Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si

General Motors uvádí v ČR další pozoruhodný automobil - třetí karosářskou verzi modelu CTS, tentokrát jako Coupé. A to i v provedení „V“ s kompresorovým osmiválcem z Corvette ZR1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si

1.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

General Motors uvádí v ČR další pozoruhodný automobil - třetí karosářskou verzi modelu CTS, tentokrát jako Coupé. A to i v provedení „V“ s kompresorovým osmiválcem z Corvette ZR1.

Na český trh vstupuje další pořádný kus amerického železa. Po nedávném uvedení Chevroletu Camaro s motorem V8 o výkonu 432 koní za milion, je tu druhá, i když finančně poněkud náročnější nabídka. Cadillac totiž představil model CTS-V Coupé s motory V6 a V8 a je docela ironické, že Spojené státy musí Evropu učit, že k vysokým výkonům patří také manuální převodovky.

Oba způsoby řazení můžete mít už v základním provedení s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,6 litru a výkonu 311 koní. Atypické je, že šestistupňový automat (s ním auto jezdí 241 km/h) i manuál (249 km/h) se stejným počtem převodových stupňů dostaly identickou cenovku. Kupé schopné dostihnout v obou případech stovku za 6,3 s začíná na částce 1,42 milionu.

Dieselům Amerika neholduje, ale čtyřkolku na přání dostat můžete. Cadillac svůj systém AWD kombinuje výlučně s motorem V6, automatem a doplatíte za něj vcelku rozumných 60 tisíc, tedy pokud jste přesvědčeni, že čtyřkolku nutně potřebujete k životu. To nejsilnější kladivo - 6,2 V8 s kompresorem - pocházející z Chevroletu Corvette ZR1 hrabe výlučně zadními kolečky. Opět si ale můžete vybrat, jestli budete přenos 564 koní ovládat levou nohou nebo tuto činnost přenecháte hydrodynamickému měniči.

V prvním případě se připravte na 308 km/h, a pokud máte i trochu citu, místo usmažení zadních kol nebo spojky se dostanete na stovku za 4,4 s. V tom druhém se sníží akorát rychlost na 282 km/h, akcelerace na 100 km/h by podle automobilky mělo proběhnout stejně rychle. A co za to? Cenovka CTS-V přeskočí bez ohledu na způsob řazení dvoumilionovou hranici o šedesát tisíc. Což není málo, na druhou stranu pořád o půl milionu méně, než dáte třeba za identicky potentní novou M5. Protestujete-li proti počtu dveří, sedan CTS-V vyjde ještě levněji, na 1 950 000 Kč.


Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si - 1 - Cadillac CTS-V Black Edition 02Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si - 2 - Cadillac CTS-V Black Edition 04Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si - 3 - Cadillac CTS-V Black Edition 01Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si - 4 - Cadillac CTS-V Black Edition 05Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si - 5 - Cadillac CTS-V Black Edition 06Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si - 6 - Cadillac CTS-V Black Edition 07Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si - 7 - Cadillac CTS-V Black Edition 08Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si - 8 - Cadillac CTS-V Black Edition 09Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si - 9 - Cadillac CTS-V Black Edition 11Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si - 10 - Cadillac CTS-V Black Edition 10
564 koní stojí u GM dva miliony, u BMW o 500 tisíc více

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.