Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani Ženeva už není svatá, svou účast na autosalonu zrušila první velká automobilka
17.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývaly časy, kdy automobilky musely být prakticky na všech autosalonech. Donedávna musely být aspoň v Ženevě, teď už zjevně neplatí ani to.
V minulém roce jsme naznačili, že zlatý věk autosalonů začíná pomalu končit. Patrné to bylo především ve Frankfurtu, který si nechalo ujít hned několik výrobců. Nejde přitom jen o okrajové značky jako Alpine, Aston Martin, DS, Rolls-Royce či Teslu, do hesenské metropole totiž nedorazily ani Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot a Volvo. Nepřekvapí proto vlastně ani odliv návštěvníků, jejichž počet vystoupal pouze na 810 000. To představuje 12,9procentní pokles oproti roku 2015.
Pokles zájmu automobilek však není spojen pouze s Frankfurtem, již dříve jsme zmiňovali třeba absenci Porsche v Detroitu. Rovnou zrušena pak byla kupříkladu motor show v německém Lipsku, kde svou účast odvolalo hned 17 značek. A jelikož ve stejném roce hlásila úbytek i Paříž, zdálo se, že jedinou jistotou je Ženeva. Nicméně ani zde již zavedené pořádky neplatí.
Svou účast na výstavišti Palexpo pro letošek zrušil Opel. Němci tento rok nechystají odhalení žádného zásadního vozu a prezentace dosavadního portfolia na takovém místě pro ně zřejmě není dos zajímavá. Nový vlastník Opelu, francouzský koncern PSA, ostatně již před časem zavelel k výraznému šetření pod vlastní střechou, daná strategie pak byla přesunuta z Francie do Německa. Opel se tak díky tomu bude na autosalonech objevovat pouze ve chvíli, kdy „pro to budou obchodní či marketingové důvody“.
Je nám samozřejmě jasné, že jedna vlaštovka hejno nedělá. Nicméně jen u Opelu ale nemusí zůstat. S ohledem na důležitost Ženevy je pak sice jisté, že výstavní plocha zaplněna bude, velmi pravděpodobně však na ni zamíří čínské automobilky. Tedy takové, které lidi zajímají vlastně jen proto, aby se přesvědčili, že jejich kvalita je stále špatná. Kvůli tomu ale mnozí již do Švýcarska nevyrazí, což by mohlo pro změnu způsobit odliv návštěvníků a sebrat vítr z plachet i dalším značkám.
Uvidíme tedy, jak se zájem o autosalony bude nadále vyvíjet. Nicméně v tomto ohledu budoucnost zrovna příznivě nevidíme. Ostatně stačí si jen uvědomit, že automobilky se stále více zaměřují na mladé, třebaže nová auta kupují spíše v pozdějším věku. A ti nepreferují klasický způsob prezentace či „kamenné krámy“, ale život online. Počátek konce je tedy zde, pročež jsme zvědavi, který autosalon zavře definitivně své brány jako další v pořadí...
Loni se mohl Opel v Ženevě pochlubit třeba novým SUV Crossland X. Letos na autosalon nedorazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Zastoupení elektromobilů mezi auty provozovanými v Evropě dosáhlo 1 procenta, gratulujeme
17.2.2024 - Faceliftovaný VW Golf 8 odhalil své první ceny, edice k 50. narozeninám je velké zklamání
17.2.2024 - Dacia Niagara: Splněný sen zahrádkářů se začíná stávat realitou, impuls přišel z opačného konce světa
18.2.2024 - Šéf Fordu už lituje někdejší sázky na elektromobily. „Už nechci žádné pitomé vize,” říká, pochopil, že Tesla je jen jedna
18.2.2024 - Revoluční diesel na benzin od Mazdy upadá v zapomnění, Japonci to zas jednou vzali za špatný konec
18.2.2024
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan
- Volvo V60 2019/2020 03.16. 18:18 - Mosky323