Reklama

Letošní motorová apokalypsa nabírá stále jasnější podoby, u BMW neskončí jen M3

Skutečně platí, že pokud se vám zamlouvá některé z aut, které jsou dnes běžně v nabídce, kupte si jej. V létě už nebude u BMW k mání nejen M3, ale ani M550i.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Letošní motorová apokalypsa nabírá stále jasnější podoby, u BMW neskončí jen M3

1.2.2018 | Petr Prokopec | 15 příspěvků

Skutečně platí, že pokud se vám zamlouvá některé z aut, které jsou dnes běžně v nabídce, kupte si jej. V létě už nebude u BMW k mání nejen M3, ale ani M550i.

Už jste byli v Americe? Že ještě ne? Tak to byste pomalu měli začít shánět letenku. Nikoliv však kvůli dovolené, nýbrž kvůli nákupu nového vozu. Samozřejmě za předpokladu, že nechcete kupovat zajíce v pytli, ale toužíte i po nějaké té testovací jízdě či ohmatání výstavního exempláře. Proč vás ovšem posíláme za Velkou louži místo do evropských showroomů? Jednoduše proto, že ty ve druhé půlce letošního roku pomalu nebudou mít čím zajmout.

Již včera jsme naznačili, že dopad nové metodiky měření spotřeby na svět aut bude větší, než kdokoliv čekal. Do éteru pak krátce na to zamířila zpráva, že BMW na konci května skončí s výrobou modelu M3. Mnichovský sedan se tak přidá k Subaru WRX STI, jež má rovněž trápit svého výrobce buď vyššími pokutami za nadlimitní spotřebu, nebo rovnou sám míří ke dnu nepřijatelnými emisemi.

Pochopitelně, automobilky mohou dostat do patřičných mezí dostat skoro jakýkoli model, otázkou ale je, za jakou cenu. A u některých vozů se to zkrátka nevyplatí. Ačkoliv je BMW M3 jednou z největších legend v automobilovém průmyslu, jeho prodeje nejsou světoborné - zvláště v porovnání s M4. Proto kupé dostane nezbytný filtr pevných částic, zatímco sedan se jej nedočká a z nabídky vypadne. Co je pak navíc podstatnější, minimálně ve druhé půlce letošního roku jej nedostane ani BMW M550i. Také tento model proto dočasně končí.

Můžeme se začít ptát, zda něco podobného náhodou nečeká také novou generaci M5, neboť i ta používá 4,4litrový osmiválec twin-turbo. Tento model však debutoval vcelku nedávno, logicky tak již nové metodice musel odpovídat. Vrchol pětkové řady lze tedy objednávat i nadále. A vlastně k mání bude i ono BMW M550i, ovšem nikoliv v Evropě. Dočasné ukončení výroby se logicky týká jen Starého kontinentu, nikoliv Ameriky.

Velmi pravděpodobně jde přitom ze strany BMW o poslední takovou závažnou „oběť“, zhruba 97 procent veškeré své produkce prý již značka stihla nově homologovat nebo to zvládne do onoho 1. června. Poslední evropská M550i pak sjede z montážní linky stejně jako M3 na konci května, na rozdíl od menšího sedanu se ovšem do showroomů má vrátit. Jen momentálně není jisté, kdy přesně se tak stane. Letos to ale nebude jistě.

Čekejme v dalších dnech a týdnech informace o dalších podobných „obětech”, třebaže už nejspíše ne z řad BMW. Jak jsme včera zmiňovali, čeká nás opravdu pořádný otřes...

Letošní motorová apokalypsa nabírá stále jasnější podoby, u BMW neskončí jen M3 - 1 - BMW 5 2017 G30 nove oficialni vse 001Letošní motorová apokalypsa nabírá stále jasnější podoby, u BMW neskončí jen M3 - 2 - BMW 5 2017 G30 nove oficialni vse 002Letošní motorová apokalypsa nabírá stále jasnější podoby, u BMW neskončí jen M3 - 3 - BMW 5 2017 G30 nove oficialni vse 004Letošní motorová apokalypsa nabírá stále jasnější podoby, u BMW neskončí jen M3 - 4 - BMW 5 2017 G30 nove oficialni vse 054Letošní motorová apokalypsa nabírá stále jasnější podoby, u BMW neskončí jen M3 - 5 - BMW 5 2017 G30 nove oficialni vse 003Letošní motorová apokalypsa nabírá stále jasnější podoby, u BMW neskončí jen M3 - 6 - BMW 5 2017 G30 nove oficialni vse 093Letošní motorová apokalypsa nabírá stále jasnější podoby, u BMW neskončí jen M3 - 7 - BMW 5 2017 G30 nove oficialni vse 094
Také BMW M550i nás na nějakou chvíli opustí. Na rozdíl od M3 však má být pozastavení výroby jen dočasné, týkat se pak bude pouze Evropy

Zdroj: BMW Blog

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 15 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše

Reklama