Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Grand Cherokee s Hellcatem opravdu bude. A možná přijde i nový Viper
13.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Budoucnost FCA zahrnuje splašené SUV, menší Charger a Challenger a možná také menší a na výrobu levnější Viper. Manley a Marchionne se rozpovídali v Detroitu.
Již nějakou dobu se spekuluje o verzi Jeepu Grand Cherokee zvané Trackhawk, která by byla ještě silnější než dosavadní SRT8, protože by pod kapotou měla 6,2litrovou kompresorovou V8 Hellcat. To znamená 716 koní a 885 Nm, pochopitelně s automatickým osmikvaltem a pohonem všech kol. Právě probíhající detroitský autosalon přivezl potvrzení a dokonce i časový rámec - Grand Cherokee Trackhawk bude na světě do konce roku 2017.
Uvedl to Mike Manley, šéf Jeepu, na dotaz novináře. „Nejen, že do Grand Cherokee můžu dát motor Hellcat, vypustím to na trh do konce roku 2017,” uvedl Manley, jak se můžete přesvědčit i na videu níže. Jméno Trackhawk stále není stoprocentně potvrzeno, ale je to variace na Trailhawk, „nejvíc terénní” verze některých Jeepů, a automobilka si tohle jméno registrovala už v roce 2014. Jeho použití je tedy velmi pravděpodobné.
Můžeme se nicméně ptát, jak dlouho bude taková verze v nabídce. Je to už starší zpráva, ale u FCA mají osmiválce Hemi včetně verze Hellcat skončit v roce 2019. To by znamenalo Trackhawk v nabídce asi dva roky, což není u takto speciální verze příliš daleko od běžné praxe, ale v každém případě by to znamenalo bledou budoucnost.
Jiskřička naděje ovšem svítá v případě vozu s motorem ještě o řád větším, Dodge Viper. Ten po dohodě FCA s odbory skončit v roce 2017 bez nástupce a spolu s tím by měla být uzavřena továrna v Connor Avenue. Pravdou je, že Viper je pro Dodge trochu drahý špás - má svůj vlastní motor i podvozkovou platformu a jeho prodeje nejsou zrovna vysoké. Také je to ale na rozdíl od Corvette supersport, takže se nic jiného nedá dost dobře očekávat.
Sergio Marchionne ovšem naznačil, že nástupce není zcela vyloučený. „S vývojem architektur v rámci značky existuje možnost, že vznikne nová verze Viperu. Zda se ovšem objeví včas, mi není známo,” uvedl na tiskové konferenci na právě probíhajícím detroitském autosalonu. Za slovem „včas” lze vidět rok 2017, kdy bude produkce současného Viperu ukončena; je tak možné, že na novinku budeme čekat několik let.
A je také velmi pravděpodobné, že nebude mít podvozkovou platformu jen pro sebe. Značka Dodge bude benefitovat z platformy Alfy Romeo Giulia; právě na ní mají stát nástupci současného Chargeru a Challengeru, kteří tak budou o poznání menší než současné stroje. To jim ubere část přitažlivosti nejen pro americký trh, nicméně hlavním cílem asi bude zlevnění výroby na všech frontách.
Velký otazník visí nad osmiválci - jestli budou do této platformy pasovat. Nechceme si představit Charger ani Challenger bez V8, nejen proto, že by to znamenalo oslabení jejich pozice na trhu, která už nyní není v konkurenci Mustangu a Camara přiliš dobrá, ale výše zmíněné zprávy o konci Hemi něco takového naznačují. Může ale přijít zcela nová generace menších V8, které se sem vejdou.
Podle některých spekulací by právě na této platformě mohl v budoucnu vyjet nástupce Viperu. To by znamenalo několik věcí - předně, že se téměř jistě neobjeví v roce 2017, protože už Alfa Romeo Giulia má zpoždění a s ní i všechny modely plánované na její platformě. A také, nepočítejte se zachováním 8,4litrového desetiválce; bude úspěch, když pod kapotou bude aspoň osm válců.
Marchionne také na tiskové konferenci řekl, že na plug-in-hybridní verzi nového Chrysleru Pacifica, nástupce modelu Town & Country, v Evropě známého jako Grand Voyager, nebude FCA tratit peníze podobně jako na elektrickém Fiatu 500e. A že nová generace pick-upu Ram 1500 je vyvíjena tak, aby splňovala standardy CAFE, takže FCA nebude muset kupovat emisní kredity.
Takhle si Grand Cherokee Trackhawk představují Theophilus Chin a Chris Doane (ilustrace)
Zdroje: Automobile, Autoblog, Road & Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před hodinou - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 3 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 4 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva