Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Pozor na nový způsob měření rychlosti v Německu. Je o dost chytřejší, než se zdá
1.11.2018 | Petr Prokopec
Rozličné způsoby měření rychlosti známe i od nás, tento ale ne. A jeho nejnovější provedení je vážně postrach, dokáže zaznamenat prakticky všechny nepravosti ve svém okolí.
Snad každý z nás se v životě alespoň jednou trochu zapomněl a podržel plynový pedál auta sešlápnutý o trochu více, než by legislativa tolerovala. A co čert nechtěl, přesně v tom místě probíhalo měření rychlosti. Pokud jste byli pozorní, mohli jste si toho všimnout včas a rychlost ještě korigovat - většina způsobů měření rychlosti, ať už automatickými systémy, nebo za přítomnosti ruky zákona je těžko k přehlédnutí. A i když se to nepovedlo, mohli jste doufat, že zrovna vaše pozapomenutí nebude zrovna postřehnuto, neboť hlavně na víceproudých silnicích je složité zaznamenat všechny přestupky. Nejnovější způsob stacionárního měření rychlosti v Německu jde ale přímo proti oběma těmto možnostem.
U nás se s něčím podobným nesetkáte, v na západ (či sever) od našich hranic ale může radar vypadat i jako docela obyčejný patník. V obecné rovině se takový způsob sledování provozu v Německu používá už déle, jeho nejnovější verze nasazená v Hamburku je ale opravdu chytrá, i když na to nevypadá.
Onen zdánlivě nevinný patník je totiž vybaven laserovou technikou, která umí sledovat hned několik typů přestupků u několika aut současně. Pro člověka neznalého poměrů je skoro nemožné si přístroje vůbec všimnout, natož pak si domyslet, že sleduje provoz, natož pak předpokládat, že vidí skoro všechno kolem sebe. Ale přesně taková je realita.
První várka šesti laserových přístrojů začala „sloužit a chránit“ v polovině října, a to Anckelmannplatzu, Sievekingsallee, Jenfender Allee, Koppelstrasse, Ölmühlenwegu a Holstenkampu ve zmíněném Hamburku. V prvních dvou případech přitom radarové věže měří nejen rychlost, ale zaměřují se také na jízdu na červenou. Ve zbývajících případech jde již jen o monitoring semaforů.
Firma Jenoptik, která za novými radary z řady TraffiTower stojí, přitom dodává, že její věže jsou schopné zaznamenat překročení povoleného limitu či jízdu na červenou až v šesti pruzích, a to v obou směrech. Jinými slovy, jedna taková „tyč” umístěná na středovém dělícím pruhu tříproudé dálnice dokáže sledovat úplně všechna auta, která kolem ni projedou.
Aby si vandalové nepřišli na své, jsou laserové čočky radarů chráněny před poškozením neprůstřelným sklem. Samotné věže pak mohou být vyrobeny v jakékoliv formě, aby lépe zapadly - nemusí tedy nutně vypadat jako zebra, mohou nabrat i podobu pouličního osvětlení, dokonale napodobovat patník či cokoli podobného.
Pro policii je dále podstatné, že zaznamenané přestupky nemusí stahovat fyzicky přímo ze samotného zařízení. To je připojeno na internet a veškerá data rovnou zasílá na místní oddělení. Obsílku tedy můžete mít ve schránce pomalu dříve, než zaparkujete v garáži, aniž byste si po cestě všimli, že jste něco provedli.
Němci prý věže museli instalovat jen tam, kde mohou prokazatelně přispět ke snížení nehodovosti. Pokud by totiž existovalo podezření, že slouží spíše než k bezpečnosti k obohacení města, mohou právníci nachytaných řidičů nařídit jejich demontáž, čehož se v Hamburku pochopitelně bojí. To je vskutku zajímavá praxe, která u nás stěží bude kdy fungovat, na to jsou už současná umístění radarů příliš kontroverzní. Naopak rozšíření radarových „patníků” do našich končin očekávat lze, svými schopnostmi i podobou budou pro úřady jistě lákavé.
Nejnovější provedení zbraň německé policie v boji s rychlými řidiči vypadá na první pohled jen jako stylovější patník. Jenže zdání klame...
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 5 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 7 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 8 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 10 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva