Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dodge Viper skončí proto, že nemá hlavové airbagy, říká zdroj z FCA
14.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V kabině Viperu není dost místa na hlavové airbagy, takže je prostě nemá. A to je v rozporu s federálním nařízením, proto Viper brzy skončí bez přímé náhrady.
Zpráva o konci produkce Viperu v roce 2017 není nová a fanouškům se jistě nelíbí. Důvodem se může zdát být fakt, že jsou jeho prodeje mizerné a jeho výrobní náklady jsou velké - je montovaný ručně, má svůj vlastní motor i podvozkovou platformu a s ostatními produkty FCA sdílí tak možná infotainmentový systém a pár tlačítek v interiéru.
Podle informací zdroje „dobře obeznámeného s plány FCA” je ovšem důvod ke konci produkce docela jinde. Podle federálního nařízení FMVSS č. 226 totiž všechna auta musí být vybavena hlavovými airbagy. A Viper je nemá, protože kdyby je měl, bylo by v kabině ještě méně místa na hlavu, než tomu je nyní.
Odstranit tento problém by ovšem znamenalo nutnost zcela nového prostorového rámu kabiny, což je úprava, která se při prodejích Viperu vyplatí jen stěží. V každém případě, pokud je to pravda, Viper by nebyl první ani poslední auto, jehož produkce skončí, protože neplní nějaké nařízení. Nástupce, jehož příchod Marchionne naznačil v Detroitu, už hlavové airbagy jistě mít bude.
V kabině Viperu není dost místa na hlavové airbagy (na snímcích verze ACR)
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva