Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit
7.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tohle by měl být jasný souboj. Jeden ze soků má více výkonu, méně kil, používá objemnější agregát a jinak má všechno stejné. Přesto věci nejdou podle plánu.
Zatímco BMW M550i xDrive na evropském kontinentu kvůli emisím dočasně končí, verze M550d xDrive bruselskými novinkami úspěšně proplulo bez úhony. Dieselová varianta zatím může nabídnout neuvěřitelné parametry všem, kteří prahnou po motoru se čtyřmi turbodmychadly. Momentálně na světě existují pouze dvě auta se čtyřnásobným přeplňováním a jedno z nich se postavilo ve srovnávacím testu svému benzínovému ekvivalentu.
Na německé dálnici proběhlo srovnání schopností dvou vrcholných provedení BMW řady 5 G30. Sedan M550i v sobě skrývá benzínový vidlicový osmiválec s celkovým objemem 4,4 litru podpořený dvěma turby. Dohromady tvoří výkon 340 kW (462 koní) od 5 500 ot./min do 6 000 ot./min a točivý moment 650 Nm v rozmezí 1 800 ot./min až 4 750 ot./min. S osmistupňovým automatem a pohonem všech kol zrychluje na 100 km/h za rovné 4 sekundy. Provozní hmotnost dosahuje 1 885 kilogramů.
M550d, dieselového konkurenta z vlastních řad pohání řadový třílitrový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly o výkonu 294 kW (400 koní) při 4 400 ot./min a 760 Nm v rozmezí 2 000 a 3 000 ot./min. Opět pohon všech kol xDrive sekunduje osmistupňové automatické převodovce. Pro zrychlení na 100 km/h je uváděn čas 4,4 s. Udávaná provozní hmotnost je 1 920 kilogramů.
Papírově vítězí zážehová M550i v počtu válců (+2), v celkovém výkonu (+62 koní) a nižší hmotnosti (- 35 kg). Vznětová M550d má jen vyšší točivý moment (+120 Nm). Oba dálniční křižníky pojí stejná převodovka ZF, náhon na všechna kola a v konečném důsledku také elektronicky omezená maximální rychlost 250 km/h. Kdo se na ni dřív dostane? Mělo by to být naprosto jasné, benzin by měl diesel bez větších potíží sfouknout. Jenže jasné to není.
Jak můžete sami vidět níže, výkonnější benzínová verze sice od počátku vede, ale jen o pověstná ňadra korejské dívky. Tak tomu je téměř do 200 km/h, potom se rozdíl o trochu zvětší. Přesto zůstává minimální a do omezovače v 260 km/h dle tachometru narazí diesel jen o pá sekund později. Benzin tedy zvítězil, ale tak těsně, že se člověk musí skoro ptát, jestli má koupě M550i smysl. Jasně, jsou tu známé výhody benzinové V8, jinak ale obě auta nabízí skoro totéž, jen jistě s o hodně jinou spotŕebou.
Zbytek kamerových záběrů z pohledu řidiče ukazuje běžnou jízdu, obratnost a použitelnost BMW 5 v klasických podmínkách. Sbírat stovky kilometrů denně v takovém autě musí být příjemné, škoda snad jen elektronického limitu rychlosti - obě auta mají na Autobahnu zjevně na víc...
Tento souboj měl vyznít jasně pro benzinovou verzi, ta ale nakonec mohla být ráda, že vůbec zvítězila
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva