Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý

Pokud máte zájem o dnes legendární sportovní sedan, na objednání vám zbývají poslední měsíce. Pak se za ním alespoň na nějaký čas zavře voda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý

21.11.2017 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Pokud máte zájem o dnes legendární sportovní sedan, na objednání vám zbývají poslední měsíce. Pak se za ním alespoň na nějaký čas zavře voda.

Čeho jsme se obávali, se stalo skutečností. Subaru oficiálně potvrdilo, že model WRX STI na evropských trzích skončí bez nástupce, i když zájem mezi zákazníky o něj trvá. Stávající 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec pohánějící vůz totiž plní pouze emisní normy Euro 6b a jako takový jej od září příštího roku nebude možné na Starém kontinentu prodávat. Automobilka sice může přistoupit k jeho přepracování a stoprocentně k němu časem i přistoupí, nicméně až ve chvíli, kdy bude takový krok zapotřebí hlavně i jinde ve světě. A i pak bude otázkou, jestli se STI do Evropy vrátí.

Je více než jasné, proč Subaru učinilo poměrně drastické rozhodnutí, které rozesmutní celou řadu fanoušků. Prodeje automobilky na evropských trzích obecně nejsou enormní, kupříkladu za celý loňský rok činily 37 189 vozů. A to mluvíme o kompletní produkci značky, kdy na Forester a XV připadají hned dvě třetiny tohoto koláče. WRX STI si ale ukouslo jen velmi malý kousek, na rozdíl třeba od Spojených států, kde spolu s méně výkonnou variantou WRX tento vůz loni oslovil nemalých 33 279 kupců.

V zámoří se přitom žádná změna v rámci emisí aktuálně nechystá, Subaru tedy na tomto trhu může zůstávat v relativním klidu. Stejně tak je tomu v domovině značky, kde navíc WRX STI používá přeplňovaný dvoulitr produkující až 328 koní a 431 Nm. Tedy vyšší výkon i točivý moment než evropská 2,5litrová jednotka, která disponuje 300 koňmi a 407 Nm. Přesto bude tento motor s koncem příštího léta shledán jako „nevyhovující“.

WRX STI je tak vlastně další obětí evropského tažení proti automobilům s klasickými spalovacími motory. Objednat si jej naštěstí můžete ještě do léta příštího roku, přičemž ceny aktuálně startují na sumě 1 130 000 Kč. Za tuto částku je přitom k mání základní verze Active, která má stejnou techniku jako výše položená úroveň Sport (za 1 300 000 Kč). Rozdíly jsou ve výbavě, která u dražší verze zvyšuje hmotnost z 1 607 na 1 641 kilogramů.

Dodat pak můžeme, že po odchodu Subaru WRX STI v Evropě již mnoho japonských sporťáků nezůstane. Z dostupných lze totiž jmenovat pouze Mazdu MX-5, Hondu Civic Type-R a Nissan 370Z. Godzilla neboli GT-R R35 ovšem již šplhá ke třem milionům korun, NSX je ještě dražší. A nové generace Toyoty Supra či Mazdy RX ještě pár let nedorazí, přičemž u Wankelu je velmi pravděpodobné, že bude následovat Mitsubishi Lancer Evo na věčnost...

Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 1 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 001Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 2 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 003Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 3 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 009Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 4 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 011Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 5 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 012Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 6 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 017Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 7 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 018Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 8 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 025Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 9 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 030Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 10 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 037Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 11 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 048Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 12 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 057Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 13 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 061Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 14 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 062Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 15 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 065Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 16 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 066Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 17 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 068Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 18 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 067Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 19 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 070Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 20 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 076Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 21 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 080Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 22 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 081Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 23 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 133Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 24 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 134Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 25 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 144Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 26 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 146Subaru WRX STI v Evropě opravdu končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 27 - Test Subaru WRX STi 2014 2015 prvni 148
Subaru WRX STI se redakčním testem prohnalo několikrát a i když jsme na japonský über-sedan vždy nepěli chválu, museli jsme vždy uznat, že má své kouzlo. Od léta příštího roku jej ale můžeme zkoušet již jen jako ojetinu

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 14 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama