Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci otestovali ojetý český bestseller, varují před typickou koncernovou slabinou
10.9.2019 | Petr Prokopec
V českých autobazarech neexistuje vůz oblíbenější než Škoda Octavia Combi s motorem TDI. Právě takovou ojetinu vyzkoušeli kolegové z německého Auto Bildu a z hodnocení vyšla skvěle.
Škoda Octavia Combi je bezesporu českým fenoménem. Na délce 4,6 metru nabízí dostatek prostoru pětici cestujících a zároveň přitom zvládá pobrat 610 litrů nákladu. To často nenabídnou ani auta o třídu vyšší a o několik úrovní dražší. Mladoboleslavský bestseller však jen u těchto kvalit nezůstává, po sklopení zadních sedadel kapacita jeho zavazadelníku narůstá dokonce na 1 740 liru. Není tak vlastně divu, že i po více než šesti letech na trhu dosahuje Octavia třetí generace stále skvělých prodejů. Ostatně ty loňské celoevropské byly historicky třetí nejvyšší.
Vůz si ovšem skvěle vede i mezi ojetinami. U nás dokonce natolik, že i když vzrůstá jeho průměrné stáří a průměrný nájezd, ceny rostou. Test ojeté Škody Octavia Combi tak nemohl přijít v lepší dobu, a co je ještě podstatnější, podepsáno pod ním není žádné české periodikum, jež by mohlo být obviněno ze zaujatosti. Místo toho si český bestseller vzal na paškál německý Auto Bild.
Němci hned na úvod zmiňují, že pokud to lze, měli byste se vyhnout exemplářům osazeným automatem DSG, typickou to slabinou aut koncernu VW. Jeho negativa se v průběhu let stala pomalu veřejným tajemstvím, a čím více toho má převodovka DQ200 za sebou, tím více může znepříjemňovat život. Nejpatrnější je to ve chvílích, kdy ještě pohonná jednotka není zahřátá. V ten moment automat zkrátka stávkuje a vy budete často připomínat milovníka ródea.
Ve chvíli, kdy se vůz zahřeje, i převodovka s nájezdem takřka 200 tisíc kilometrů, se kterou se Němci potýkali, se uklidní a trhání se tedy objevuje jen během prvních kilometrů. Totéž platí o pohonné jednotce, v tomto případě 1,6litrovému turbodieselu se 110 koňmi, který shledali dostatečným. Ovšem dodávají, že pokud chcete často obsazovat zadní lavici a plnit zavazadelník až po strop, je ideálem 2,0 TDI, jehož spotřeba je takřka stejná.
Právě z tohoto důvodu není příliš doporučován benzinový motor, zájemci s velkými přívěsy by pak měli pošilhávat hlavně po provedení Scout, které dostalo standardně pohon všech kol. S ním je možné táhnout až dvě tuny, nicméně je i dražší. Těžko jej pořídíte za méně než 200 tisíc korun. A pokud ano, bude u toho již opravdu velký nájezd. Jedna-šestky pak startují okolo zhruba 120 tisíc korun, ovšem taktéž s více než 200 tisíci najetými kilometry.
Při těchto cifrách se již vyplatí důkladná kontrola kupovaného vozu. Němci odhalili třeba zatékání vody v okolí střešního okna. Rané modely pak disponovaly poněkud tužším zadním zavěšením, jež nyní již může být „vyklepané“. Čekat by tak mohly nemalé opravy. Originální díly jsou poměrně drahé v kontextu s cenou, naštěstí je tu však poměrně hodně rozšířená alternativa v podobě druhovýroby koncernových komponentů.
Ve výsledku tak Octavia Combi získala čtyři hvězdy z pěti, což je velmi dobré vysvědčení, zvláště u exempláře s tak vysokým nájezdem. Čím mladší kousek si tedy vyberete, tím jste na tom lépe, jen je třeba počítat s tím, že cena zvláště v Česku šplhá daleko výše než v sousedních zemích. V Německu, kde vozy se starší emisní normou, mezi něž verze 1,6 TDI a 2,0 TDI spadají, si ale je z čeho vybírat - Němci nejvíce doporučují kombík s motorem 2,0 TDI a manuální převodovkou.













Němci otestovali ojetou Škodu Octavia Combi. Doporučují přitom hlavně dvoulitrový turbodiesel s manuálem, i když ani verze 1,6 TDI není nezajímavá
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
