Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape

(+ živé foto, video) Po 108 je tu odhalení dalšího z kolínských trojčat. Krom 3D a 5D verze bude v nabídce také Airscape s plátěnou střechou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape

24.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto, video) Po 108 je tu odhalení dalšího z kolínských trojčat. Krom 3D a 5D verze bude v nabídce také Airscape s plátěnou střechou.

Do Ženevy zbývá už jen pár dnů, a tak se koncern PSA rozhodl o vypuštění dalšího dílku skládačky. Peugeotího potomka doplňuje nejmenší Citroën a čekat už budeme jen na „tajemné“ Aygo od Toyoty. Stejně jako 108 se i C1 dočkala mezigeneračního nárůstu délky karoserie. Vůz měřící 3,46 metru je o 2 centimetry delší, o stejnou hodnotu nižší, ale také o jeden centimetr užší než jeho předchůdce. Co se týče zavazadelníku nabízí 196 litrů v základu a až 750 litrů, jakmile se sklopí opěráky zadních sedadel.

Městské minivozítko má doposud na kontě přes 760 tisíc prodaných kusů a zdá se, že díky atraktivnější karoserii ještě řádně „přitopí pod kotel“. Základní třídveřová verze s plechovou střechou, ani o pár dveří bohatší hatchback, ale nebudou ani v nejmenším tak přitažlivé jako Airscape s plátěnou stahovací střechou o třech různých barvách. Kromě klasické černé varianty se v nabídce Airscape objeví ještě červená a šedá varianta.

Karoserie sama o sobě může být vyvedena ve dvoubarevném provedení. Bohužel, z prvních fotografií do interiéru zatím příliš vidět není, ale vsadit můžeme na pestré barvy a zábavnější pojetí přístrojové desky, jejíž dominantou bude dotykový sedmipalcový displej. Logicky se přes něj bude ovládat třeba rádio, palubní počítač či připojený mobilní telefon. Technologie Mirror Screen prý umožní telefonem brouzdat ve větší míře než je obvyklé. Kromě toho bude v ceníku C1 třeba hands-free ovládání bez nutnosti používat klíček, couvací kamera či asistent rozjezdu do kopce.

Podle našeho očekávání bude u malého Francouze kladen důraz na možnost individualizace a hezčí vzhled, než jakým se mohl pochlubit předchůdce. Přední část vozu je ozdobena LED pruhy na denní svícení a celkem neobvyklými světlomety rozdělenými na dva samostatné segmenty, čímž se má spolu s ostatními prvky přiblížit zbytku modelové řady Citroënu. Prosklené víko třetích, respektive pátých dveří už v podstatě není žádným překvapením, výraznější prolisy či koncové svítilny jakbysmet. C1 přijede na čtrnáctipalcových a o palec rozměrnějších kolech s ozdobnými poklicemi, ale za příplatek samozřejmě nebude potenciální zákazník ochuzen ani o vkusnější hliníkové patnáctky.

Velice nás potěšilo, že se potvrdila avizovaná hodnota hmotnosti, která činí 840 kilogramů. K tomu se ještě C1 přidá naprosto vyhovující manévrovatelnost, neboť je schopna se otočit na kružnici s poloměrem 4,8 metru. Nabídku motorů bude tvořit tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 51 kW (69 koní) propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku prý půjde kombinovat se systémem start/stop a robotizovanou převodovkou ETG. V záloze bude také nová verze 1,2 VTi PureTech se 61 kW (83 koní), přičemž ta bude dostupná pouze s manuálem. Podle dostupných informací zvládne díky 118 Nm sprint na stovku za 11 sekund a přitom nežádá více než 4,3 litru na sto ujetých kilometrů.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 1 - Citroen C1 2014 zive 01Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 2 - Citroen C1 2014 zive 02Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 3 - Citroen C1 2014 zive 03Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 4 - Citroen C1 2014 zive 04Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 5 - Citroen C1 2014 zive 05Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 6 - Citroen C1 2014 zive 06Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 7 - Citroen C1 2014 zive 07Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 8 - Citroen C1 2014 zive 08
Nová generace C1 v Ženevě ukázala, jaký je výhled skrze otevřenou střechu

Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 9 - Citroen C1 2014 oficialni sada 01Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 10 - Citroen C1 2014 oficialni sada 02Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 11 - Citroen C1 2014 oficialni sada 03Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 12 - Citroen C1 2014 oficialni sada 04Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 13 - Citroen C1 2014 oficialni sada 05Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 14 - Citroen C1 2014 oficialni sada 06Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 15 - Citroen C1 2014 oficialni sada 07Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 16 - Citroen C1 2014 oficialni sada 08Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 17 - Citroen C1 2014 oficialni sada 10Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 18 - Citroen C1 2014 oficialni sada 11Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 19 - Citroen C1 2014 oficialni sada 12Citroën C1 2014: nová C1 je tu, váží 840 kilo, bude i kabrio Airscape - 20 - Citroen C1 2014 oficialni sada 09
Nevypadá věru zle, ale více se nám líbí tradičnější Peugeot. Trumfem C1 bude verze Airscape

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.