Reklama

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí

Spolehlivost je jedna věc, popularita druhá. Pokud budeme volit jen mezi žádanými hatchbacky na trhu nových či ojetých vozů, pak za nejspolehlivější má platit tato desítka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí

6.6.2018 | Mirek Mazal

Spolehlivost je jedna věc, popularita druhá. Pokud budeme volit jen mezi žádanými hatchbacky na trhu nových či ojetých vozů, pak za nejspolehlivější má platit tato desítka.

Firma Warranty Direct se specializuje na pojištění ojetých automobilů po skončení jejich záruky. Podobný produkt je u nás celkem výjimečnou záležitostí, ve Velké Británii je ale velmi populární. Právě díky pojištění závad a řešení jednotlivých pojistných událostí má tato pojišťovna k dispozici neobyčejně rozsáhlou, neobyčejně detailní a také neobyčejně nezkreslenou databázi poruch, které se týkají jednotlivých automobilů.

Dává z nich dohromady tzv. index spolehlivosti, z nějž čas od času vypíchne nejspolehlivější nebo naopak nejméně spolehlivá auta toho či onoho typu. Tentokrát si vzala na paškál hatchbacky a vybrala ty nejspolehlivější oblíbené modely. O třídu tu nešlo, takže může jít o supermini, malá auta i kompakty - ve vyšších třídách už je to celkem neobvyklý typ karoserie.

Výsledky berou v potaz statisíce aktuálních i dřívějších pojistných smluv, které u Warranty Direct spravují a zpochybňovat je příliš nelze. I zde tedy vstupuje do hry faktor jako pečlivost majitele, ale není důvod předpokládat, že třeba Volkswageny budou mít v průměru pečlivější majitele než Toyoty. Jiné zkreslení nepřichází v úvahu - pojišťovně jistě bude nahlášena každá závada, však proč by si jinak majitel pojištění platil. A jako závada bude vyhodnoceno skutečně jen přirozené selhání techniky, pojišťovna jistě nebude hradit opravy čehokoli jiného.

Tady je tedy desítka statisticky nejspolehlivějších populárních hatchbacků dle indexu spolehlivosti ve stáří do 10 let. Informace jsou doplněny o věk pojištěných aut, počet ujetých kilometrů a cenu oprav. Vše je zprůměrováno a pro zajímavost navíc vždy uvádíme i nejčastější evidovanou závadu.

10. Audi A3

Index spolehlivosti: 137
Průměrný věk: 5,21 roku
Průměrný nájezd: 91 255 kilometrů
Průměrná cena oprav: 439 liber (12 839 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: motor

Pro každý vůz je čest v tomto žebříčku vůbec být, o poslední místo ale z úspěšných aut jistě nestálo jediné. Ztroskotalo na něm Audi A3, které je sice spolehlivé, oproti ostatním souputníkům tohoto seznamu si ale vede nejhůře.

V případě pravděpodobnosti poruchy (index 137 - nižší číslo je lepší, nejhorší modely mají index i přes 800) je A3 desátá a toto umístění provází údaj o průměrné ceně oprav 439 liber (12 839 Kč), což je relativně vysoká hodnota. Stará se o i fakt, že nejvíce procent poruch připadá na problémy s motorem - bez překvapení jde hlavně o benziny TFSI.

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 1 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 002Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 2 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 013Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 3 - Test Audi A3 8V 2012 14 TFSI 025

9. Opel Astra

Index spolehlivosti: 133
Průměrný věk: 4,26 roku
Průměrný nájezd: 68 729 kilometrů
Průměrná cena oprav: 327 liber (9 560 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: chladicí a topný systém

Dalším z relativně úspěšných, ale ne úplně nejúspěšnějších modelů je Opel respektive Vauxhall Astra. Stejné auto jen s jiným jménem dle geografického umístění prodejního teritoria. Středně oblíbený hatchback se prodává už jako sedmá generace, proto by měla být poruchovost podstatně nižší. Vrásky na čele dělá hlavně topení, průměrně servisní technici opravují závady 2,27 hodiny.

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 4 - Opel Astra 2016 prvni test 39Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 5 - Opel Astra 2016 prvni test 41Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 6 - Opel Astra 2016 prvni test 52

8. BMW řady 1

Index spolehlivosti: 132
Průměrný věk: 5,33 roků
Průměrný nájezd: 82 331 kilometrů
Průměrná cena oprav: 518 liber (15 200 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: motor

Dalším oblíbeným kompaktem v hledáčku, zejména mezi ojetinami, je BMW řady 1. Také to platí za relativně spolehlivé, renomé mu ovšem kazí (vcelku očekávaně) vysoká průměrná cena oprav. O tu se starají nejen vyšší sazby BMW, ale také nejčastější porouchaná součást, motor.

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 7 - BMW 1 Hatchback 2017 facelift prvni sada 15Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 8 - BMW 1 Hatchback 2017 facelift prvni sada 17Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 9 - BMW 1 Hatchback 2017 facelift prvni sada 33

7. Mercedes-Benz třídy A

Index spolehlivosti: 129
Průměrný věk: 5,65 roků
Průměrný nájezd: 68 029 kilometrů
Průměrná cena oprav: 450 liber (15 200 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: elektroinstalace

Další vstupní model do světa prémiových německých automobilek je Mercedes-Benz třídy A. Můžeme všimnout špatného hodnocení elektroniky vozidla, která způsobuje největší část problémů. Hlavně kvůli nim musí trávit průměrně 3,14 hodiny v servisu a také zde jsou ceny oprav relativně vysoké.

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 10 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 005Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 11 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 008Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 12 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 041

6. Mini Cooper

Index spolehlivosti: 120
Průměrný věk: 5,23 roků
Průměrný nájezd: 63 846 kilometrů
Průměrná cena oprav: 400 liber (11 740 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: motor

Mini jsou též oblíbená hlavně jako ojetiny, kdy si je po značném poklesu ceny může dovolit více mladých zákazníků, za kterými míří především. Příznivci značky mohou být spokojeni, protože dopadla lépe než mateřské BMW s řadou 1. Jinak je to ale velmi podobná písnička - Mini zlobí motor, kvůli kterému nejčastěji míří do servisů. Ti mu věnují průměrně 2,63 hodiny času, ne úplně levně.

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 13 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 001Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 14 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 014Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 15 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 059

5. Opel Corsa

Index spolehlivosti: 95
Průměrný věk: 4,97 roků
Průměrný nájezd: 70 886 kilometrů
Průměrná cena oprav: 313 liber (9 190 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: nápravy a odpružení

Možná až překvapivě dobře vychází ze statistiky Warranty Direct Opel resp. Vauxhall Corsa. Malý hatchback na zvedáku stráví průměrně 2,09 hodiny, a to hlavně kvůli podvozku, který dlouhodobě neodolává špatným cestám. Tohle vědomí se bude hodit i u nás.

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 16 - Opel Corsa E oficialni sada 10Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 17 - Opel Corsa E oficialni sada 11Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 18 - Opel Corsa E oficialni sada 27

4. Volkswagen Golf

Index spolehlivosti: 90
Průměrný věk: 3,69 roků
Průměrný nájezd: 72 882 kilometrů
Průměrná cena oprav: 460 liber (13 500 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: elektroinstalace

Prodejní král mezi kompaktními hatchbacky nebývá označován za bůhvíjak spolehlivé auto, ve statistice Warranty Direct si ale vede překvapivě dobře. Lepší už je v jeho třídě jen Ford Focus a také Toyota Auris (index 45), která ale pojišťovnou vzhledem k nízkým prodejům po právu nebyla označena za „populární hatchback”. Nejčastěji zlobí elektroinstalace a Golf stojí v autoservisech kvůli odstraňování závad v průměru 3,57 hodiny. I zde jsou naklady na opravy relativně vysoké.

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 19 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 01Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 20 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 02Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 21 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 08

3. Ford Focus

Index spolehlivosti: 56
Průměrný věk: 4,99 roků
Průměrný nájezd: 77 648 kilometrů
Průměrná cena oprav: 284 liber (8 340 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: elektroinstalace

V posledních letech stále hlouběji se propadající Focus předvedl v této statistice parádní výsledek - spolehlivějšího hatchbacku nižší střední třídy mezi populárními modely není. Na zvedáku strávil průměrně 2,05 hodiny, za odstávku majitelé průměrně museli zaplatit 284 libry (8 340 Kč). Třetina hlášených chyb se týkala zase elektronických systémů, ale jejich oprava vyšla daleko levněji než u VW Golf.

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 22 - Ford Focus 2014 facelift nova sada 21Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 23 - Ford Focus 2014 facelift nova sada 24Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 24 - Ford Focus 2014 facelift nova sada 40

2. Ford Fiesta

Index spolehlivosti: 26
Průměrný věk: 4,34 roků
Průměrný nájezd: 59 300 kilometrů
Průměrná cena oprav: 199 liber (5 840 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: nápravy a odpružení

Populární mini nejen na britských ostrovech je dalším spolehlivým Fordem. Minimum náročných konstrukční chytáků urychluje opravy, průměrně jedna návštěva autoservisu trvala 1,51 hodiny. Nejvíce trpí nápravy, odstranit vzniklé závady ale není drahé.

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 25 - Ford Fiesta 2017 nova sada 19Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 26 - Ford Fiesta 2017 nova sada 21Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 27 - Ford Fiesta 2017 nova sada 23

1. Volkswagen Polo

Index spolehlivosti: 24
Průměrný věk: 4,14 roků
Průměrný nájezd: 62 391 kilometrů
Průměrná cena oprav: 184 liber (5 380 Kč)
Nejčastější porouchaná součást: nápravy a odpružení

Poněkud nečekaným vítězem tohoto klání se stal VW Polo, a to i díky nejkratší době, kterou zákazníci museli obětovat nedobrovolným opravám (1,46 hodiny). Nejvíce problematický je znovu podvozek, finančně ale servis vychází výhodně - průměrně na 184 liber (5 380 Kč).

Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 28 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 04Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 29 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 07Toto jsou nejspolehlivější populární hatchbacky všech tříd. A co se na nich i tak nejvíc kazí - 30 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 15

Zdroj: Warranty Direct

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše