Reklama

Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne

Leckdo by si mohl myslet, že pro nová auta už koroze nepředstavuje problém. Test 38 vozů modelového roku 2018 ve specifických skandinávských podmínkách ukázal u mnoha vozů pravý opak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne

15.11.2018 | Petr Prokopec

Leckdo by si mohl myslet, že pro nová auta už koroze nepředstavuje problém. Test 38 vozů modelového roku 2018 ve specifických skandinávských podmínkách ukázal u mnoha vozů pravý opak.

Jako koroze je popisováno samovolné a postupné rozrušení kovů či nekovových materiálů vlivem chemické nebo elektrochemické reakce s okolním prostředím. My ji samozřejmě nejčastěji máme spjatou s karoseriemi a podvozky automobilů. V jejich případě se do mnohých zákoutí dostává voda ve spojení s nečistotami, které dané místo ponechají delší dobu vlhké. Pokud na něco takového není vůz připraven z výroby, rezne. A když nedojde k rychlé nápravě, může být jakékoliv pozdější řešení velmi náročné, bude-li tedy vůbec možné.

Dnes se hodně lidí domnívá, že díky galvanizovaným karoseriím a zvyšujícím se standardům kontroly kvality rez již nemůže současná auta ohrozit. Jak ovšem bylo zjištěno švédskými specialisty v testu pro německý Bild, opak je pravdou. Moderní technologie a postupy pouze prodloužily životnost aut, jejichž průměrný věk se třeba v Německu pohybuje okolo 9,4 roku. Pokud si odkroutí dvojnásobek této doby, tedy 18 let, obvykle končí na vrakovišti a rez se na nich najde vždy.

Dnes ale vážně nechceme mluvit o starých autech. Nový test byl proveden na 38 vozech modelového roku 2018, šlo tedy o zcela nové automobily. Právě proto vše dostali na starosti Švédové, neboť severské specifické podnební podmínky tvorbu koroze urychlují. Po testu došlo na demontáž mnoha panelů karoserie, dutiny byly prozkoumány i endoskopem. Následně byla analyzována nejohroženější místa a uděleno hodnocení v podobě jedné až pěti hvězd, kdy vyšší počet představuje lepší ochranu proti korozi.

Pozitivem je, že každý z prověřovaných vozů z testu odešel minimálně se dvěma hvězdičkami. Nicméně v pořádku to není, přeci jen se píše rok 2018 a výrobci nabízí až 12letou záruku na prorezavění. Jak se však ukazuje, koroze se může objevit již po roce, třebaže ve specifických podmínkách.

Relativní jistota je spojena s vozy německých značek Audi, BMW, Mercedes a VW. Pro řadu lidí pak bude překvapením velmi dobré hodnocení Renaultu, zklamáním jsou Citroën, Ford a japonské automobilky. A snad nejvíce lze zaplakat u Volva, který by o korozi mělo vědět hodně. Nicméně ani jeden z testovaných vozů švédské značky nedosáhl na více než tři hvězdičky. Tady jsou kompletní výsledky.

Auta s nejhorší ochranou proti korozi v roce 2018

a paškál si nejdříve vezmeme ty nejhorší z nejhorších, tedy Nissan Qashqai, Citroën C4 Cactus a Hondu Jazz. U francouzského vozu Švédové zjistili, že galvanizace karoserie má nevalnou úroveň. Mnohé svárné body nejsou chráněny, přestože k nim voda v důsledku špatného utěsnění kapoty, dveří i víka zavazadelníku proniká.

V případě Japonců jsou zásadním problémem boční prahy, ostatně v tomto případě se stačí zeptat, nač dojíždějí majitelé starších Mazd. U novějších vozů s touto oblastí značka již takové potíže nemá, na rozdíl od Nissanu, který u modelu Qashqai nechrání boční prahy dokonce vůbec. Korozi napospas jsou ponechány také podélné i příčné vzpěry, ve spodní části čelního sloupku pak lze očekávat mnohé „lapače nečistot“.

U Hondy Jazz je seznam problémů podobný, také v tomto případě lze zmínit boční prahy s nedostačující anti-korozní ochranou či špatně utěsněné rohy dveří, kapotu motoru a víko zavazadelníku. Japonské mini si tak stejně jako Cactus a Qashqai vysloužilo nejhorší hodnocení. Sice dvouhvězdičkové, ale s nejmenším počtem získaných bodů.

Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 1 - Nissan Qashqai a X-Trail 2017 facelift 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 2 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 16Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 3 - Honda Jazz 2015 EU nova sada 01
Nissan Qashqai, Citroën C4 Cactu a Honda Jazz dopaly v této zkoušce úplně nejhůře

Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 4 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 5 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 02Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 6 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 03Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 7 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 04Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 8 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 05Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 9 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 06
Takhle může vypadat jen pár let starý Nissan Qashqai s nájezdem v řádu desítek tisíc km

Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 10 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 07Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 11 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 08Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 12 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 09Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 13 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 10
Citroën C4 Cactrus začíná na některých místech korodovat už po roce

Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 14 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 11Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 15 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 12
Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 16 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 13Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 17 - Nova auta s nejlepsi nejhorsi ochranou koroze 2018 14
Hondy Jazz se též červenají rzí velmi brzy

Auta s dvouhvězdičkovým hodnocením

Jen o trochu menší problémy jsou s auty Fordu. Ty nenabízí zrovna dobrou ochranu u modelů EcoSport, Focus a S-Max. Znovu Honda má problémy i s dalším ze svých vozů, se stěžejním Civicem, v případě Nissanu je třeba dávat pozor i na kondici elektromobilu Leaf. A dobrou vizitkou nejsou pro své tvůrce ani Kia Stonic a Subaru XV.

Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 18 - Ford EcoSport 2015 nova sada 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 19 - Ford Focus 2018 novy prvni 003Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 20 - Ford S-Max 2015 nova sada 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 21 - Honda Civic 2019 USA lehci facelift 02Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 22 - Nissan Leaf 2018 oficialni sada 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 23 - Kia Stonic 2017 prvni oficialni foto 18Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 24 - subaru xv 2018 prvni ofic 01

Auta s tříhvězdičkovým hodnocením

Přesunout se můžeme k průměru nejnovějšího průzkumu, přičemž ani tři hvězdy z pěti nelze brát zrovna pozitivně. Alarmující je pak skutečnost, že tentokráte nejde jen o pár výrobců, ale naopak tu máme poměrně široký záběr. Ve výčtu figurují Citroën C3 Aircross, Dacia Duster, Hyundai i30 Kombi, Hyundai Ioniq Electric, Jeep Compass, Kia Ceed, Opel Grandland, Peugeot 308 SW, Škoda Karoq, Volvo V60, Volvo XC40 a Volkswagen T-Roc.

Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 25 - Koroze test 38 autŠvédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 26 - Dacia Duster 2018 nove detaily 079Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 27 - Hyundai i30 Wagon 2017 prvni sada 03Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 28 - hyundai ioniq electric dalsi foto 02Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 29 - Jeep Compass 2017 nova oficialni sada 109Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 30 - Kia Ceed 2018 prvni sada 13Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 31 - Opel Grandland X 2017 prvni sada 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 32 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 02Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 33 - Skoda Karoq oficialni prvni 18Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 34 - Volvo V60 2018 oficialni sada 12Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 35 - Volvo XC40 2017 oficialni sada 05Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 36 - VW T-Roc 2017 oficialni prvni 07

Auta s čtyřhvězdičkovým hodnocením

Po přívalu negativ přesedláme na pozitiva, i těch je ale ve výsledku poměrně hodně. Čtyři hvězdy získaly Audi A4 (kromě sedanu je dobře hodnocené i kombi, stejně jako verze Allroad), BMW řady 1, Lexus LS500h, Mercedes třídy A, Opel Insignia Country Tourer, Renault Mégane Grandtour, Seat Arona, VW Golf (a rovněž e-Golf), VW Passat (i provedení Alltrack) a VW Tiguan v pětimístném i sedmimístném provedení.

Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 37 - Audi A4 B9 oficialni sada 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 38 - BMW 1 Hatchback 2017 facelift prvni sada 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 39 - lexus ls 500h 2018 prvni ofic 14Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 40 - Mercedes A 2018 novy prvni 11Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 41 - Opel Insignia Country Tourer 2017 prvni foto 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 42 - Renault Megane Sport Tourer 2016 nova sada 17Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 43 - Seat Arona test prvni 010Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 44 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 45 - Test VW Passat Variant B8 2008 exterier 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 46 - VW Tiguan Allspace EU verze 2017 prvni sada 03

Auta s nejlepší ochranou proti korozi

Dostáváme se do finiše, ten ale pozitivně vyznívá především pro jednu značku, pro Audi. U čtyř kruhů se velmi dobrou protikorozní ochranou mohou pochlubit modely A6 i A8. Nejinak je tomu také u Mercedesu třídy S či Renaultu Espace, tím nám ale pětihvězdičkový výčet končí. To je nakonec poněkud smutná skutečnost, neboť jak jsme zmínili, píše se rok 2018 a modelů by v této kategorii mělo být opravdu hodně. Zvláště když si s korozí dokázal poradit i mainstreamový Renault.

Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 47 - Audi A6 2018 oficialni sada 01Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 48 - Audi A8 2018 nove oficialni prvni 015
Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 49 - Mercedes S 2017 facelift oficialni 63Švédové vyzkoušeli odolnost nových aut proti korozi. Řada z nich dál rychle rezne - 50 - renault espace initiale paris 17

Zdroj: Bild

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama