Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
První test zimních pneumatik 2017: mezi 50 pneu jsou obří rozdíly. Jaké nebrat?
30.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud už přemýšlíte, které zimní pneu letos koupit, z těchto 50 bude dobrou volbou jen 20. Ty nejhorší mají na morku až o 18 m delší brzdnou dráhu.
Stejně jako se koncem zimy objevují testy letních pneumatik, aby motoristé chtiví nového obutí věděli, kam sáhnout pro co nejlepší pneumatiku za co nejlepší peníze, jsou koncem léta či začátkem podzimu pravidlem testy pneumatik zimních. A dnes před sebou máme první takový test letošního podzimu, hned velmi výmluvný.
Pochází z dílen německého Auto Bildu a jeho formát je velmi podobný prvnímu letošnímu testu letních pneumatik. Je to v podstatě kvalifikace, která spočívá v testu pěti desítek sad pneumatik od značkových po nejlevnější. Ty jsou zkoušeny při brzdění na mokru s sněhu, čímž je odděleno zrno od plev. Finální test pak probíhá jen s 20 sadami, u kterých nezní doporučení „vyhnout se velkým obloukem”. Právě proto je ale tento první test nejzajímavější - jen v něm uvidíte, jak mizerné jsou pneu, které normálně nikdo ani netestuje.
Testovaný rozměr byl 225/50 R17, tedy dnes relativně běžná zimní pneu pro kompaktní auta s přesahem do střední třídy i segmentu malých aut. Jako kvalifikační hranice bylo zvoleno 38 metrů brzdné dráhy z rychlosti 80 km/h. Pod ni se nedostalo 20 sad, a tedy rovnou vypadly. Zbylých 30 sad bylo dále testováno v brzdění na sněhu z rychlosti 50 km/h. Brzdné dráhy v metrech byly následně sečteny a 20 nejlepších v tomto součtu postoupilo do dalšího kola. Toť vše, není v tom žádná další věda.
K překvapení nejednoho skeptika, značka Continental tentokrát není na prvním místě sama - její loňská novinka WinterContact TS 860 ho sdílí s BF Goodrich g-Force Winter 2. BF Goodrich je dokonce podstatně lepší v brzdění na sněhu; zde dosáhla nejlepšího výsledku ze všech 30 měřených sad. Oproti 30. místu je rozdíl něco přes 12 metrů, oproti 50. jen na mokru pak obřích 18 metrů, což je až neuvěřitelně hodně.
Jinak na prvních místech příliš překvapení nevidíme, jsou tu světoznámé značky. Z těch levných se probojoval do první desítky jen Nexen, a to ještě relativně těsně. A na rozdíl od zmíněného testu letních pneu je tentokrát značka Barum bezpečně v té lepší půlce výsledkové listiny.
Zimní pneu pro rok 2017 s nejkratší brzdnou dráhou

21. - 30. místo mají pneumatiky, které na mokru nebyly tak mizerné, ale celkově se nedokázaly dostat do nejlepší dvacítky, a tak testovány dále také nebudou. Trochu překvapivě se zde objevuje značka Vredestein. Ta ještě pár let zpátky uměla vyrobit pneumatiky, které se v testech umisťovaly na předních místech. Výkon na mokru nicméně Vredesteiny Wintrac Xtreme S řadí ke špičce celé padesátky - pod 34 metrů se nedostalo mnoho gum. Sráží je ovšem velmi slabá trakce na sněhu.
Zimní pneu pro rok 2017 s delší brzdnou dráhou
Od 31. místa dále vidíme pneumatiky, které Němci nepovažují za dost dobré ani na to, aby je změřili na sněhu. Brzdná dráha na mokru je tu vyšší než 38 metrů, o 6 metrů více než nejlepší Pirelli Winter Sottozero 3. Většinu značek tady nebude znát člověk, který se o pneumatiky nezajímá, a o některých slyšíme prvně i my - třeba poslední Maxtrek by si mohl říkat spíše Mintrak, protože s brzdnou dráhou na mokru o zmíněných 18 metrů delší než u nejlepší pneu je skoro na pováženou, že se taková věc může prodávat. A všimněte si, že tu jsou i relativně známé Matadory.
Zimní pneu pro rok 2017 s nejdelší brzdnou dráhou
Na kompletní test zimních pneumatik si musíme ještě počkat a je možné, že se do té doby dostane na světlo světa zkouška ADACu, který si možná vezme do hledáčku jiné rozměry. V kombinaci obou testů - a možná ještě s velmi komplexním testem Autoklubu ČR - vznikne ucelený přehled, ve kterém si vyberete snad pro každé aspoň trochu běžnější auto. Už teď je ale celkem jasné, jakou cestou nejít - většinu zimy je na silnici nanejvýš mokro a pneumatikám z posledního přehledu, tedy od 31. místa bychom se vyhnuli za každou cenu...
Některé jsou lepší na mokru, jiné na sněhu. A některé nelze doporučit nikam
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez těsně poražen Acostou včera 17:23
- Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2 včera 17:11
- Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera včera 12:25
- Úvod na nové trati patřil Marcu Marquezovi včera 12:04
- Petr Najman a jeho tým se rozešli 21.8.2025
Nejčtenější články
Ceny náhradních baterií mild-hybridů jsou dalším velkým vystřízlivěním ze snu o reálné efektivitě moderních aut
23.7.2025Bugatti ukázalo, kde bude vyrábět nový Tourbillon. Její „Ateliér” má ke klasické továrně hodně daleko
23.7.2025Britové vyzkoušeli ostrou Škodu Elroq RS a říkají jasně: Nejsme pobaveni. Dostala tři hvězdičky z pěti
24.7.2025Německo se postavilo proti zákazu spalovacích aut pro firmy a půjčovny od roku 2030, pro jednou neříká nesmysly
24.7.2025Spalovací verzi dosud jen elektrického fiaska Dodge nachytali při natáčení reklamy, zní úchvatně
24.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva