BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm

Únik informací z dealerské konference BMW v Holandsku přináší první nepotvrzené parametry připravovaného superdieselu s třikrát přeplňovaným řadovým třílitrem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm

22.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Únik informací z dealerské konference BMW v Holandsku přináší první nepotvrzené parametry připravovaného superdieselu s třikrát přeplňovaným řadovým třílitrem.

Příchod BMW, kterému někteří říkají dieselová M5 nebo i M5d, je nesporný. Ačkoli to zpočátku vypadalo jako pouhé spekulace, existenci tohoto vozu potvrdil Brian Watts, šéf globálního marketingu M GmbH. Od té doby se zvažují pouze tři věci - kdy vůz dorazí, jak se bude jmenovat a jaký bude mít výkon. Vše je v rovině dohadů, ale mluví se o nadcházející Ženevě, jménu 550d M, 540d M nebo M 550d/540d. Nyní navíc začínají prosakovat detailnější technická data motoru.

Pokud je pro někoho předběžných 381 koní málo a považujete to za velké zklamání, možná bychom si měli připomenout, z jakého objemu je pětka získá. Stejně jako v případě modelu 530d s výkonem 258 koní a verze 535d s 313 koňmi, také nejsilnější provedení by mělo mít pod kapotou identický řadový šestiválec 3,0 litru. Jak už víme a jak ostatně potvrdila také samotná automobilka, motor získá větší potenciál díky přeplňování pomocí trojice turbodmychadel. Ještě v lepším světle vypadá měrný výkon 127 koní na litr a točivý moment až 700 newtonmetrů - to už se nejsilnější řada 5 v dieselu neztratí ani vedle BMW 550i s výkonem 408 koní a točivým momentem 600 Nm.

Tato čísla pochází z dealerské konference BMW v Holandsku, a když se k nim měl vyjádřit Mark Loojenga, mluvčí tamního zastoupení německé automobilky, neřekl nic takového, jako že podobný vůz neexistuje a BMW jej nevyvíjí, ale pouze špitl, že „obecně nemůže tyto spekulace komentovat“. Mimochodem, ze stejné konference pochází také informace o příští generaci BMW 135i (tedy již na bázi nového BMW 1 F20). Pod kapotou by mělo mít přeplňovaný řadový šestiválec N55 o objemu 3,0 litru a výkonu 320 koní.


BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 1 - BMW 550d M 01BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 2 - BMW 550d M 02BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 3 - BMW 550d M 03BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 4 - BMW 550d M 04BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 5 - BMW 550d M 05BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 6 - BMW 550d M 06BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 7 - BMW 550d M 08BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 8 - BMW 550d M 07
Na rozdíl od skutečné M5 by měl být nejsilnější diesel montován nejen do sedanu, ale dostane se také do kombi Touring a patrně také do dvojiček X5/X6

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše