Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
A pak že to nejde: nový Ford GT má hydraulický posilovač řízení, hned ze dvou důvodů
30.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Ford GT má možná menší motor než jeho předchůdce, s řízením ale zůstal u hydrauliky. Jako už pomalu žádné auto na dnešním trhu.
Nejen u nás si můžete čas od času přečíst něco o elektrickém posilovači řízení - a většinou to není nic pozitivního. Jednou z hlavních výtek je, že elektřina odebírá cit ve volantu,. Důvody pro instalaci elektrického posilovače tkví přitom zejména ve snaze o co nejnižší normovanou spotřebu paliva, což je zejména u sportovních aut dost pochybný obchod.
Nový Ford GT, jehož 3,5l V6 EcoBoost může být vnímán jako downsizing, ovšem elektrický posilovač nemá, zůstal u hydraulického. Důvod, že to má být auto pro nadšence jako žádné jiné, ale není jediný, hydraulika ušetřila hmotnost. Využívá čerpadla, které pohání i hydraulické ovládání zadního křídla a zadního odpružení.
U Fordu si tedy řekli, že nebudou přidávat hmotnost elektromotorem na přední nápravě a zároveň s ním odebírat cit v řízení a použijí na všechno jeden systém. Technické detaily nám zatím nejsou známy, ale z principu věci to je jednoduché a logické řešení, které přineslo hned dvě pozitiva. A ukazuje i to, že když se chce, hydraulický posilovač v moderním sportovním autě stále být může...
Ford GT nadšence hydraulickým řízením nepochybně potěší
Zdroj: Fox News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB