Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu?

18.4.2017 | Marek Bednář | 25 příspěvků

Poslední generace Volva V70 se dnes dá koupit jako ojetina docela lacino, pakliže má na tachometru velké porce kilometrů. Je dobrý nápad to udělat?

Koupit auto s vysokým kilometrovým proběhem nechce nikdo, jenže pokud máte omezený rozpočet a za 200 tisíc Kč si nechcete pořídit „oholenou” Škodu Citigo na leasing, musíte akceptovat nějaké kompromisy. Cena klesá úměrně věku auta, takže za stejné peníze můžete mít třeba i (možná na oko...) málo jetý, ale hodně starý vůz o několik tříd vyšších. A cena klesá také s najetými kilometry, takže sáhnout lze i po voze relativně mladém, ale hodně ojetém.

Která cesta je ta správná? To je věčné dilema, stáří může vypadat lépe než najeté kilometry, ale onen kilometrový proběh nemusí být zase tak podstatný, pokud auto mělo slušné zacházení a pečlivou údržbu. Proto se někteří aut s vysokými proběhy nebojí a občas o nich píšeme. Takové Porsche 911 s téměř čtyřsettisícovým nájezdem se nakonec neukázalo být vůbec zlou koupí - funguje dobře, zvládá dlouhé cesty, přežilo i měření výkonu na brzdě a čtvrtmílové sprinty. Co více si přát za 200 tisíc Kč?

Jenže každý nechce 911, pochopitelně a s vysokými nájezdy se dají výhodně koupit i docela jiné vozy. Na jeden takový natrefil německý Auto Bild, který za účelem testu pořídil levné Volvo V70 poslední generace. To je docela nové auto, začalo se dělat před nějakými 9 léty a bez nástupce skončilo loni. Je to velký kombík vyšší střední třídy, dá se koupit i s nemalou luxusní výbavou i velkými motory. A je to velmi bezpečné auto, jak Volva bývají.

Mít něco takového za cenu nižší než kolik stojí nejmenší nová auta zní lákavě, zvlášť když je to kombi se slušným pětiválcovým turbodieselem pod kapotou. Právě pro takový vůz se kolegové vydali, aby zjistili zda auto, ze kterého má spousta lidí strach kvůli technickému spojení s Fordem, ještě něco vydrží. Však znáte ty říkanky: „Fordem tam, vlakem zpátky”. Je tedy poslední V70 ještě odolné Volvo, nebo je lepší se mu vyhnout coby přeleštěnému Fordu?

Kolegové tedy v bazaru v Hamburku pořídili jeden z nejlevnějších kusů V70 tohoto druhu - kousek z roku 2008 s dieselovým pětiválcem 2,4 D o výkonu 163 koní a 340 Nm. Ve voze byla kůže, šestistupňový automat a na tachometru svítilo 316 tisíc kilometrů. Obecně není dobrý nápad kupovat auta prvního modelového roku dané generace a zároveň není nejvhodnější vybírat z nejlevnějších kusů v nabídce. Na druhou stranu, pokud V70 „projde” v tomto provedení, v jiných může být jen lepší.

Volvo V70 třetí generace je poslední velký kombík Volva s úplně svislými pátými dveřmi. Jeho nástupce V90 už hraje víc na styl než na praktičnost - jeho zavazadelník je po sklopení sedaček o 74 litrů menší. Do V90 také už nedostanete pěti- a šestiválcové motory, zatímco v ojetých V70 jich najdete požehnaně. A chcete-li diesel, pětiválcový motor D5244T5, resp. později T14, s obchodním označením 2,4 D je léty prověřená volba.

Testovaný kousek stál 6 990 Eur, tedy asi 187 tisíc korun. Po 316 tisících kilometrech byl šestistupňový automat stále hladký a řadil bez problémů, sedačky byly stále v dobrém stavu, a to i přesto, že světlá někdy odolává zubu času hůře. Najeté kilometry prý byly na voze sotva cítit, i odhlučnění vozu bylo stále dobré. Interiér ovšem nebyl zcela prostý opotřebení, ale to u auta s třemi sty tisíci na tachometru lze čekat.

Pro šestistupňový automat Aisin, kterým je tento vůz vybaven, jsou doporučené výměny oleje po 60 tisících kilometrů. Zhruba ve 160 tisících km, v závislosti na zatěžování, potřebuje servis zadní náprava. Problematické mohou být zadní brzdy, u prvních vyrobených kusů může zlobit posilovač řízení a na podvozkových dílech, které dodával Ford, se objevuje koroze.

První kusy 205koňové verze dieselového pětiválce D5244, označené jako D5, jsou údajně poruchové. Šestnáctistovkám D4162T, označovaným jako D2 a sdíleným s koncernem PSA prý zlobí turbodmychadla. Benzínovým verzím se kolegové nevěnují, u V70 je ale beztak diesel nesrovnatelně vyhledávanější volba.

Co tedy Němci zjistil? Že Volvo z první dekády 21. století jezdí dobře i po 316 tisících kilometrech a bez větších problémů by se mělo podívat za hranici 400 tisíc km. Hovoří o příliš velkém odporu řízení, ovšem bez detailů, takže to může, ale nemusí souviset s oním problematickým posilovačem, zmíněným výše.

To znamená, že pokud se vám tohle Volvo líbí, strach z vysokého kilometrového proběhu mít nemusíte a za slušné peníze se tak dostane ke slušnému autu. Pracoviště řidiče bude možná trochu opotřebované, ale stav takto jetých V70 je vesměs velmi dobrý, jak vidno i na na tomhle kousku, který si můžete prohlédnout ve fotogalerii níže. Je to velmi dobře vybavená V70 2,4 D s automatickou převodovkou a kůží a má na tachometru 332 tisíc. Může být váš za 6 950 Eur, tedy asi 186 tisíc korun, prakticky stejné peníze jako vůz koupený Auto Bildem. A vážně to není jediný takto dostupný a takto vyhlížejí exemplář, který lze koupit...

Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 1 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 01Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 2 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 02Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 3 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 03Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 4 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 04Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 5 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 05Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 6 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 06Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 7 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 07Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 8 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 08Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 9 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 09Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 10 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 10Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 11 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 11Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 12 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 12Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 13 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 13Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 14 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 14Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 15 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 15Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 16 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 16Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 17 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 17Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 18 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 17aVyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 19 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 18Vyplatí se koupit poslední Volvo V70 s více 300 tisíci km za lákavou cenu? - 20 - Volvo V70 300 tkm plus vyplati se 19
Tohle Volvo V70 2,4D s automatem za v přepočtu 186 tisíc Kč má najeto dokonce 332 tisíc km. Znát to na něm na pohled vážně moc není a prý i technika odolává s dobrým servisem - zde zjevně realizovaným - takovým nájezdům bez větších potíží

Zdroje: Auto Bild, Mobile.de

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 25 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše