Reklama

A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo

Když konsorcium NEVS převzalo zbytky Saabu s úmyslem vyrábět elektromobily, dávali jsme mu rok, maximálně dva. Asi jsme to o rok až dva přehnali.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo

19.8.2012 | Petr Miler | 1 příspěvek

Když konsorcium NEVS převzalo zbytky Saabu s úmyslem vyrábět elektromobily, dávali jsme mu rok, maximálně dva. Asi jsme to o rok až dva přehnali.

Saabokalypsa se zdá být nekonečným zdrojem pozoruhodných událostí. Loňský bankrot mohl vypadat jako definitivní tečka, ale stalo se toho ještě tolik... V poslední době pak zbytky firmy převzalo konsorcium NEVS s úmyslem vyrábět pouze elektromobily. Už to zní dost šíleně, ještě šílenější ale je, že se firmu rozhodlo převzít nejen s tím, že nebude moci používat technologie od GM umožňující vyrábět třeba povedený model 9-5, ale, jak se později ukázalo, i bez jistoty, že bude moci používat značku Saab resp. její logo.

Taková možnost totiž podléhá schválení dřívějších součástí původního Saabu, tedy zbrojního koncernu Saab AB a výrobci nákladních vozů a autobusů Scania. A právě druhý jmenovaný se rozhodl říci své „ingen”.

Informují o tom nezávisle na sobě rozličná švédská média. Dle tamní rozhlasové stanice P4 West je rozhodnutí Scanie prakticky definitivní, firma vidí jen malou šanci, že by své stanovisko změnila. Přesný důvod takového rozhodnutí zástupci Scanie odmítli sdělit, pravděpodobně ale prostě nechtějí, aby se logo, se kterým musí sami pracovat, objevilo na nějakém utopickém elektromobilu, jenž by poškozoval i její obré jméno. „V sázce je obrovská hodnota pro všechny naše zaměstnance. Prostě nechceme hrát na náhodu a riskovat tímto krokem ztrátu hodnoty naší značky,” řekl pro P4 West Erik Ljungberg z vedení společnosti Scania.

Jinými slovy, NEVS nemá k dispozici techniku nových Saabů, nemá možnost použít logo Saabu a nemá ani žádný dobrý nápad, co by chtěl v bývalé továrně Saabu (ta mu opravdu patří) vyrábět. Má vůbec nějaký smysl v tomto pokusu pokračovat? To si vážné lidé z NEVS myslí, že si někdo za dva nebo tři roky koupí předraženou a nepoužitelnou elektrickou 9-3, která se ani nebude jmenovat Saab?

A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo - 1 - Saab 9-3 Griffin Facelift 2011 06A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo - 2 - Saab 9-3 Facelift 2011 01A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo - 3 - Saab 9-3 Facelift 2011 02A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo - 4 - Saab 9-3 Facelift 2011 03A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo - 5 - Saab 9-3 Facelift 2011 04A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo - 6 - Saab 9-3 Facelift 2011 05A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo - 7 - Saab 9-3 Facelift 2011 06A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo - 8 - Saab 9-3 Facelift 2011 07A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo - 9 - Saab 9-3 Facelift 2011 08
Že se tento vůz někdy vrátí do boje o zákazníka jako elektromobil je nyní o poznání méně pravděpodobné. Vadí to někomu?

Zdroj. P4 West

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše