Po magistrále se opět může jezdit 80 km/h, nesmyslné omezení na 50 km/h končí

Zvýšení limitu na pražské magistrále ukazuje, že změny ve lze provádět nejen na úkor automobilové dopravy. Sdružení Auto*mat je ostře proti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Po magistrále se opět může jezdit 80 km/h, nesmyslné omezení na 50 km/h končí

13.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Po magistrále se opět může jezdit 80 km/h, nesmyslné omezení na 50 km/h končí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zvýšení limitu na pražské magistrále ukazuje, že změny ve lze provádět nejen na úkor automobilové dopravy. Sdružení Auto*mat je ostře proti.

Pražská magistrála již není svázána omezením na 50 km/h v takové délce, v jaké byla v minulých letech. Od Jižní spojky na sever byla dovolená rychlost jen 50 km/h - výjimečně nikoli z důvodu domnělé vyšší bezpečnosti, ale kvůli hluku. Nyní v její části bylo omezení odstraněno a platí rychlost 80 km/h, normální pro silnici pro motorová vozidla v obci. „Vzhledem k položení nízkohlučného povrchu vozovky, výstavbě protihlukové stěny a dokončení protihlukově působící budovy už je omezení rychlosti zbytečné,” uvedl Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky.

Ve směru do centra platí limit 80 km/h od křížení magistrály s Jižní spojkou po křížení s ulicí Vyskočilovou, tedy asi 1,5 kilometru. V opačném směru je možné na 80 km/h zrychlit u křížení s ulicí Na strži, od kterého to je k Jižní spojce 2,2 kilometru. „Uleví se řidičům, kteří na široké a přehledné silnici museli jezdit nesmyslně pomalu, i lidem bydlícím v okolí, protože by mělo dojít ke snížení objemu zplodin kvůli plynulejší dopravě,” pokračoval Dolínek

Změna se nelíbí nátlakovému sdružení Auto*mat, které proti automobilové dopravě v Praze dlouhodobě brojí a stojí mimo jiné za každoročními cyklojízdami Prahou a za uzavírkami Smetanova nábřeží v rámci akce „Nábřeží žije” v roce 2013, jejichž výsledkem byla zejména ucpaná Malá Strana. „Podle nás je zvýšení rychlosti krokem zpátky, jde proti dlouhodobé strategii humanizace severojižní magistrály,” uvedl Vratislav Filler, člen Auto*matu a zároveň člen magistrátní cyklokomise.

Z pohledu řidiče ukazuje vrácení dovolené rychlosti na magistrále na rozumné číslo fakt, že nikoliv jen proti automobilovému provozu je možné provádět změny ve městech. To je pro motoristy, zejména ty nesouhlasící s postupným „utahováním šroubů”, příjemná zpráva. „Jsem rád, že se tato úprava podařila prosadit ještě před koncem loňského roku, někdy jsem měl pocit, že někteří lidé by nejraději chtěli auta zrušit, nebo opět zavést běžce s praporky před každým vozidlem, které pojede rychleji než dvacítkou,” pokračoval překvapivě Dolínek.

Zvýšení rychlostního limitu na Magistrále zároveň nemusí být poslední takovou změnou, jak Dolínek dále naznačil: „Nyní se budu s odborníky i dopravními policisty bavit o tom, které další úseky by mohly být takto zrychleny.” Na spekulace, o které úseky by se mohlo jednat, je asi zatím ještě brzy, ovšem dost možná se podobných změn dočkáme.


Po magistrále se opět může jezdit 80 km/h, nesmyslné omezení na 50 km/h končí - 1 - magistrala praha ilustracni 01Po magistrále se opět může jezdit 80 km/h, nesmyslné omezení na 50 km/h končí - 2 - magistrala praha ilustracni 02Po magistrále se opět může jezdit 80 km/h, nesmyslné omezení na 50 km/h končí - 3 - magistrala praha ilustracni 03
Na magistrále se od roku 2010 smělo jezdit jen 50 km/h kvůli hluku, nyní byla část omezení odstraněna

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše