 26,5)
Cena: 2. generace od 4 400 Eur (113 000 Kč), 1. generace od 1 200 Eur (31 000 Kč)
Výsledky technických kontrol ukazují nutnost kontroly zavěšení náprav a brzdových kotoučů. Již tradičně panuje nespokojenost s kvalitou osvětlení. Ostatní části by měly vydržet běžnou porci uživatelských kilometrů.
4. Škoda Rapid (2012-dodnes)
2-3 roky: 6,7 ( Ø 5,8)
Cena: od 8 000 Eur (205 000 Kč)
Možná byste tady čekali Octavii (tedy ne kvůli spolehlivosti, velikostí...), ale tu Škoda řadí do střední třídy a TÜV to respektuje. Za kompaktní škodovku je tedy považován Rapid, který je na trhu šestým rokem. Za tu dobu se objevily úniky olejové náplně, zaseknuté světlomety a neúměrně opotřebované brzdové kotouče. Servisní technici si všimli poruch posilovače řízení a škubání převodovky DSG. Modelový rok 2015 doplácel na nekvalitní chladicí kapalinu.
3. Kia Ceed (2012 až dodnes)
2-3 roky: 7,1 ( Ø 5,8)
4-5 roků: 12,1 (ED, Ø 10,4)
6-7 roků: 17,8 (ED., Ø 15,7)
8-9 roků: 25,9 (ED, Ø 20,9)
Cena: JD od 9 000 Eur (231 000 Kč), série ED od 4 500 Eur (115 000 Kč)
Evropsky zaměřený hatchback pomohl zvednout povědomí o korejské značce. Dobrému jménu škodí vadné spojky a brzdy. Na dojmu nepřidá častá koroze a vybitá baterie. Úplnou tragédií pro Ceed jsou hnací hřídele a zavěšení náprav.
2. Volkswagen Scirocco (2008 až 2017)
2-3 roky: 7,4 ( Ø 5,8)
4-5 roků: 10,3 (ED, Ø 10,4)
6-7 roků: 15,8 (ED., Ø 15,7)
Cena: od 7 500 Eur (192 000 Kč)
Stylové Scirocco už se nevyrábí a z hlediska spolehlivosti není čeho litovat. Vůbec nekupovat je prý lepší verze s motorem 1,4 TSI, protože u nich často dochází ke známému problému s přeskakováním rozvodového řetězu (jsou známé případy úplného roztržení). Kromě toho korodují zadní dveře a pozor na pružiny podvozku.
1. Dacia Logan (2012 až dodnes)
2-3 roky: 12,2 ( Ø 5,8)
4-5 roků: 20,6 (1. gen., Ø 10,4)
6-7 roků: 27,9 (1. gen., Ø 15,7)
8-9 roků: 32,0 (1. gen., Ø 20,9)
Cena: 2. generace stojí od 5 500 Eur (141 000 Kč), 1. generace od 1 000 Eur (26 000 Kč)
Potíže Loganům činí křehká přední skla, která se snadno poškrábou. Majitelé ojetin by měli počítat s možnou opravou předních brzd a stávkujícím airbagem řidiče. Větší či menší závady se ale objevují téměř v každé části laciného kompaktu od Dacie, je to jedno z vůbec nejporuchovějších aut svého stáří.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 10 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
EU nepovolí, naopak utahuje šrouby. Chce zákaz spalovacích aut pro firmy a autopůjčovny už za 4 roky a 5 měsíců
21.7.2025Ohromující čísla ukazují, o kolik prodejů se automobilka připravila zaříznutím motorů V8. Musela vyhodit šéfa, aby to vrátila
21.7.2025Elektrické Mercedesy jsou takové fiasko, že je automobilka někde s létem zlevnila až o 320 tisíc Kč
21.7.2025Neobvyklá vývozní Škoda 130 L v dodnes krásném originálním stavu je poklad, který zítra může stát ve vaší garáži
21.7.2025Neexistuje žádný moment v životě elektrického auta, kdy se ho opravdu vyplatí koupit, nové i ojeté vypadá jako past
21.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva