Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Quattro muselo po 33 letech změnit své jméno. Teď už se ví, proč
30.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je zvláštní měnit po tak dlouhé době jméno, které si vydobylo renomé a s nímž si lidé spojovali ty nejlepší vozy z Ingolstadtu. Má to ale svou logiku.
Na sklonku loňského roku jsme vás informovali o konci divize Quattro, která byla zodpovědná za vývoj, výrobu a prodej těch nejostřejších Audi. Stalo se už tak pod taktovkou Stephana Winkelmanna, který se sportovní divize Audi ujal po létech šéfování Lamborghini a mnozí se divili, proč k tomu došlo. Však je těžké si představit, že by BMW přejmenovalo svou divizi M nebo Mercedes své AMG.
Šéf čtyř kruhů Rupert Stadler nyní konečně osvětlil, proč k tomuto kroku došlo. „Quattro je těžce spojeno s pohonem všech kol. My jsme ovšem zatoužili dobýt nové trhy jako ten asijský, kde bylo třeba vysvětlovat, že jsme divize Audi zvaná Quattro GmbH. V tu chvíli ovšem byli lidé ztracení,” řekl Stadler s tím, že zatímco v Evropě pojem „divize Audi Quattro” něco znamenal, v Asii o něm lidé neměli ponětí. „Nyní máme naše silniční i závodní aktivity sdružené pod jednu střechu a jedno jméno, jenž snadno dá každému najevo, co děláme,“ dodal.
Tedy jinými slovy, na rozdíl od BMW M a Mercedesu-AMG si Audi Quattro coby sportovní divize nestihla za svou kratší existenci vybudovat dostatečné renomé po celém světě, což ji brzdilo v rozletu. Tomu navíc jistě nepřispíval fakt, že název divize je stejný jako marketingové označení pohonu všech kol. Zmatení části klientely se tedy nelze divit, stejně jako snahám Audi svou nabídku srozumitelněji prezentovat. Kromě toho může značka lépe propojit silniční modely s okruhovými, jak ostatně Stadler naznačil.
My pak jen dodáme, že do konce příštího roku by nabídka divize Audi Sport měla zahrnovat hned 15 derivátů. Sedm, mezi něž patří třeba TT RS či R8, jsme znali již před letošní Ženevou, kde se ukázalo nové RS5 Coupe. Nemalou expanzi lze tedy ještě očekávat, přičemž dle Winkelmanna se automobilka zaměří hlavně na ostrá sportovní SUV, o která je v současnosti nemalý zájem.
Divize Audi Sport nyní sdružuje vše, co se sportování týče. Audi tak může lépe oslovovat nové zákazníky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB