Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 5 Plug-in Hybrid alias NEV: čínský hybrid odhalen
7.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW uvolnilo první snímek a informace o svém plug-in hybridu postaveném na základech prodloužené varianty pětkové řady. Představí se v Číně a také zatím jen tam se bude prodávat.
From China For China neboli od Číny pro Čínu, tak zní hrdý nápis, který se skví na boku karoserie zbrusu nového hybridu na bázi pětkové řady BMW. Vůz byl totiž připraven ve spolupráci bavorské automobilky a jejího čínského partnera, firmy Brilliance China Automotive Holdings Ltd. a zůstane zatím ryze asijskou specialitou.
Není bez zajímavosti, že tento vůz není první hybrid značky Brilliance. Svůj vlastní, byť v trochu jiném smyslu téhož slova, si stejná firma nedávno „slepila” sama. Nelze se v této souvislosti znovu nepodivit nad tím, že Brilliance na jednu stranu s BMW oficiálně spolupracuje a současně nepokrytě „vykrádá” jeho nápady. Ale věnujme se dnes především novému provedení pětkového sedanu.
Ten je tzv. plug-in hybridem (rádi bychom našli české označení pro toto řešení, ale třeba „zástrčkový hybrid” se nezdá být úplně vhodným ekvivalentem...) a dovoluje tedy provoz jak s využitím elektrického motoru, tak se zapojením spalovacího motoru, nebo obou současně. Konvenční pohon v tomto případě zajišťuje spalovací turbomotor o výkonu až 160 kW (215 koní) a elektromotor s nejvysším výkonem 70 kW (94 koní). Automobilka o obou agregátech neřekla nic bližšího, v prvém případě ale předpokládáme, že půjde o nový dvoulitr N20.
Spalovací motor by měla živit nádrž plná benzinu, elektromotor pak blíže neupřesněná sada akumulátorů uložená v zavazadlovém prostoru. Přesná kapacita akumulátorů je neznámou, při udávaném dojezdu na ryze elektrický pohon (maximálně 75 km při udržování konstantní rychlosti 60 km/h) ale větší číslo nečekejme. A když už jsme u dojezdu, spalovací motor by jej měl být schopen prodloužit o dalších 400 km.
Podle BMW vychází tento vůz vstříc poptávce čínských zákazníků, nejsme si ale jisti, zda tomu tak opravdu je. A vůbec se divíme, že se hybridní model má obevit výlučně na čínském trhu, který není zdaleka tak zregulovaný jako ten evropský a něco jako hybridní pohon by v tamních podmínkách nemělo mít větší šanci na úspěch. Ale uvidíme, první reakce zákazníků lze očekávat již 19. dubna, kdy se vůz představí na šanghajském autosalonu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 28 minutami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před hodinou
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 3 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 4 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    