Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Dávejte pozor při podzimním mytí auta. Tahle spoušť není dílo vandala
6.11.2018 | Mirek Mazal
Voda má rozpuštěné vlasy, zaznívá v jedné písní. Tady se ale voda postarala spíše o rozpuštění celého auta. Je to extrémní případ, i tak připomíná, že mytí příliš vysokým tlakem se může proměnit v demolici.
Podzimní počasí spojené s opadáváním stromů a rozbahněnými krajnicemi vytváří na silnici mix špíny, která se ráda lepí na auto. Nejrychlejší cestou, jak se jí zbavit, je navštívit myčku s tlakovou vodou, kde podzimní maskování rychle odteče do kanálu. Mycí boxy jsou oblíbené, stejně jako takzvané wapky na domácí použití. Mytím tlakem vody ale není zase taková legrace, jak se může na první pohled zdát.
I v návodu k použití podobných přístrojů se raději píše, aby člověk pistoli s puštěnou vodou nepřibližoval moc blízko ke karoserii. Co by se mohlo v nejhorším případě odehrát, ukazuje dánské video zobrazující následky očisty se zařízením, které vyvíjí tlak bláznivých 3 000 barů (po přepočtu 43 511 psi).
Je to samozřejmě extrémní scénář, běžný vysokotlaký stroj s varujícím popiskem v manuálu umí okolo 130 barů (1 886 psi), k rozštípnutí přírodního kamene stačí cca 1 034 barů (15 000 psi). Dokážete si tedy možná představit, co znamená „palba” 3 000 barů proti starému Peugeotu 206. A pokud ne, záběry níže nejlépe ukazují, jak mocná voda může být.
Přímému zásahu z malé vzdálenosti neodolají pneumatiky, plastová obložení, gumová těsnění, okna ani stříbrná barva na povrchu malého hatchbacku. Vyzbrojený pracovník důkladné úklidové služby má co dělat, aby ho tlak wapky nepovalil na zem. S ničím běžným nemáte šanci takové škody napáchat, i tak je to vhodné připomenutí, že s touto formou ručního mytí je třeba být opatrný. Už jsme viděli poničené plastové díly, utržená označení modelů či poškozené odhlučňovací materiály. Vše jen kvůli vysokému tlaku a příliš malé vzdálenosti...


















Vysokotlaké mytí má své zásady. Hlavně ubrat tlak a nemířit z krátké vzdálenosti
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 5 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 18:56 - Stepan
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
