Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Tady jsou nejlepší auta na tahání přívěsů roku 2018. Vítěz je hodně překvapivý
16.6.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V této anketě obvykle kralují Škody a také letos byly velmi úspěšné. Vítězem se ale stal vůz, který si s taháním přívěsů automaticky spojí málokdo, navíc prý bez jakýchkoli pochybností.
Auta lze využívat nejrůznějšími způsoby. Pro někoho je to hračka, pro jiného komfortnější alternativa autobusu, pro další symbol společenského postavení. Možností, jak auta vnímat a používat, je nespočet a od toho se logicky odvíjí jejich hodnocení - Volkswagen Golf může být vnímán jako výborný vůz pro každého, ale těžko uspokojí někoho, kdo autem dává najevo svou nadřazenost vůči okolí. Stejně tak neuchvátí člověka, který potřebuje vůz na ježdění terénem nebo kdo má sedmičlennou rodinou.
Pro každého tak může být snadno tím nejlepším vozem úplně jiné auto a dnes se podíváme na ta, která kralují mezi příznivci tahání přívěsů. Jde znovu o docela specifickou disciplínu, která nejvýše bude tlačit vozy, u nichž skoro nepoznáte, že za sebou ještě něco táhnete. Půjde tedy o takové, které budou zvládat s největší grácií vše od rozjezdů před jízdu přímým směrem až po zatáčení či deceleraci s přívěsem za zády.
Tradiční anketa Tow Car Awards 2018 má neméně tradičně 9 vítězů v rámci dílčích kategorií, neboť kdo hledá dobré auto na tahání přívěsů do 500 tisíc korun, asi neocení radu: „Kupte si Range Rover!”. Nachází tak dostatek dobrých aut v tomto ohledu pro každého, jejichž kompletní výčet najdete níže. Také ale jmenuje absolutního vítěze, který letos opravdu zaskočí.
Několikrát se jím v minulosti staly vozy značky Škoda, které i letos jako jediné zvítězily ve dvou dílčích kategoriích. Celkové vítězství jim ale vyfouklo BMW. Takové auto obvykle nevítězí už kvůli tomu, že je drahé, porotci ale říkají, že v letošním klání o tolik převýšilo všechny ostatní, že prostě nemohli volit jinak. Takže třeba X5? Kdeže, králem je řada 5 kombi s M paketem ve verzi 520d xDrive.
Tohle byste si předem asi netipli, BMW ve sportovnějším provedení si primárně nepředstavíte s přívěsem za zády, tady ale rozhodla fakta. Porotci říkají, že když si sestavíte seznam požadavků na ideální auto na tahání přívěsů, tahle pětka splní všechny. Prý je mimořádně stabilní ve vysokých rychlostech, zvládá i agresivní změny jízdních pruhů, to samé platí o ostrém brzdění a rozjezdech s pohonem 4x4. Auto má dále skvěle obstát při rozjezdech do kopců, jeho adaptivní podvozek s automaticky vyrovnávanou výškou zadní nápravy je pro přívěsy též to pravé (pozoruhodně nejvíce v režimu Sport), má i zvláštní elektronický systém pro stabilizaci přívěsu a parkovací kameru lze využít i pro jeho sledování. Zbytek výhod se odvíjí od kladů samotné pětky - komfort, prostor a dostatečně výkonný i úsporný motor jsou dalšími plus.
Porotci prý normálně mají těžké rozhodování, kterému autu dát přednost napříč třídami, letos ale prostě neměli co řešit. Pětkový kombík vyhrál díky všemu výše zmíněnému a další úspěšné vozy musely v těchto ohledech pochopitelně bodovat též, akorát v menší míře. Níže jsou všechny doporučované modely a pokud by vás zajímaly důvody jejich úspěchu, web Tow Car Awards je rozebírá do detailu...
Toto jsou nejlepší auta na tahání přívěsů pro rok 2018
Vítěz kategorie do 1 400 kg
Škoda Octavia 2,0 TDI 150 k DSG

Vítěz kategorie od 1 400 kg do 1 549 kg
Škoda Superb 2,0 TDI 150 k
Vítěz kategorie od 1 550 kg do 1 699 kg
Peugeot 5008 2,0 BlueHDi EAT8 S&S GT
Vítěz kategorie od 1 700 kg do 1 899 kg
BMW 520d Touring xDrive M Sport
Vítěz kategorie nad 1 900 kg
Land Rover Discovery 3,0 Td6 HSE
Nejlepší rodinné SUV
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Pro
Nejlepší benzinové auto
Kia Stinger 2,0 T-GDi GT-Line
Nejlepší ultralehké auto
Volkswagen Polo 1,0 TSI 115 k DSG
Zvláštní cena za úsporný provoz
Hyundai i30 Tourer 1,6 CRDi 110 k
Absolutní vítěz
BMW 520d Touring xDrive M Sport
Zdroj: The Tow Car Awards
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
