Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Slavný mechanik se vyjádřil k řízení s kontroverzním držením řadicí páky
27.5.2019 | Mirek Mazal
Některým lidem můžete stokrát říci, jak mají dělat tu či onu věc právně a stejně si z toho nevezmou ponaučení. Pokud tací potřebují potvrzení z úst někoho mimořádně povolaného, tady je.
Odkládání ruky na řadicí páku je často kritizovaný nešvar. Za dobu existence manuálního řazení bylo na téma odkládání paže na hlavici řadičky v době, kdy se člověk nechystá změnit rychlost, řečeno mnohé. Většina argumentace se týká opotřebení převodového ústrojí, což má své ryze technické důvody.
Použití převodové páky místo opěrky může způsobit nežádoucí tlak na táhla a jimi na vidličky převodovky, kterými řidič zprostředkovaně volí jednotlivé stupně. Tyto důležité součástky v převodové skříni se nehybně nacházejí mezi ozubenými koly či synchrony, které se naopak hýbou. To znamená možné opotřebení vidliček třením, jež by mohlo vyvolat mimo zbytečné zahřívání převodového soukolí a oleje v něm přítomného.
Mike Fernie z Drive Tribe si pro ověření výše popsaného zašel za slavným moderátorem a automechanikem v jedné osobě. Edward John alias Edd China je vybaven praktickými znalostmi technického charakteru, vědomosti předvedl například v pořadech Top Gear, Auto Trader, Scrapheap Challenge a Fifth Gear. Edd tentokrát nepotřeboval znát žádné detaily a rovnou vyjádřil přesvědčivý názor.
Duchapřítomný automobilový odborník pohotově tasil argumenty proti odkládání ruky kamkoliv jinam než na volant. Zbytečné ničení auta je jedna věc, i bez něj ale existuje dost dobrý důvod. Není podstatné, jestli auto pohání automat, nebo manuál, hlavní je ctít správné praktiky řízení vozidla, čili mít obě ruce přímo na volantu vždy, kdy jedna z nich není potřeba pro cokoli jiného.
Nezbývá než souhlasit, připomenout tento přístup všem, kterým není vlastní a doporučit polohu rukou na volantu tři čtvrtě na tři s uvolněnými pažemi.
Tento je pořád častý, přestože je škodlivý
Obě ruce patří na volant i bez ohledu na následky držení řadicí páky
Zdroj: [https://www.youtube.com/channel/UChiwLDIBJrV5SxqdixMHmQA Drive Tribe@Youtube]
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 8 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 4 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 6 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 7 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 8 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.
- Politický koutek 05.07. 19:59 - M.Z.
- BMW Divize 05.07. 19:53 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 05.07. 19:11 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 17:38 - code
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.07. 12:40 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.07. 07:34 - Truck Daškam