Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel dvoutunového BMW 7 na sprintech zkazil den všem. Byl k neporažení
18.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Velký luxusní sedan obvykle není tím autem, které byste tipovali na krále sprinterských klání. Jenže ve správné úpravě může být i ten k neporažení.
Každý rok se v Německu na začátku motoristické sezóny koná přehlídka schopností výkonných automobilů nazvaná Spring Event. Diváci se sjíždějí ze širokého okolí, aby se podívali, jaká nová či nově upravená auta vytáhli ze svých garáží vesměs tradiční účastníci. Nedílnou součástí jsou krátké sprinty, kde dobrovolníci proti sobě trápí své vozy na měřeném úseku.
Letošní šestý ročník sprintů navštívila kromě jiného zelená Alpina B7, která si kupodivu pohrála se všemi protivníky jako kočka s myší. Oproti tovární BMW 760Li xDrive vychází z osmiválcové 750i, přesto slibuje ještě větší nářez. Motor Alpiny se od série liší několika úpravami - 4,4 V8 biturbo obdržel nové písty, turbo, mezichladič stlačeného vzduchu, sání i výfuk. Výkon nyní dosahuje 447 kW (608 koní) při 5 750 ot./min a 800 Nm v 3 000 ot./min. Energii přenáší na všechna kola osmistupňový automat vytvořený u ZF přímo pro B7. Stokilometrovou hranici překoná během 3,7 sekundy, to vše samozřejmě za přítomnosti luxusu nejvyšší řady BMW.
To jsou úctyhodné parametry, také je to ale vůz s pohotovostní hmotností přesahující dvě tuny, a tak byste v něm nespatřovali zrovna krále akceleračních duelů. Majitel Alpiny si ale zjevně byl vědom schopností svého stroje, když na Spring Eventu klidně přijal výzvu několika automobilů na poměření sil. První se pokusil poškádlit dvoutunovou limuzínu vlastník Audi RS3, jeho agregát 2,5 R5 294 kW (400 koní) a 468 Nm neměl šanci. Druhý pán na holení přijel v Mercedesu-AMG C63S, to znamená 4,0 V8 Twin Turbo 375 kW (510 koní) a 700 Nm, ale opět bez šance. Třetí protivník si troufnul s kombíkem Audi RS6 Avant, tím pádem se jedná o 4,0 V8 Twin Turbo 412 kW (560 koní) a 700 Nm. Na BMW to opět nestačilo. Jako poslední se přihlasíl Mercedes-AMG E63S W212 s 5,5 V8 Twin Turbo o výkonu 430 kW (585 koní) a 800 Nm, i tomu Alpina ukázala zadnici.
Zelený sedan s typicky paprskovými disky se pokaždé zakousl do asfaltu a řízeným startem vypálil pro další vítězství. Stal se králem a majitel se musel cítit jako hvězda. Navenek na sobě nedával muž za volantem nic znát, po každém kole se klidně otočil a jen se ohlédnul, koho znemožní tentokrát. Žádný stres, žádné emoce, jen klidná nedostižná síla. Na sedmičkové BMW úctyhodné představení...
Luxusní sedan se při startu vždy málem postavil na zadní, lusknutím prstu se pokaždé ocitl na konci dráhy jako první
Zdroj: Gumbal@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024