Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi po 18 letech končí v Le Mans. Porazit ho dokázala až Dieselgate
26.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Žádná ze značek VW Group již nemá být ve světě motorsportu spojována s diesely. Audi tak opouští šampionát, který přispěl k věhlasu automobilky.
Před pár dny se objevily spekulace týkající se vskutku radikálních škrtů u Audi. Ty měl značce se čtyřmi kruhy ve znaku naordinovat mateřský koncern VW v důsledku kauzy Dieselgate. Tehdy jsme zmiňovali, že některé informace se zdají být reálnými, jiné již méně. Po aplikaci některých kroků by byla do značné míry ohrožena podstata samotné značky. Jak se nyní ukazuje, minimálně jedna radikální změna Audi skutečně čeká.
Letošní rok je posledním, kdy se zúčastní vytrvalostních závodů World Endurance Championship. V příští sezóně již Audi na startu 24 hodin Le Mans neuvidíme. Je to překvapivé, neboť nyní neexistuje žádný jiný podnik, se kterým by značka byla spjata tak jako s tímto. To ostatně není překvapivé, Audi se v Le Mans pohybuje osmnáctým rokem a za tu dobu 13 ročníků vyhrálo. Byla tak skoro neporazitelná, vaz ji sťal až dieselový skandál VW.
„Je extrémně těžké odejít,“ uvádí k překvapení měsíce Dr. Wolfgang Ullrich, šéf divize Audi Motorsport. „Audi Sport Team Joest formovalo po celou tu dobu sérii WEC jako žádný jiný tým. Rád bych proto vyjádřil mé poděkování našemu oddělení, Reiholdu Joestovi a jeho týmu, řidičům, partnerům a sponzorům za celou tu extrémně úspěšnou spolupráci. Byly to skvělé časy.“
Šéf automobilky Rupert Stadler pak dodal, že všech 300 zaměstnanců sportovní divize se o svou práci bát nemusí. Jen dojde k přesměrování jejich aktivit směrem k šampionátu elektrické Formule E. V té se Audi začne profilovat již od příštího roku, společně s partnerským týmem ABT Schaeffler. Značka je s ním spojena již od roku 2014, nyní však navíc poskytne „finanční i technickou podporu“.
Důvodem celé této rošády jsou, jak jsme již zmínili v úvodu, dozvuky dieselového skandálu Volkswagenu. Kvůli nim již koncern a jeho značky nemají být ve světě motorsportu spojovány s naftovými motory, což byl právě případ speciálu LMP1, který pod kapotou kromě elektromotoru užíval ještě 3,7litrový šestiválcový turbodiesel.
Přechod směrem k elektrickým závodům zrcadlí aktivity koncernu v rámci silničních vozů. Do roku 2025 bychom se měli dočkat hned 30 elektromobilů, z nichž mnohé ponesou logo Audi. Mimo to vedení dodává, že diesel-elektrické ústrojí nemělo žádnou vazbu na běžnou nabídku a spárování s technikou Porsche nedávalo smysl.
Mimo to svět WEC od roku 2018 zasáhnout nová pravidla, která by vyžadovala masivní investice právě do hybridního ústrojí, které by ovšem Audi nikterak nevyužívalo u svých silničních vozů. Program Le Mans tak vlastně již pro automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku přestal být zajímavý, na rozdíl od elektrické Formule E.
Kromě tohoto šampionátu zůstane Audi činné také v německém mistrovství cestovních vozů DTM, kde bude nadále operovat s modelem RS5 DTM. Poněkud nejistá je však účast v závodech World Rallycross Championship. Zde značka - stejně jako Volkswagen - hodlá setrvat pouze, pokud bude zavedena elektrifikovaná kategorie.

Audi skutečně končí v Le Mans...
...místo toho se naplno začne profilovat ve Formuli E
Zatím přitom není jisté, jak dopadne účast značky v rallyecrossu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha