Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ve vašem autě možná vozíte neskutečné množství vody. Podívejte se, kde se všude drží
18.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Nedávno jsme vás informovali o chybě Hyundai, kvůli níž se začala držet voda ve dveřích nové i30. Nejen ta ale na podobné problémy trpí.
Na podzim jsme psali o nečekané zásobárně vody v nových Hyundai i30. Automobilka ve výrobě opomněla odstranit ze dveří zátky odtokových kanálků a voda, která jinak dveřmi přirozeně protéká, tak rázem neměla kudy ven. Nelibé zvuky šplouchání vody, zbytečná zátěž a zvýšené riziko koroze se ale nedotýká jen neopravených korejských vozů, ale i aut dalších značek. A zejména pak jedné, u které by to mnozí nečekali.
Majitel první generace Volkswagenu Touareg si také všiml zvláštních zvuků během jízdy. Všechny indicie směřovaly k přítomnosti vody uvnitř dutin karoserie. Postavil tedy SUV na kopec přídí vzhůru a malým páčidlem se pokusil najít problém. Svůj postup nahrál na kameru, kde zachytil, jak na spodní straně prahů hledá záslepku, kudy by vypustil nashromážděnou tekutinu. Pod vrstvou antikorozní ochrany vypáčil špunt a nestačil zírat. Z otvoru se začala valit kvanta vody. Žádný zbytek zateklého májového deštíku, ale bohatá zásoba tekutiny, vhodná snad i pro případ ztroskotání na Sahaře.
Po lustraci dalších zdrojů se nedostatek jeví jako klasická chyba aut na platformě Touaregu, kdy se přebytečná voda soustředí ve dveřních prazích nebo blízko nich. Stačí zastavit ve svahu, vytáhnout zátky a nechtěný náklad vyteče. Je ale absurdní, kolik vody se jí tam dokáže nashromáždit, jeden z majitelů ji vypustil skoro 19 litrů. A nejde jen o prahy - voda se může držet také v podbězích či ve zkraje zmíněných dveřích.
Systém odvodňovacích kanálků by měl zaručit odvedení vody, jenže ty nemusí fungovat - diskuse na internetu upozorňují majitelé německých SUV, aby dbali na jejich čistotu, jinak se kanálky zanesu a voda nemůže najít cestu ven. Tato potíž se týká i dalších vozů koncernu Volkswagen. Porsche Cayenne používá stejnou platformu, proto musí vlastnící myslet na totožné potíže. Spoustě vody v útrobách se nevyhne ani Audi Q7.
Řidiči trojice Touareg-Cayenne-Q7 ale nejsou jediní postižení, podobný problém se může týkat prakticky jakéhokoli vozu, jak můžete vidět na videích níže - jakmile se odvodňovací kanálky ucpou, voda prostě neodteče. Některá auta jsou k tomu ale kvůli své konstrukci přece jen náchylnější...






Za pár let si Touareg nashromáždil velkou zásobu vody. Stačí parkovat pod stromem nebo mít smůlu na vadu materiálu a systém odtoku skrz karoserii přestane fungovat. Vodní lázeň může poškodit elektroniku nebo protikorozní ochranu. A potíž se netýká jen tohoto vozu a jen tohoto místa






Podobně mokré překvapení se může skrývat i v podbězích kol, zde Touaregu nebo Q7
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 4 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 5 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 7 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 8 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.05. 20:13 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
