Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dodge Viper skončí proto, že nemá hlavové airbagy, říká zdroj z FCA
14.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V kabině Viperu není dost místa na hlavové airbagy, takže je prostě nemá. A to je v rozporu s federálním nařízením, proto Viper brzy skončí bez přímé náhrady.
Zpráva o konci produkce Viperu v roce 2017 není nová a fanouškům se jistě nelíbí. Důvodem se může zdát být fakt, že jsou jeho prodeje mizerné a jeho výrobní náklady jsou velké - je montovaný ručně, má svůj vlastní motor i podvozkovou platformu a s ostatními produkty FCA sdílí tak možná infotainmentový systém a pár tlačítek v interiéru.
Podle informací zdroje „dobře obeznámeného s plány FCA” je ovšem důvod ke konci produkce docela jinde. Podle federálního nařízení FMVSS č. 226 totiž všechna auta musí být vybavena hlavovými airbagy. A Viper je nemá, protože kdyby je měl, bylo by v kabině ještě méně místa na hlavu, než tomu je nyní.
Odstranit tento problém by ovšem znamenalo nutnost zcela nového prostorového rámu kabiny, což je úprava, která se při prodejích Viperu vyplatí jen stěží. V každém případě, pokud je to pravda, Viper by nebyl první ani poslední auto, jehož produkce skončí, protože neplní nějaké nařízení. Nástupce, jehož příchod Marchionne naznačil v Detroitu, už hlavové airbagy jistě mít bude.










































































V kabině Viperu není dost místa na hlavové airbagy (na snímcích verze ACR)
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Číňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
před 9 hodinamiPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
před 10 hodinamiRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
včeraVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
včeraNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva