Němci vyzkoušeli zimní pneumatiky pro lepší auta, třem typům radí se vyhnout

Testy zimního obutí jsou podzimním koloritem, obvykle se ale soustřeďují na nejběžnější rozměry. Němci si vzali na mušku i pneu o rozměru 255/35 R19 a zdaleka ne vždy byli spokojeni.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci vyzkoušeli zimní pneumatiky pro lepší auta, třem typům radí se vyhnout

20.10.2019 | Mirek Mazal

Němci vyzkoušeli zimní pneumatiky pro lepší auta, třem typům radí se vyhnout

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Testy zimního obutí jsou podzimním koloritem, obvykle se ale soustřeďují na nejběžnější rozměry. Němci si vzali na mušku i pneu o rozměru 255/35 R19 a zdaleka ne vždy byli spokojeni.

Jedenáct typů zimních pneumatik o rozměru 255/35 R19 podrobili testu kolegové z německého Auto Bildu. Pánové jako obvykle vyzkoušeli různé obutí zkušebních aut ve čtrnácti samostatných disciplínách a pro názornost rozdílů použili i dvě sady letních vzorků.

Zařazením dvou automobilů s tvrdšími pryžemi chtěli testeři připomenout důležitost vhodné výbavy na chladnou část roku. Zejména v napadaném sněhu, na ledu a v rozbředlém sněhu jsou členité gumy s měkčí směsí k nezaplacení. Povrch cvičné dráhy ve Finsku znamenal pro letní gumy téměř trojnásobnou brzdnou dráhu do úplného zastavení. Ale zůstaňme pro dnešek jen u zimního obutí.

V rozměru obutí luxusnějších a výkonnějších aut Auto Bild doporučuje dvě novinky. Vítěz Goodyear Ultra Grip Performance+ 96V zaujme skvělými výkony za všech povětrnostních podmínek. Bez slabin je právem na trůnu devatenáctek. Stříbrný typ Vredestein Wintrac Pro 96Y také zaujme vyváženými vlastnostmi blízkými maximu realistických očekávání. Další pozice patří modelům značek Continental, Hankook a Michelin, ovšem tyto stálice trochu nečekaně doplnila firma Uniroyal se svým modelem MS plus 77.

Při výběru byste se měli vyhnout Nexenu, přinejmenším se nevyplatí kupovat Winguard Sport 2 96V. Smutný překvapením je až předposlední místo v testu pro Nokian s WR A4 96V. Následuje už jen Nankang SV-2 Winter Active NK Snow, také tomuto typu se Němci radí vyhnout. Odpadlíky trápí hlavně mokro, kterému se v zimě nikdo nevyhne. Například v minulosti často chválené finské gumy WR A4 od Nokianu potřebují při plném brzdění k zastavení 54,8 metrů z rychlosti 100 km/h, a tedy přibližně o dvě další délky vozidla více než příkladné Goodyeary, které potřebovaly 45,7 metru. To je vskutku obtížně akceptovatelný rozdíl.

Výsledky testu zimních pneumatik 255/35 R19


Němci vyzkoušeli zimní pneumatiky pro lepší auta, třem typům radí se vyhnout - 1 - Test zimnich pneu 25535 R19 2019 foto 01

Němci vyzkoušeli zimní pneumatiky pro lepší auta, třem typům radí se vyhnout - 2 - Test zimnich pneu 25535 R19 2019 foto 02Němci vyzkoušeli zimní pneumatiky pro lepší auta, třem typům radí se vyhnout - 3 - Test zimnich pneu 25535 R19 2019 foto 03Němci vyzkoušeli zimní pneumatiky pro lepší auta, třem typům radí se vyhnout - 4 - Test zimnich pneu 25535 R19 2019 foto 04
Tři nejúspěšnější vzorky podle německých kritérií - zleva Goodyeary, Vredesteiny a Uniroyaly

Zdroj: Auto Bild

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.