Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Při nákupu ojetiny lze ušetřit i desetitisíce. Podívejte se, kde jsou levné a kde drahé
14.8.2018 | Mirek Mazal
Máte pocit, že český trh s auty je malý a rozdíly v cenách ojetin v jednotlivých koutech země nemohou být velké? Pak se realitě jistě budete divit.
Průměrné ceny ojetin se meziročně zvyšují s tím, jak stoupá zájem zákazníků o novější automobily. Důvodem jsou rostoucí platy, které lidem dovolují vybírat si stále dražší vozy. Mohli bychom se spokojit s konstatováním, že ojetiny proto letos koupíte dráž než loni, časový faktor ale není tím jediným, co ovlivňuje jejich ceny. Jakkoli vám to v zemi o velikosti té naší může přijít překvapivé, rozdíly mezi cenami srovnatelných ojetin platí i mezi jednotlivými kraji.
Vyplývá to ze závěrů studie firmy AutoDetect, která na popud jednoho z velkých českých prodejců ojetých vozů zkoumala ceny vybraných ojetin na různých místech ČR během prvního pololetí letošního roku. Jednak se soustředila obecně na ojetiny značky Škoda, protože ty jsou u nás bezpečně nejfrekventovanější, vedle nich se ale zaměřila i na tři konkrétní žádané modely, z nichž škodovka byla jen jedna.
Podle výsledků je možné nejlevnější ojeté Škody koupit v Praze, což může být pro někoho překvapivé. „V Praze je draze” tady evidentně neplatí a můžeme se ptát, proč tomu tak je. Možná Pražané nejsou do škodovek tak „hrrr” jako v menších městech, možná je to tím, že jejich nabídka je v hlavním městě bezpečně nejvyšší i kvůli množství vyřazených firemních vozů, což ceny tlačí dolů. Také je ale možné, že je to dáno obecně menším zájmem Pražanů o starší auta, mezi nimiž jsou Škody ještě frekventovanější. Naznačují to data průměrných cen Škody Yeti 2,0 TDI z roku 2013 s nájezdem 100 až 160 tisíc kilometrů, která je v Praze naopak docela drahá.
Nejdražší jsou naopak ojeté Škody v Plzeňském kraji, všechny ostatní kraje se logicky vejdou mezi ně. Pokud čekáte rozdíly v řádu tisícikorun, budete se mýlit, tabulka níže ukáže, že jde obvykle o desetitisíce. V Plzni a okolí tak ojetiny značky Škoda stojí v průměru něco přes 220 tisíc korun, v Praze se ale nedostávají ani ke 170 tisícům Kč. Jde přitom ve všech případech o vozy srovnatelných stáří a nájezdů - rozdíly existují (průměr 8 až 11 let a 144 až 159 tisíc km), nikoli však takové, které by ospravedlnily čtvrtinové diference v průměrných cenách.
Pokud jde o konkrétní modely, cenové výkyvy jsou též značné. Průměrná cena dnes už nevyráběného mladoboleslavského SUV je v metropoli 310 535 Kč, v Plzni 341 380 Kč, ovšem zájemcům v Ústeckém kraji vystačí jen 249 633 Kč. U dalšího bazarového favorita jménem VW Passat 2,0 TDI je to podobné a ani Hyundai i20 nenaznačuje, že by se mohlo vyplatit - a nebo nevyplatit - zajet si pro vybranou ojetinu na druhý konec země.
Podrobnější přehled pro jednotlivé kouty naší země a sledované modely nabízí tabulky níže. Pochopitelně nejsou samospásné, žádné dvě ojetiny nejsou na základě svých základních parametrů nikdy zcela srovnatelné, zároveň ale nejsou zcela nesrovnatelné. Cennou představu o tom, kde lze nakoupit výhodněji, tedy tato statistika nabízí.
Průměrné ceny ojetých vozů aut značky Škoda v jednotlivých krajích ČR
Průměrné ceny ojeté Škody Yeti a dalších žádaných modelů v krajích ČR
Zdroj: Auto ESA
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
před hodinou - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
před 2 hodinami - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 4 hodinami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 5 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva