Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky

Některým lidem můžete stokrát říci, jak mají dělat tu či onu věc právně a stejně si z toho nevezmou ponaučení. Pokud tací potřebují potvrzení z úst někoho mimořádně povolaného, tady je.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky

27.5.2019 | Mirek Mazal

Některým lidem můžete stokrát říci, jak mají dělat tu či onu věc právně a stejně si z toho nevezmou ponaučení. Pokud tací potřebují potvrzení z úst někoho mimořádně povolaného, tady je.

Odkládání ruky na řadicí páku je často kritizovaný nešvar. Za dobu existence manuálního řazení bylo na téma odkládání paže na hlavici řadičky v době, kdy se člověk nechystá změnit rychlost, řečeno mnohé. Většina argumentace se týká opotřebení převodového ústrojí, což má své ryze technické důvody.

Použití převodové páky místo opěrky může způsobit nežádoucí tlak na táhla a jimi na vidličky převodovky, kterými řidič zprostředkovaně volí jednotlivé stupně. Tyto důležité součástky v převodové skříni se nehybně nacházejí mezi ozubenými koly či synchrony, které se naopak hýbou. To znamená možné opotřebení vidliček třením, jež by mohlo vyvolat mimo zbytečné zahřívání převodového soukolí a oleje v něm přítomného.

Mike Fernie z Drive Tribe si pro ověření výše popsaného zašel za slavným moderátorem a automechanikem v jedné osobě. Edward John alias Edd China je vybaven praktickými znalostmi technického charakteru, vědomosti předvedl například v pořadech Top Gear, Auto Trader, Scrapheap Challenge a Fifth Gear. Edd tentokrát nepotřeboval znát žádné detaily a rovnou vyjádřil přesvědčivý názor.

Duchapřítomný automobilový odborník pohotově tasil argumenty proti odkládání ruky kamkoliv jinam než na volant. Zbytečné ničení auta je jedna věc, i bez něj ale existuje dost dobrý důvod. Není podstatné, jestli auto pohání automat, nebo manuál, hlavní je ctít správné praktiky řízení vozidla, čili mít obě ruce přímo na volantu vždy, kdy jedna z nich není potřeba pro cokoli jiného.

Nezbývá než souhlasit, připomenout tento přístup všem, kterým není vlastní a doporučit polohu rukou na volantu tři čtvrtě na tři s uvolněnými pažemi.


Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky - 1 - Proc neodkladat ruku na radici paku 01Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky - 2 - Proc neodkladat ruku na radici paku 02Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky - 3 - Proc neodkladat ruku na radici paku 03
Tento je pořád častý, přestože je škodlivý

Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky - 4 - Spravne drzeni volantu foto 01Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky - 5 - Spravne drzeni volantu foto 02Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky - 6 - Spravne drzeni volantu foto 03Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky - 7 - Spravne drzeni volantu foto 04
Obě ruce patří na volant i bez ohledu na následky držení řadicí páky

Zdroj: [https://www.youtube.com/channel/UChiwLDIBJrV5SxqdixMHmQA Drive Tribe@Youtube]

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama