Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bratrovražedný souboj dvou VW skončil překvapením. Golf zradila věc, která mu měla pomoci
26.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po teoretické stránce je Golf rychlejší než jeho menší a méně výkonný sourozenec. Jenže má také postarší techniku, a právě na tu nakonec dojel.
Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na sprint Hyundai i30 N a Volkswagenu Golf GTI, který německý hot hatch prohrál. Ve výsledku to nebylo až tak překvapivé, koneckonců šlo o méně výkonný a také technologicky starší vůz. Ač je tedy nadále považován za měřítko v rámci tohoto segmentu, v mnoha ohledech již na své soupeře ztrácí. Co je ovšem překvapivé, porazit nedokáže ani svého méně výkonného sourozence, nebo alespoň ne lusknutím prstu.
Momentálně tu totiž máme souboj Golfu GTI s Volkswagenem Polo GTI. Oba vozy přitom spojuje pohonná jednotka, konkrétně pak přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který byl u většího a tedy i těžšího modelu naladěn v případě verze Performance na 245 koní. Menší hatchback si musí vystačit se dvěma stovkami, zároveň ale musí vláčet menší počet kilogramů (1 355 kg versus 1 416 kg). Disponuje pak i automatem DSG a systémem Launch Control, tak jako Golf GTI.
Po teoretické stránce by přitom cílovou pásku měl jako první protnout právě větší z rodu rychlých Volkswagenů, neboť sprint z klidu na stovku zvládá za 6,2 sekundy. Polo GTI je o pět desetin pomalejší, tedy alespoň na papíře. Nicméně ve skutečném světě nechává po většinu případů svého sourozence dalece za sebou. Ve čtyřech sprintech ze čtyř, jenž mapuje přiložené video, se Golf musel spokojit s rolí poraženého.
Za prohrou lze přitom vysledovat hned několik faktorů. Výkon či hmotnost bychom ale mezi ně neřadili, ty spíše srovnávají karty - Polo jistě část toho, co ztrácí po stránce motorové, dohání menším množstvím kil. Nicméně osazeno je novějším a daleko lépe reagujícím systémem Launch Control. A výhodou se ukázalo být i kratší zpřevodování šestistupňového automatu vedle sedmistupňového u Golfu - ten už musí příliš myslet na spotřebu a emise, což Polo z různých důvodů tolik netrápí. Při odpichu z místa tedy Golf zrazuje systém, který má naopak start činit co nejrychlejším.
Na českém trhu je přitom Polo k mání od 569 900 Kč, což je citelně nižší suma, než u Golfu GTI Performance, po němž musíte kvůli 245 koním sáhnout. Za ty a za automat pak dáte 752 900 Kč. Lze samozřejmě namítnout, že větší model disponuje větším zavazadelníkem i větším pohodlím uvnitř. Nicméně nové Polo je rozměrově již svému stárnoucímu sourozenci poměrně blízko. Bude tedy třeba vyčkat na novou generaci, aby propast mezi těmito vozy narostla a především aby dražší GTI bylo skutečně nadřazeno tomu menšímu. A nebo na nové verze jako GTI Clubsport, které s faceliftem vypadly z nabídky - v těch bude mít Golf jistě znovu navrch...







Volkswagen Golf GTI prohrál ve třech pokusech ze čtyř sprinty se slabším, levnějším a méně prestižním Polem GTI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 5 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 6 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 8 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
