Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zlatý věk autosalonů je definitivně u konce, do Frankfurtu nedorazí už devět výrobců
18.8.2017 | Petr Prokopec | 4 příspěvky
Bývaly časy, kdy si jakákoli významná automobilka nemohla dovolit na velkém autosalonu chybět. Dnes si některé spíše nemohou dovolit tam být.
V „době analogové” se každý fanoušek aut těšil na každý další autosalon. Právě na tato místa byla koncentrována naprostá většina světových premiér a také jen na ploše výstavišť měl totiž možnost spatřit ten či onen vůz hned po odhalení. S příchodem digitalizace se ale mnohé změnilo - a více než kdy předtím platí, že není nic staršího než včerejší noviny. Nově tak pomalu ani nemá smysl různé motor show navštěvovat, na překvapivou novinku, s níž nás výrobci ještě neseznámili - virtuálně či rovnou i naživo - totiž nenarazíte. A stále více automobilek raději pořádá vlastní velkolepé premiéry, kde bude v určitý čas a na určitém místě pozornost soustředěna jen na jejich novinku.
Máte pocit, že přeháníme? Bohužel nikoliv a v souladu s tím se chovají i samotné automobilky. Nejenže pořádají vlastní show, autosalony už vynechávají zcela, neboť je pro ně z výše zmíněných důvodů stále složitější obhájit investice spojené s účastí na jakékoliv motor show. Lidé ovšem stále více začínají po nových vozech pátrat na internetu, než aby se obtěžovali vyrazit třeba do Ženevy, Detroitu nebo zakrátko do Frankfurtu. A právě proto bude v hesenské metropoli řada automobilek chybět.
Soupis je již nyní poměrně bohatý, zmiňuje totiž hned devět jmen. Nejde přitom o malé značky, nýbrž výrobce, na jejichž konto souhrnně připadá 20 procent evropského trhu s auty. Jejich absence si tedy stoprocentně všimnete, navíc Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot a Volvo nemusí být posledními hráči, jenž partii vzdají ještě před začátkem. Stačí jen vzpomenout na loňskou Paříž, kam nedorazilo ani Bentley.
Jsme tedy vskutku zvědavi, kdo se nakonec ve Frankfurtu ještě neukáže. Stejně tak je otázkou, jak honosné budou prezentace značek, které nakonec na autosalon zavítají. I jejich účetní si totiž velmi snadno dokáží spočítat, že levnější v závislosti na následných realizovaných prodejích je natočení krátkého produktového filmečku a pořízení několika snímků, které vydrží na internetu pomalu věčně, než pronájem stánku na pár dní.
Kromě toho, automobilky již tak poměrně hodně utrácejí za své vlastní živé prezentace, jenž různým motor show předchází. V takovém případě mají navíc svých 15 minut slávy jistých, zatímco v rámci autosalonů je premiér bezpočet a proto se na některé výrobce v některých médiích ani nemusí dostat. Veškeré vynaložené náklady tak přicházejí vniveč, což kvůli stále větší konkurenci není zrovna žádoucí jev.
Je tedy třeba se začít smiřovat s faktem, že zlatý věk autosalonů je pryč. I my jsme se už zkraje letošního roku rozhodli, že naše zpravodajské pokrytí letošního IAA bude skromnější, než bývá, neboť s nezájmem automobilek není dost premiér, s nedostatkem premiér není dost vašeho zájmu a nedostatkem vašeho zájmu není dost snahy ukazovat na autosalonech více než dosud. A tak stále dokola. „Spirála smrti” je tím roztočena a zdá se být jen otázkou času, kdy některé i donedávna významné autosalony semele zcela.
Taková Ženeva, Detroit či Šanghaj se o svá místa v kalendáři ještě nějaký ten rok bát nemusí - jde o největší motor show svého druhu, každá je navíc na jiném kontinentu. A my i se jim budeme věnovat. Zájem o ostatní autosalony jako jsou třeba Paříž, Frankfurt nebo Los Angeles ovšem klesá a nezdá se, že by pro ně existovalo záchrany. Nezájem dalších značek o IAA 2017 to jen potvrzuje...
I VW značně ubral ze svých velkolepých prezentací. Obvykle se to svádí na Dieselgate, ale za daných okolností to mohlo přijít vhod. Na domácím IAA ve Frankfurtu ovšem koncern Volkswagen chybět nebude a slibuje i opět trochu výraznější účast
Peugeot přivezl předloni do Frankfurtu produkční 308 GTi...
...a koncept Fractal. Letos francouzská automobilka do hesenské metropole ale vůbec nedorazí, stejně jako minimálně osm dalších výrobců
Zdroj: Auto News
Další zajímavé články:
Diskuze 4 příspěvky
Bleskovky
- Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce
před 6 hodinami (5) - Ryzí supersport vyzval na sprint „rodinný liftback”. A asi to neměl dělat
včera (1) - Rekordem čerstvě ověnčené Porsche dostal první český majitel. Tohle je moc i na Prahu
21.4.2018 (14) - Registrační značka tohoto Porsche skrývá šifru. Rozklíčují ji jen znalci
20.4.2018 (7) - A pak že jste včera měli špatný den. Podívejte se, co se stalo majiteli tohoto Astonu
20.4.2018 (2)

Nejčtenější články
- Letošní motorová vybíjená pokračuje v brutálním tempu. Toto jsou další oběti EU
24.3.2018 (57) - Tak moc už klesly ceny nejpopulárnějších ojetých dieselů v Německu. A bude hůř
24.3.2018 (79) - Někdo si koupil vrcholný Mercedes S ve žluté ze sporťáku AMG GT. Dal za něj „raketu”
24.3.2018 (10) - V garáži milionáře našli unikátní auto, které předběhlo i Teslu. 50 let ho nikdo neviděl
24.3.2018 (12) - Rusové sní o návratu luxusních sedanů. Takto by mohla vypadat nová Stalinova pýcha
24.3.2018 (7) - Rakousko zvyšuje povolenou rychlost na dálnici nejblíž ČR. Vydrží to tentokrát?
25.3.2018 (31) - Podívejte se pořádně na „totálně revoluční” interiér nového VW Touareg. A srovnejte si jej s tím starým
25.3.2018 (12) - Nová Škoda Rapid se rýsuje. Bude úplně jiná, má se stát českým VW Golf
25.3.2018 (99) - Lákavá nabídka. Ceněné první Porsche běžně stojí miliony, toto přijde na 110 tisíc
25.3.2018 (2) - VW před 19 léty snil o luxusním sedanu. Předpověděl vše, až na jeho hořký konec
25.3.2018 (12)
Živá témata na fóru
- Jaké auto vybrat 14:46 - mattonecz
- Video a Nordschleife, the best of 14:42 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 14:26 - Stepan
- Za kolik jezdíte s dieselem? 14:23 - řidičBOB
- První auto 14:18 - Arkaan
- Elektromobily a vse kolem nich 13:26 - driver
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:20 - mattonecz
- Politický koutek 13:20 - driver
- Opel obecně 13:17 - Shr3k
- Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost 11:10 - M.Z.
Autobazar
Fiat Punto 1.2 60
r.v. 2005
68 000,- KčFiat Punto 1.2
r.v. 2011
140 000,- KčFiat Grande Punto 1.4 i
r.v. 2011
130 000,- KčPeugeot 307 1.6 16V
r.v. 2006
91 000,- KčPeugeot 206 1.4 i
r.v. 2006
75 000,- KčPeugeot 206 1.4 i
r.v. 2008
73 000,- KčPeugeot 307 1.4 16V
r.v. 2006
86 000,- KčPeugeot 206 1.4
r.v. 2006
75 000,- Kč