Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky
27.5.2019 | Mirek Mazal
Některým lidem můžete stokrát říci, jak mají dělat tu či onu věc právně a stejně si z toho nevezmou ponaučení. Pokud tací potřebují potvrzení z úst někoho mimořádně povolaného, tady je.
Odkládání ruky na řadicí páku je často kritizovaný nešvar. Za dobu existence manuálního řazení bylo na téma odkládání paže na hlavici řadičky v době, kdy se člověk nechystá změnit rychlost, řečeno mnohé. Většina argumentace se týká opotřebení převodového ústrojí, což má své ryze technické důvody.
Použití převodové páky místo opěrky může způsobit nežádoucí tlak na táhla a jimi na vidličky převodovky, kterými řidič zprostředkovaně volí jednotlivé stupně. Tyto důležité součástky v převodové skříni se nehybně nacházejí mezi ozubenými koly či synchrony, které se naopak hýbou. To znamená možné opotřebení vidliček třením, jež by mohlo vyvolat mimo zbytečné zahřívání převodového soukolí a oleje v něm přítomného.
Mike Fernie z Drive Tribe si pro ověření výše popsaného zašel za slavným moderátorem a automechanikem v jedné osobě. Edward John alias Edd China je vybaven praktickými znalostmi technického charakteru, vědomosti předvedl například v pořadech Top Gear, Auto Trader, Scrapheap Challenge a Fifth Gear. Edd tentokrát nepotřeboval znát žádné detaily a rovnou vyjádřil přesvědčivý názor.
Duchapřítomný automobilový odborník pohotově tasil argumenty proti odkládání ruky kamkoliv jinam než na volant. Zbytečné ničení auta je jedna věc, i bez něj ale existuje dost dobrý důvod. Není podstatné, jestli auto pohání automat, nebo manuál, hlavní je ctít správné praktiky řízení vozidla, čili mít obě ruce přímo na volantu vždy, kdy jedna z nich není potřeba pro cokoli jiného.
Nezbývá než souhlasit, připomenout tento přístup všem, kterým není vlastní a doporučit polohu rukou na volantu tři čtvrtě na tři s uvolněnými pažemi.
Tento je pořád častý, přestože je škodlivý
Obě ruce patří na volant i bez ohledu na následky držení řadicí páky
Zdroj: [https://www.youtube.com/channel/UChiwLDIBJrV5SxqdixMHmQA Drive Tribe@Youtube]
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz