Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Stále více řidičů říká, že „oprava” TDI jim zničila perfektně fungující vůz
3.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen výsledky testů, ale i zkušenosti majitelů naznačují, že nechat si přehrát software řízení motoru TDI stiženého Dieselgate není ideálním řešením.
Mohlo by se zdát, že kauza Dieselgate je minulostí. Volkswagen na západní straně Atlantiku vykupuje dieselové vozy a dokonce některé už může znovu prodávat, v Evropě je pak motory TDI upravuje tak, aby podle stejného klíče fungovaly v testu emisí i mimo něj. Sem tam se pak vyskytne nějaký menší zádrhel v procesu této mašinérie, nicméně finanční výsledky skupiny naznačily, že na fungování VW Group to vliv nemá. Němci se tak dokonce navzdory krizi vyšvihli na první místo mezi světovými výrobci aut.
Jenže realita není tak růžová a evropské opravy začínají přidělávat vedení VW vrásky na čele. Nový software nesnižuje emise bez následků. Zmiňováno je přitom prakticky vždy totéž - majitelé si stěžují na méně nenucenou jízdní dynamiku, častější zastávky u čerpacích stanic, problematické startování či podivný zvukový projev. Realita je tak ve srovnání s původním tvrzením VW Group, že přehrání softwaru nikterak neovlivní fungování vozu, zjevně odlišná. A někteří mají i větší problémy.
„Vůz zničehonic zastaví a je problematické ho znovu nastartovat. Dříve přecházel do tzv. regeneračního režimu (kdy jsou saze nashromážděné ve filtru spáleny při vysoké teplotě - pozn. red.) párkrát do roka, ale nyní tak činí prakticky při každé cestě. Je to auto mojí manželky, která s ním vozí naše dvě děti. Jak já to aktuálně vidím, tak zničili perfektně fungující vůz,“ popisuje problémy s Volkswagenem Golf 1,6 TDI James Harrison a podobně to cítí i další.
„Mám obavy, jaké budou dlouhodobé následky těchto problémů. Pokud vůz regeneruje každý den, jak to asi ovlivní životní cyklus EGR a zbytku výfukového systému, jejichž oprava bude stát desetitisíce?“ ptá se Harrison a zřejmě správně - ani problémy s drahým EGR nejsou nové. „Momentálně bojuji s dealerstvím, kde byla oprava provedena. Chci aby uznalo, že je s mým vozem problém. Zatím neúspěšně. Máme ještě Škodu, které se svolávací akce týká, ale zatím ji nikam nevezmu.“
Harrison ale není se svými problémy sám, na webu sociálních sítích již vznikly skupiny, kde se řidiči, jimž nový software výrazně zhoršil provozní vlastnosti auta, sdružují. Řada z nich tvrdí, že toto byl jejich poslední koncernový vůz. Mnozí se pak připojují k hromadným žalobám, ze kterých by VW Group měl mít skutečný vítr. Aktuálně jej žene k soudu skupina 35 tisíc řidičů, jejichž počet navíc každým dnem stoupá o 500.
Právníci jsou si případem jisti, přičemž očekávají, že zakrátko bude mít skupina 100 000 řidičů. To představuje dvanáctinu všech majitelů TDI, jichž se svolávací akce ve Velké Británii týká. Všichni po Volkswagenu požadují stejné odškodnění, jaké dostali lidé ve Spojených státech. To německá automobilka samozřejmě tvrdošíjně odmítá, přestože k němu již byla vyzvána i některými politiky.
Volkswagen tvrdí, že pouze 3 600 majitelů z 480 000, jejichž vozy byly ve Velké Británii upraveny, si stěžovalo. Toto číslo ale zrovna neodpovídá výše zmiňovanému - buď si tedy jedna strana vymýšlí, nebo ne každý, kdo chce VW žalovat, řešil problém s automobilkou také jinak. Na každý pád víme, že problémy nejsou spojené pouze s britskými vozy, neboť nespokojenost hlásí i řidiči ze zbytku Evropy, takže se může snadno jednat o statisíce aut.
Volkswagen lze tak přirovnat k boxerovi, který sice vyhrál první kolo, nicméně jej ještě čeká dlouhý zápas. I během něj mohou mít Němci navrch, také ale nemusí - VW si sám nainstaloval trojského koně do více jak 10 milionů vlastních aut a může se s tím potýkat ještě spoustu let. Pro nás, obyčejné zákazníky, je poučení ze všeho jasné - nenechávejte si software přehrát, dokud nebude jasnější, že vašemu autu neublíží. Nic špatného jste neudělali a nemusíte si nechat auto opravit, pakliže máte pochybnosti, že výsledkem bude skutečné zlepšení. Nakonec ani VW se za to zřejmě zlobit nebude - účast na svolávací akci je dobrovolná a výsledek může znamenat problém pro něj i pro vás...












VW Golf 1,6 TDI prošel v roce 2012 i naším redakčním testem. V té době samozřejmě ještě nikdo netušil, že má „cinknutý“ diesel
Zdroj: The Guardian
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro flirtuje se superbiky včera 21:29
- Sprint u Balatonu: Suverénní Marquez, chaos po startu včera 16:27
- Pole Position získal na BalatonRingu Moreira, 10. Salač včera 14:29
- Pole Position si vyjel Maximo Quiles včera 13:00
- První Pole Position získal na BalatonRingu Marc Marquez včera 11:32
Nejnovější články
Nové Lamborghini Fenomeno fenomenálně bledne vedle novinky doslova garážové firmy, i na skutečná Lamba navazuje nesrovnatelně líp
včeraDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
včeraMercedes dál střílí naslepo, i po všech přehmatech a strojených obratech sází na stejně slabou kartu
včeraBugatti začalo prodávat hodinky s „šestnáctiválcem”, s největší pravděpodobností stojí víc než váš dům
včeraKia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.23. 22:59 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.23. 19:09 - Brus
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000