Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C1 3D 2014: nová C1 se ukazuje i jako třídvířko (foto)
25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Včerejší odhalení citroëní představy o městském minivoze doplňuje první sada fotografií třídveřové varianty. Jediným rozdílem jsou pevná zadní okna.
Nový Citroën C1 přichází už podle včerejšího představení hned ve třech variantách. Základní třídveřová verze s plechovou střechou dosud zůstávala jen na papíře, neboť v oficiální sadě se objevil jen o pár dveří bohatší hatchback a varianta Airscape s plátěnou stahovací střechou. Vůz měřící 3,46 metru na délku ale zapózoval před foťákem také ve třídveřovém provedení, dosavadní sadu fotek tedy můžeme jednoduše doplnit.
Oproti ostatním variantám není třídvířko vlastně v zásadě jiné. Cvičené oko si však všimne pevných zadních okének, jiné rozdíly zřejmě neodhalí. Dosud ale stále nemáme jedinou fotku interiéru, kterou bychom mohli přiložit - na takovou budeme asi opravdu muset vydržet do příštího týdne, kdy se trojice kolínských skřítků od PSA objeví v Ženevě. Překvapením pro nás zřejmě bude také konečná „toyotí“ představa reprezentovaná Aygem. Zatím nejrychlejší byl Peugeot, který se toho u nové 108 tolik nebál, kabinu přesto ani on neodhalil.
Ještě ale stručně sumarizujme, co víme o C1. Její karoserie může být vyvedena ve dvoubarevném provedení. Interiér prý přinese zábavnější pojetí přístrojové desky, jejíž dominantou bude dotykový sedmipalcový displej. Logicky se přes něj bude ovládat třeba rádio, palubní počítač či připojený mobilní telefon. Technologie Mirror Screen prý umožní telefonem brouzdat ve větší míře než je obvyklé. Kromě toho bude v ceníku C1 třeba hands-free ovládání bez nutnosti používat klíček, couvací kamera či asistent rozjezdu do kopce. Nabídku motorů bude tvořit tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 51 kW (69 koní) propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku prý půjde kombinovat se systémem start/stop a robotizovanou převodovkou ETG. V záloze bude také nová verze 1,2 VTi PureTech se 61 kW (83 koní), přičemž ta bude dostupná pouze s manuálem. Podle dostupných informací zvládne díky 118 Nm sprint na stovku za 11 sekund a přitom nežádá více než 4,3 litru na sto ujetých kilometrů. Hmotnost startuje na hodnotě 840 kilogramů a poloměr otáčení je pouhých 4,8 metru.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Nevypadá věru zle, ale více se nám líbí tradičnější Peugeot. Trumfem C1 bude verze Airscape
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 4 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 5 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 7 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva