Reklama

BMW M7 by teprve nechalo vyniknout gigantické ledvinky nové řady 7

Modernizace vlajkové lodi mnichovské automobilky nedává spát ani nezávislým ilustrátorům, kteří zjevně objevili cestu, jak obří ledvinky vozu učinit vizuálně ještě většími. Stačí použít jinou barvu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW M7 by teprve nechalo vyniknout gigantické ledvinky nové řady 7

21.1.2019 | Petr Prokopec

Modernizace vlajkové lodi mnichovské automobilky nedává spát ani nezávislým ilustrátorům, kteří zjevně objevili cestu, jak obří ledvinky vozu učinit vizuálně ještě většími. Stačí použít jinou barvu.

Nový týden je tu, my se však i dnes musíme věnovat jednomu z hlavních témat toho předchozího. Jde o ledvinky faceliftovaného BMW řady 7, které je možné spatřit snad i z oběžné dráhy. Mnichovská automobilka totiž v jejich rámci vyrukovala se zvětšením proporcí o nemalých 40 procent, kvůli čemuž dokonce musela být o pět centimetrů pozvednuta linie kapoty. Značka by přitom jistě byla ráda, kdyby dané provedení působilo majestátně jako chrám na přídi Rolls-Royce, místo potlesku a obdivu však sklízí hlavně kritiku.

Nejinak tomu jistě bude poté, co si prohlédnete neoficiální ilustrace verze M7, za kterou stojí Nikita Aksjonov. Ten se při tvorbě retuší nechal inspirovat hlavně menším BMW M5, nechybí proto výrazný nárazník s rozměrným centrálním otvorem přivádějícím vzduch k chladiči. Zároveň došlo také na zatmavení některých elementů, mezi něž ledvinky patří. To však opticky jejich velikost ještě opticky navýšilo, při pohledu z dálky totiž budete za jejich součást brát i obrubu. Snadno je tak uvidíte nejen z oběžné dráhy, ale rovnou i z Měsíce.

Lze přitom uvést, že kontroverzně vlastně nepůsobí jen čelní partie, ale i ty zadní. V jejich případě sice BMW linii zavazadelníku nechalo na svém místě, ovšem v případě světlometů došlo k zeštíhlení o 35 milimetrů. Celá záď tak působí mnohem masivněji, a pokud by došlo i na přizvednutí podvozku, vůbec bychom se nedivili, kdyby mnichovská limuzína rázem nezačala být považována za crossover. K tomu ale naštěstí nedošlo, stejně jako ostatně nedojde ani k jeho snížení a přitvrzení - vyobrazená varianta M7 je totiž opravdu jen fikcí, která stěží kdy vznikne, vedle nadále nabízeného provedení M760Li rozhodně ne.

Automobilka navíc dodává, že současní zákazníci od tohoto vozu očekávají v prvé řadě komfort a luxus, sportovní jízda tedy není prioritou. Zvláště u prodlouženého provedení, kde se více méně již automaticky počítá s řidičem. I proto ostatně byla aktuální generace řady 7 koncipována více jako Mercedes-Benz třídy S a nikoliv jako větší a pohodlnější BMW M5. Právě příliš tvrdý podvozek předchůdce byl totiž jednou z kritizovaných oblastí, nikoliv jen novinářskou obcí, ale i majiteli.

Právě fakt, že BMW na kritiku reaguje a negativně vnímané oblasti u nových vozů napravuje, nám vlévá naději do žil, že obří ledvinky na voze podobného ražení vidíme naposledy. Ostatně, mnichovská automobilka by jejich zmenšením prospěla jen sama sobě.


BMW M7 by teprve nechalo vyniknout gigantické ledvinky nové řady 7 - 1 - BMW M7 2019 neoficialni ilustrace 01BMW M7 by teprve nechalo vyniknout gigantické ledvinky nové řady 7 - 2 - BMW M7 2019 neoficialni ilustrace 02
BMW M7 existuje jen na neoficiálních ilustracích. S ohledem na to, že čelní ledvinky by v jeho případě působily ještě enormněji, je to vlastně jen dobře

Zdroj: Nikita Aksjonov@Behance

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše