Praktický test odhalil, jak moc dlouho se nabijí elektromobily z běžných zásuvek

 | 20 příspěvků | 14.4.2019 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený xxx

Pekna tabulka, ale nema ni.. | 7.4.2019 09:50reagovat
avatar

Pekna tabulka, ale nema nic spolocne s realnym pouzivanim auta. V realnom zivote 90% ludi nepotrebuje dobijat denne viac ako 10-15kWh (tak ako malokto potrebuje kazdodenne tankovat plnu nadrz). To sa da urobit doma od poobedia do rana, alebo v praci cez pracovnu dobu standardne dodavanou 10A nabijackou.

Nepřihlášený

Zase hezky zkreslená fakta.. | 7.4.2019 21:06reagovat
avatar

Zase hezky zkreslená fakta. Proč tam není tabulka nabíjení na klasické zásuvce od 0 do 80%, kdy nabíjení probíhá nejrychleji, baterie se neničí a pro běžné ježdění 80% naprosto dostačuje? Vím pak by ten článek stál za pikaču.

Nepřihlášený Ďoďo

Približne koľko rokov by t.. | 7.4.2019 21:41reagovat
avatar

Približne koľko rokov by trvala cesta okolo sveta s autom na baterky?

Nepřihlášený xxx

Priblizne 0,066 roka, cize.. | 7.4.2019 22:59reagovat
avatar

Priblizne 0,066 roka, cize 24 dni. Ak by bola dialnica na rovniku pri rychlosti 100km/h. Cela cesta by stala 800 EUR, pri uvazovani domaceho tarifu. Pri mesacnom neobmedzenom pausali od ZSE by to bolo len 65EUR. Pre porovnanie cesta naftovym autom strednej triedy so spotrebou 6l/100km by to bolo za 2885 EUR, co je 44x viac.... :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xxx

Ale nepretrzita jazda po r.. | 7.4.2019 23:09reagovat
avatar

Ale nepretrzita jazda po rovniku nepatri medzi obvykle sposoby pouzivania auta (to je jedno s akym pohonom). Typicky scenar je naozaj denne vyuzivanie na jazdy 50-100 km. A na to sa elektricke auta perfektne hodia. A stacia na to tie dnesne s dojazdom 300-400km. A cenou okolo 30tis. EUR. A tak isto tvrdim, ze min. 90% ludi ma moznost nabijat auto bud doma, alebo v praci z beznej elektrickej zasuvky 230V/10A.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xxx

Aj ked pre uplnost treba p.. | 7.4.2019 23:38reagovat
avatar

Aj ked pre uplnost treba priznat, ze to auto na naftu by to urobilo za 0,046 roka (17 dni), cize by prislo o tyzden skorsie. Ale kto vyskusal jazdu na elektrinu, ten by uz trasuci sa a huciaci naftak nechcel. Jazda v elektromobile je ovela tichsia, pohodlnejsia, nez v aute so spalovacim motorom. Kto neskusil, neuveri. A 2x do roka na dovolenku si kazdy moze pozicat auto so spalovacim motorom, alebo letiet lietadlom.

Nepřihlášený Ďoďo

Reakce na: Priblizne 0,066 roka, cize.. | 7.4.2019 23:44reagovat
avatar

Nie po virtuálnej diaľnici po rovníku,ale po reálnych cestách Azie, Afriky, Južnej Ameriky.Vystartuj napr. z Prahy do Kapskeho mesta,alebo do Mongolskeho Ulanbataru a nabijaj v miestnych podmienkach.Z takejto cesty okolo sveta sa vrátiš domov s dlhou a sivou bradou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ďoďo

Reakce na: Ale nepretrzita jazda po r.. | 7.4.2019 23:48reagovat
avatar

Aký model elektroauta za 30 000 ecka má odjazd 300-400 km?Nie je to náhodou 50 000 az 100000 eúr?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xxx

Reakce na: Aký model elektroauta za 3.. | 10.4.2019 21:25reagovat
avatar

Napriklad novy Nissan Leaf ma realny dojazd cca. 300-320km. V mojich vypoctoch som ratal s nabijanim na 80% za 1 hodinu a teda s dojazdom 240km. Dalej su tu KIA Niro, Hyundai Kona, Renault Zoe atd. Ďoďo - prečo by som sa trepal elektromobilom do Ulanbataru, ked tam mozem byt ovela lacnejsie lietadlom? Ja ti netvrdim, ze je to univerzalne auto, ja tvrdim, ze to je vyborne auto na kazdy den do prace.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Nie po virtuálnej diaľnici.. | 10.4.2019 23:43reagovat
avatar

a proc by to nekdo proboha delal? to budes porovnavat i kone?

Nepřihlášený Kameník

Reakce na: Ale nepretrzita jazda po r.. | 12.4.2019 07:39reagovat
avatar

Je zajímavé, kolik lidí tu počítá s benevolencí zaměstnavatele. Tedy, že za jeho peníze si budete dobíjet své vlastní auto. Při desítkách zaměstnanců s EV by to pro něj už bylo opravdu zajímavé.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ďoďo

Reakce na: Napriklad novy Nissan Leaf.. | 12.4.2019 11:42reagovat
avatar

Nissan leaf so slabšou baterkou stojí 36 000€.

Dojazd podľa výrobcu je 270 km,reálny okolo 220km. Za leaf s väčším dojazdom až 470 km reálnych 400 km zaplatíš neskutočných 46 000 €.

Zbytočne ti budem vysvetľovať načo cestovať autom z Európy do Ulambataru,Južnej Afriky,...nepochopil by si...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xxx

Reakce na: Nissan leaf so slabšou bat.. | 15.4.2019 10:17reagovat
avatar

Prave som sa vratil Leafom 40kW z cesty, ktora mala 220km a mam stale dojazd 30% (90km). Nebola to cesta prave po rovine, asi si uz videl krajinu na Myjave... Cize skutocny dojazd je naozaj 300km.

Tvoje teoreticke cisla su proste nepravdive, po cca. 10tis. km vychadza priemerna spotreba 12,8kWh/100km a predpokladam, ze v lete zas klesne o asi 1kWh/100km.

Co sa tyka ceny, zabudol si na dotaciu vyplacanu ZAP vo vyske 5000EUR. Plus si samozrejme mozes s predajcom dohodnut inu cenu ako cennikovu. Len sa treba trochu snazit, mne sa podarilo dohodnut zlavu 4000EUR. A teda cena Nissanu Leaf v najvyssej vybave je priblizne 25000EUR bez DPH. Ked chces, ukazem ti fakturu.

Nepřihlášený xxx

Reakce na: Je zajímavé, kolik lidí tu.. | 15.4.2019 10:21reagovat
avatar

1. Nikde sa nepomina, ze by to bolo zadarmo.

2. Firemne auto asi ano (70% novych aut je firemnych)

3. Denne nabijanie 1-2EUR (50-100km) - asi ako kava.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama