Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Při nákupu ojetiny lze ušetřit i desetitisíce. Podívejte se, kde jsou levné a kde drahé
14.8.2018 | Mirek Mazal
Máte pocit, že český trh s auty je malý a rozdíly v cenách ojetin v jednotlivých koutech země nemohou být velké? Pak se realitě jistě budete divit.
Průměrné ceny ojetin se meziročně zvyšují s tím, jak stoupá zájem zákazníků o novější automobily. Důvodem jsou rostoucí platy, které lidem dovolují vybírat si stále dražší vozy. Mohli bychom se spokojit s konstatováním, že ojetiny proto letos koupíte dráž než loni, časový faktor ale není tím jediným, co ovlivňuje jejich ceny. Jakkoli vám to v zemi o velikosti té naší může přijít překvapivé, rozdíly mezi cenami srovnatelných ojetin platí i mezi jednotlivými kraji.
Vyplývá to ze závěrů studie firmy AutoDetect, která na popud jednoho z velkých českých prodejců ojetých vozů zkoumala ceny vybraných ojetin na různých místech ČR během prvního pololetí letošního roku. Jednak se soustředila obecně na ojetiny značky Škoda, protože ty jsou u nás bezpečně nejfrekventovanější, vedle nich se ale zaměřila i na tři konkrétní žádané modely, z nichž škodovka byla jen jedna.
Podle výsledků je možné nejlevnější ojeté Škody koupit v Praze, což může být pro někoho překvapivé. „V Praze je draze” tady evidentně neplatí a můžeme se ptát, proč tomu tak je. Možná Pražané nejsou do škodovek tak „hrrr” jako v menších městech, možná je to tím, že jejich nabídka je v hlavním městě bezpečně nejvyšší i kvůli množství vyřazených firemních vozů, což ceny tlačí dolů. Také je ale možné, že je to dáno obecně menším zájmem Pražanů o starší auta, mezi nimiž jsou Škody ještě frekventovanější. Naznačují to data průměrných cen Škody Yeti 2,0 TDI z roku 2013 s nájezdem 100 až 160 tisíc kilometrů, která je v Praze naopak docela drahá.
Nejdražší jsou naopak ojeté Škody v Plzeňském kraji, všechny ostatní kraje se logicky vejdou mezi ně. Pokud čekáte rozdíly v řádu tisícikorun, budete se mýlit, tabulka níže ukáže, že jde obvykle o desetitisíce. V Plzni a okolí tak ojetiny značky Škoda stojí v průměru něco přes 220 tisíc korun, v Praze se ale nedostávají ani ke 170 tisícům Kč. Jde přitom ve všech případech o vozy srovnatelných stáří a nájezdů - rozdíly existují (průměr 8 až 11 let a 144 až 159 tisíc km), nikoli však takové, které by ospravedlnily čtvrtinové diference v průměrných cenách.
Pokud jde o konkrétní modely, cenové výkyvy jsou též značné. Průměrná cena dnes už nevyráběného mladoboleslavského SUV je v metropoli 310 535 Kč, v Plzni 341 380 Kč, ovšem zájemcům v Ústeckém kraji vystačí jen 249 633 Kč. U dalšího bazarového favorita jménem VW Passat 2,0 TDI je to podobné a ani Hyundai i20 nenaznačuje, že by se mohlo vyplatit - a nebo nevyplatit - zajet si pro vybranou ojetinu na druhý konec země.
Podrobnější přehled pro jednotlivé kouty naší země a sledované modely nabízí tabulky níže. Pochopitelně nejsou samospásné, žádné dvě ojetiny nejsou na základě svých základních parametrů nikdy zcela srovnatelné, zároveň ale nejsou zcela nesrovnatelné. Cennou představu o tom, kde lze nakoupit výhodněji, tedy tato statistika nabízí.
Průměrné ceny ojetých vozů aut značky Škoda v jednotlivých krajích ČR

Průměrné ceny ojeté Škody Yeti a dalších žádaných modelů v krajích ČR
Zdroj: Auto ESA
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 8 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 11 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
