BMW M poblahopřálo AMG k padesátinám. S úsměvem i rýpnutím, které neklaplo

29.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mnichovská automobilka o uplynulém víkendu nechyběla jak u jezera Como, tak v německém pohoří Eifel. A o zábavu se starala na obou místech.

Během uplynulého víkendu se toho odehrálo opravdu hodně. Fernando Alonso bohužel nedokončil závod Indy 500, zatímco takový Rolls-Royce se pochlubil modelem Sweptail. Ten byl postaven na zakázku, přičemž dle informací britských médií měl stát nemalých 10 milionů liber (cca 306,3 milionů korun). Pokud by se jednalo o pravdivé tvrzení, pak tu rázem máme nejdražší nový automobil všech dob.

Snad nejvíce se ovšem činilo přímo BMW (kterému Rolls-Royce patří, pro připomenutí), které v Itálii vyrukovalo s konceptem příští řady 8. Kromě toho se ovšem mnichovská automobilka během závodu 24 hodin Nürburgringu pochlubila také prototypem M8. V pohoří Eifel se přitom nacházela i značka s třícípou hvězdou ve znaku, jejíž sportovní divize AMG letos slaví padesátiny a v zázemí Ringu předvádělo techniku svého nového hypersport. BMW proto nemohlo odolat gratulaci, která ale byla trochu rýpavá.

„Objednali jste si dort, my jsme přivezli koblihy. M gratuluje AMG k padesátinám.“ Tak zněl slogan na obřím billboardu, kterým bylo z jedné strany zahaleno pódium značky. V angličtině je to pěkný dvojsmysl, neboť „donuts” se říká jak koblihám, tak pálení pneumatik kroužením téměř na místě. BMW tím jistě předem naráželo na typický oslavný manévr vítězného pilota, toho se ale letos nedočkalo ani ono, ani Mercedes - oběma značkám vypálilo rybník Audi, jehož R8 LMS si přidalo „další zářez na pažbu“.

My se proto ještě na moment přesuneme do zmiňované Itálie, kde BMW koncepční osmičku nejen odhalilo, ale zároveň také nastartovalo. Podle spekulací se přitom pod kapotou měl nacházet dvanáctiválec, nám ovšem pohonná jednotka zní osmiválcově. To není nikterak na škodu, zvláště když jde o lehčí agregát, který pozitivně měrou ovlivní ovladatelnost.

Zda je náš tip správný či nikoliv, můžete posoudit sami. Stejně tak vám doporučujeme trochu porovnávání mezi konceptem a prototypem z Ringu. V jeho případě lze totiž snadno vyvodit, jaké prvky zůstanou zachovány a jaké zmizí. Netýká se to ovšem jen exteriéru, ale také interiéru, kde architektura i značná část prvků konceptu zamíří i do sériové verze.

BMW M poblahopřálo AMG k padesátinám. S úsměvem i rýpnutím, které neklaplo - 1 - BMW gratulace AMG 01BMW M poblahopřálo AMG k padesátinám. S úsměvem i rýpnutím, které neklaplo - 2 - BMW gratulace AMG 01BMW M poblahopřálo AMG k padesátinám. S úsměvem i rýpnutím, které neklaplo - 3 - BMW gratulace AMG 02BMW M poblahopřálo AMG k padesátinám. S úsměvem i rýpnutím, které neklaplo - 4 - BMW gratulace AMG 02BMW M poblahopřálo AMG k padesátinám. S úsměvem i rýpnutím, které neklaplo - 5 - BMW gratulace AMG 03
BMW v Německu poblahopřálo AMG...

BMW M poblahopřálo AMG k padesátinám. S úsměvem i rýpnutím, které neklaplo - 6 - BMW gratulace AMG 04BMW M poblahopřálo AMG k padesátinám. S úsměvem i rýpnutím, které neklaplo - 7 - BMW gratulace AMG 05BMW M poblahopřálo AMG k padesátinám. S úsměvem i rýpnutím, které neklaplo - 8 - BMW gratulace AMG 06
...zatímco v Itálii nastartovalo svůj nejnovější koncept

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše