Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Co dnes zvládne rodinný hatchback? Honda Civic dala na Autobahnu až 283 km/h
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta jsou stále rychlejší a nejvíce je to znát mezi kompakty. Hot hatche této třídy jsou dnes tak rychlé, že na německé dálnici koketují i s třístovkou.
Honda Civic Type-R je již půl roku králem Ringu mezi předokolkami, Nordschleife zvládla obkroužit za působivých 7 minut a 43,8 sekundy. Běžný hot hatch tak překonal třeba Bugatti EB110 či Pagani Zondu S, tedy mnohem dražší a výjimečnější supersporty minulých dekád. O tom ale řada lidí pochybuje a poukazuje třeba na fakt, že Japonci přivezli do pohoří Eifel předprodukční model osazený ochrannou klecí, který navyšuje tuhost karoserie.
Francouzský magazín L'Argus proto vyrazil na Ring, aby Civic Type-R poslal do souboje se stopkami. Při svém konání přitom rozhodně neměl podpory automobilky, ani majitelů slavného okruhu, místo toho se vše odehrálo během turistických jízd (což by dnes nejspíše již odskákal). BTG úsek Honda zvládla v provozu za cca 8 minut a 5 sekund, což je vzhledem k podmínkám slušný výkon.
Ptáte se, čím to, že je Civic Type-R natolik rychlý? Vysvětlení naleznete kupříkladu na druhém videu, které ukazuje sprint japonského hatchbacku z klidu dalece za oficiálně udávané maximum. To by mělo činit 272 km/h, Honda však dosáhla 283 km/h. Pravda, pár kilometrů lze přičíst na vrub tolerované odchylce tachometru, nicméně i kdyby šlo „jen“ o udávanou nejvyšší rychlost, stále je to na hatchback schopný odvozu celé rodiny neskutečné tempo.
Na tuto rychlost, kterého nedosáhnou ani mnohé německé über-sedany, jež kvůli omezovači končí na 250 km/h, se Honda zvládá rozjet za pomoci přeplňovaného benzinového čtyřválce, který skrze šestistupňový manuál posílá na přední kola 320 koní. Dvacetipalcové ráfky jsou běžně obuty do pneumatik Continental SportContact, v případě rekordního vozu to ale byly lepivější Michelin Pilot Sport Cup 2. I to vysvětluje onen rekord.
Honda Civic Type-R si střihla jízdu po Ringu bez podpory automobilky...
...i sprint až na tachometrových 283 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 41 minutami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva