Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dodge Viper skončí proto, že nemá hlavové airbagy, říká zdroj z FCA
14.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V kabině Viperu není dost místa na hlavové airbagy, takže je prostě nemá. A to je v rozporu s federálním nařízením, proto Viper brzy skončí bez přímé náhrady.
Zpráva o konci produkce Viperu v roce 2017 není nová a fanouškům se jistě nelíbí. Důvodem se může zdát být fakt, že jsou jeho prodeje mizerné a jeho výrobní náklady jsou velké - je montovaný ručně, má svůj vlastní motor i podvozkovou platformu a s ostatními produkty FCA sdílí tak možná infotainmentový systém a pár tlačítek v interiéru.
Podle informací zdroje „dobře obeznámeného s plány FCA” je ovšem důvod ke konci produkce docela jinde. Podle federálního nařízení FMVSS č. 226 totiž všechna auta musí být vybavena hlavovými airbagy. A Viper je nemá, protože kdyby je měl, bylo by v kabině ještě méně místa na hlavu, než tomu je nyní.
Odstranit tento problém by ovšem znamenalo nutnost zcela nového prostorového rámu kabiny, což je úprava, která se při prodejích Viperu vyplatí jen stěží. V každém případě, pokud je to pravda, Viper by nebyl první ani poslední auto, jehož produkce skončí, protože neplní nějaké nařízení. Nástupce, jehož příchod Marchionne naznačil v Detroitu, už hlavové airbagy jistě mít bude.










































































V kabině Viperu není dost místa na hlavové airbagy (na snímcích verze ACR)
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 2 hodinami
Lidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo?
před 3 hodinami
K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů
před 5 hodinami
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 6 hodinami
Porsche už se propadlo do mohutné ztráty. A i další čísla jsou těm červeným tak blízko, že zkázu nejspíš odvrátily jen účetní triky
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
