- -

První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?

Proti francouzské konkurenci překvapivě neobstál, i když měl být jedním z králů segmentu. Teď se postavil té německé, ovšem v o poznání jednodušší disciplíně - ve sprintu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?

24.4.2018 | Petr Prokopec | 25 příspěvků

Proti francouzské konkurenci překvapivě neobstál, i když měl být jedním z králů segmentu. Teď se postavil té německé, ovšem v o poznání jednodušší disciplíně - ve sprintu.

Před měsícem jsme si poprvé mohli představit nové Hyundai i30 N ve společnosti konkurence. Před testem zaměřeným na okruhovou jízdu jsme rozhodně netipovali Peugeot 308 GTi na vítěze, koneckonců se jedná o již postarší model, který je navíc výkonově o chloupek slabší. V případě Korejce pak navíc jeho duchovní otec, někdejší šéf divize BMW M Albert Biermann, mnohokrát prohlásil, že právě na závodní trati bude i30 N patřit na úplnou špičku. Jenže horší brzdy, diferenciál i vyšší hmotnost jej nakonec pasovaly do role poraženého.

Nyní tu máme další srovnání, tentokráte s Volkswagenem Golf GTI. Ten je pojízdnou definicí ostrých hot hatchů a modelem, se kterým se musí srovnávat každý vůz, který chce v tomto segmentu uspět. Je to velmi komplexní auto, snad nikdy ale neplatilo za nejrychlejší v přímce a právě na tuto disciplínu bylo zaměřené jeho srovnání s Hyundai i30 N. To bylo i v tomto klání favoritem, vedlo si tentokrát lépe?

Nebudeme vás napínat a rovnou dopředu uvedeme, že tentokrát se očekávání naplnila do puntíku. Dáno je to zejména rozdílem ve výkonech, neboť zatímco na německé straně stojí základních 230 koní a sprint na stovku za 6,4 sekundy, Korejci přivezli do testu svůj vrchol, tedy 275 koní, s nimiž se pojí 6,1sekundová akcelerace.

Mnohého by jistě mohlo zajímat, jak je možné, že rozdíl 45 koní nakonec přináší Hyundai pouze 0,3sekundový náskok. Dáno je to poměrně vyrovnaným točivým momentem a tedy i výkonem obou aut v nižších otáčkách, Golf GTI nabízí 350 Nm a i30 N pouze tři Newtonmetry navrch. Kromě toho Korejec skutečně může být považován za obézního, ve výkonnější variantě na ručkách vah vykáže minimálně 1 429 kilogramů, Němec je o 47 kilo lehčí.

Taková je tedy teorie, v praxi pak došlo hned na tři rozjezdy. Hyundai vyhrálo všechny, ať již byl aktivován systém Launch Control či nikoliv. S ohledem na výše zveřejněné technické parametry to ale není až tak překvapivé. Docela by nás proto zajímalo, jak by na tom byl Golf GTI s 245 koňmi, který by měl teoreticky stovku pokořit za 6,2 sekundy. Tedy sice nadále o chlup pomaleji než i30 N, nicméně na papíře. Byla by ovšem taková i skutečnost?

Úvahy ale nyní ponechme stranou a místo toho jen potvrdíme korejské vítězství, které ovšem lehce kalí fakt, že k jeho dosažení byla zapotřebí větší suma. Provedení s 275 koňmi vyjde na 779 900 Kč, což je o 80 tisíc korun vyšší částka, než za jakou lze pořídit základní Golf GTI. Pravda, výbava bude na korejské straně o poznání bohatší, nicméně o tu v tomto testu nešlo. VW tedy až tak poraženecky z tohoto klání odjíždět nemusí.

První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát? - 1 - Hyundai i30 N vs VW Golf GTI sprint 2018 videoscreen 01První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát? - 2 - Hyundai i30 N vs VW Golf GTI sprint 2018 videoscreen 02První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát? - 3 - Hyundai i30 N vs VW Golf GTI sprint 2018 videoscreen 03První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát? - 4 - Hyundai i30 N vs VW Golf GTI sprint 2018 videoscreen 04První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát? - 5 - Hyundai i30 N vs VW Golf GTI sprint 2018 videoscreen 05
Hyundai i30 N tentokráte neponechalo nic náhodě a souboj s Volkswagenem Golf GTI rozhodlo ve svůj prospěch. S ohledem na výrazný rozdíl ve výkonech i ceně to ale není zas až tak překvapivé

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 25 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše