Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test nového BMW 1: vůz mnoha tváří
22.7.2011 | Pavel Janda | 9 příspěvků
Poprvé jsme pořádně vyzkoušeli druhou generaci BMW řady 1 a máme jasněji v tom, jak si vede. Ve skutečnosti je hezčí, než se zdá, jízdně ale už tak nezáří.
Přehled kapitol
- Úvod, Nejméně fotogenické auto všech dob, Velmi příjemný interiér
- Dvě verze, tři podvozky, čtyři jízdní režimy, Dojmy z jízdy se 120dA
- Dojmy z jízdy se 118i, Fahrspass nahrazuje Sparspass a palubní elektronika
- Závěr, Ceny, Technické parametry obou testovaných verzí
- Kompletní fotogalerie - všechny snímky na jednom místě
Příchod nové generace jedničkového BMW sledujeme velmi bedlivě už od chvíle, kdy automobilce unikly její první fotografie a specifikace. Od té doby jsme vám nabídli ještě nespočet dalších článků na toto téma, které na našem webu patří v posledních týdnech mezi vůbec nejsledovanější. Rádi jsme proto přijali možnost zúčastnit se první prezentace vozu, na které jsme vcelku důkladně vyzkoušeli obě zatím nejvyšší specifikace mezi naftovými a benzinovými verzemi.
Víme tedy mnohem více o tom, jak to nové 1er ve skutečnosti sekne, jak se jeví její interiér, jak se chová její podvozek na rozličných typech cest nebo jak fungují její výlučně přeplňované motory. Nejen s tím se vás pokusíme seznámit na dalších řádcích.
Můžete si vybrat jakoukoli barvu, když to bude červená...
Fotogenická rozhodně není
Když jsme vám kdysi ukázali první fotografie poslední mnichovské novinky, někteří z vás ani nechtěli věřit, že jsou skutečné. Vzhled vozu na nich zachycený působil opravdu zvláštně a i za sebe říkám, že jsem byl řešením zejména předních partií, jenž skrývaly řadu disproporcí, poněkud rozčarován.
Opojení ošklivostí vozu z některých z vás postupem času vyprchalo a zvláště po odhalení prvních fotek provedení s M paketem začaly ve větší míře zaznívat pozitivnější hodnocení, za pěkný by ale vůz v tu dobu označil stále jen málokdo. Byl jsem tedy zvědavý na živý kontakt s ním a musím říci, že jsem byl jednoznačně pozitivně překvapen.
Ne snad, že bych obratem spěchal do nejbližší trafiky s cílem vyplnit slova „BMW 1 F20” na odpovědní lístek letošní soutěže automobilové krásy, živý dojem z auta byl ale násobně lepší než z fotografií. Nová jednička zkrátka naživo vypadá docela normálně a i když bych trval na tom, že řešení předních světlometů a masky chladiče mělo být jiné, její vizáž mě nikterak neodpuzovala.
Reálný dojem ze vzhledu nového BMW 1 ale na fotografie dostat nelze, i když se z některých úhlů jeví lépe a z jiných hůře. Marně pátrám v paměti po tak nefotogenickém autě, rozdíl mezi živým dojmem ze vzhledu auta a dojmem po shlédnutí fotek je skoro nekonečný. Ale co naplat, každý si tak jako tak bude muset na vlastní oči ověřit, zda se právě jemu nová 1er zamlouvá.
Krom obecného dojmu stojí za pozornost i některé vzhledové detaily. Jak jsme zmínili v našem někdejším představení, nová jednička bude nabízena ve dvou charakterově odlišných provedeních Urban a Sport. Naše fotky zachycují to první, jenž sází spíše na styl a komfort, čemuž odpovídá i řešení nárazníku, masky chladiče, vnějších zpětných zrcátek a kol z lehkých slitin. Jsou částečně či zcela vyvedeny v bílé barvě ve stylu Mini (Sport sází na podobných místech na černou, nabízí například i matně ztvárněnou koncovku výfuku), jak se vám tento kontrast zamlouvá posuďte sami. Mně se zejména bíle lakovaná kola zdála být na jinak docela konzervativním kompaktním hatchbacku zvláštní, faktem ale je, že vůz vizuálně oživovala. Pokud by se vám nezamlouvaly barevné kontrasty, můžete dát na většině míst přednost klasickému lakování v barvě karoserie.
Velmi příjemný interiér
Ačkoli vnější kabátek vozu překvapil některými svými netradičními detaily a auto jako celek je ve všech směrech o něco větší, v jádru zůstalo věrné pojetí první generace řady 1. Prakticky stejný je profil, velmi podobná je záď, jen již omílaná příď doznala značných změn. F20 je zkrátka jakousi evolucí E87, nesází na zcela jiný přístup, nevytváří zcela nový vůz. To ale platí jen o exteriéru, vnitřek vozu je docela odlišný.
Ačkoli bych zde pro „vyrovnání skóre” mohl říci, že vypadá na lépe na fotografiích než ve skutečnosti, neboť jeho mnohojaké tvary působí na vlastní oči někdy až příliš komplikovaně, nebylo by to úplně fér. On totiž i naživo vypadá dobře a co více, velmi kvalitně. Jelikož mám s předchozí generací jedničky zkušenosti velmi bohaté, vím, že interiér nebyl zrovna ukázkou kvality materiálů a montáže. Ačkoli jen čas ukáže, zda je na tom nová generace opravdu lépe, na první pohled (i poslech...) se jeví být v těchto směrech docela jinde. Není většího novinářského klišé než říci, že „interiér působil jako, by byl z auta o třídu vyššího”, ale v tomto případě to platilo a v rámci nabídky BMW by šlo jít ještě dále. Vnitřek totiž dělal lepší dojem i než současná trojka E90, jejíž „obyvatelnost” také nepatří zrovna ke špičce. Nejvíce připomínala dnešní řadu 5 F10 a to je pro jedničku určitě dobré hodnocení.
Pro úplnost je třeba dodat, že na dobrém pocitu se jistě podílely „nehorázné” specifikace, ve kterých byly testované vozy vyvedeny. Pochybuji o tom, že by se jediný svou cenou dostal (ze shora) blízko cenové hranici jednoho milionu Kč a to už samozřejmě musí být znát. Kožené čalounění, ty nejlepší palubní systémy, veškeré asistenční systémy i drobnosti jako je parkovací kamera pochopitelně dokázaly udělat dojem kvalitního vozu z vyšších sfér. Na druhou stranu ale platí, že ani podobně vybavená E87 se tak dobře nejevila. Relevantní otázkou samozřejmě je, jak bude vypadat 116i v základní výbavě, na odpověď si ale ještě budeme muset počkat.
Také uvnitř platí odlišné pojetí variant Urban a Sport. Stručně shrnuto: Urban je i zde opět spíše komfortní a konzervativní, Sport více rozverný. Jen ve verzi Sport si tak můžete pořídit rozličné barevné vyšperkování palubní desky nebo sedadel a podobné - s prominutí - blbůstky.
Následující >1 / 5
Diskuze 9 příspěvků
Bleskovky
- Řidič Porsche uháněl až 215 km/h za autem s majáky, policisty zkusil obměkčit prstenem
před 6 hodinami - Řidič Audi v horách tvrdě poznal, že pohon všech kol quattro není všemocný
dnes - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
včera - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
20.2.2019 - Zloděj použil svou nejlepší schopnost k tomu, aby zachránil dítě uvězněné v autě
20.2.2019

Nejnovější články
- Nejlepší auta pro rok 2019 podle CR: Šest statečných a jeden odpadlík
před 2 hodinami - Nadšenci zkusili oživit 44 let odstavené auto s motorem V8 s minimem nových dílů
před 4 hodinami - Test odhalil, z jakých SUV by chodci měli mít strach. Některá kvůli nim vůbec nebrzdí
před 5 hodinami (1) - Řidič Porsche uháněl až 215 km/h za autem s majáky, policisty zkusil obměkčit prstenem
před 6 hodinami - Top Gear srovnal dva nejrychlejší sedany světa. Je to šaškárna, křičí fandové
před 7 hodinami - Nové Hyundai Santa Fe neporáží Škodu Kodiaq jen technikou, ale i prostorem
před 11 hodinami - Rusové do detailu ukázali motory, kterými obešli sankce Západu, jde o výsměch
dnes - Po léta daleko nejlevnější auto světa používá spoustu komických řešení
dnes - Designér vysvětlil, proč mají snad všechna moderní auta u hrany blatníků plochý lem
dnes - Bělorusové odhalili nejsilnější tahač tanků na světě, je to mimořádně schopné monstrum
dnes
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- audi a3 , spojka? prevodovka? 19:43 - speedo
- IT poradna 19:35 - martinecko
- Volkswagen obecne 19:18 - řidičBOB
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 18:45 - Hanz
- BMW Divize 18:25 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 15:37 - ctrl_j
- Rychlodotazy 13:27 - Kavis
- Elektromobily a vse kolem nich 13:02 - Marek1104
- Autorádio 12:54 - Marek1104
- Výměna oleje 12:45 - Marek1104
Autobazar
BMW 5 520 d xDrive
r.v. 2015
620 000,- KčBMW 3 320 d
r.v. 2013
410 000,- KčBMW 5 525 d xDrive
r.v. 2014
600 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2016
700 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2016
680 000,- KčBMW 5 M550 d
r.v. 2012
750 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
960 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
950 000,- Kč