Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení
4.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sériově vyráběný kombík s pěti lidmi na palubě obvykle nebývá favoritem sprinterských klání. Nebyl jím snad ani tady, přesto vítězil.
Toužíte po voze, který při akceleraci zastíní všechno v dohledu, ale zároveň vás, vaši rodinu, psa a hromadu tašek odveze na venkovské sídlo a říkáte si, že je to utopie? Ne tak docela, Mercedes už pár pátků nabízí novou třídu E ve verzi 63 S AMG Kombi a výše zmíněné do puntíku splňuje. Tento model se ukázal na závodech ve sprintu, kde zničil vše, co mu přišlo pod ruku. A to prosím s pěti lidmi na palubě, tedy alespoň v případech, kdy do interiéru můžeme skrze objektiv kamery vidět.
Čemu za to kombi z Affalterbachu vděčí? Používá stejně jako jeho sourozenci přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který byl v tomto případě naladěn na 612 koní a 850 Nm točivého momentu. Se stejnými čísly lze spojit i sedan, ten se ovšem vyznačuje nižší hmotností - na ručkách vah vykáže 1 880 kg oproti 1 995 kilům kombíku. I proto je na stovce za 3,4 s kombi o 0,2 s sekundy později. Tady muselo přibýt ještě dobrých 400 kg hmotnosti posádky, přesto vůz ve sprinterských klání upaloval jako zběsilý.
E 63 S snadno nechalo v prachu sériové Audi RS6 Avant, a to i přes to, že jde o silnější verzi Performance. Na třícípou hvězdu se však kombi se čtyřmi kruhy ve znaku nechytá ani nižším výkonem, natož pak vyšší hmotností. BMW M5 F10 pro změnu disponuje pouze pohonem zadních kol, Lexus IS F je zase jediným vozem v této exkluzivní skupince, jenž se může pochlubit atmosférickou pohonnou jednotkou.
Kromě této trojice si Éčko poradí i s několika příbuznými, mezi něž patří i Mercedes-AMG GT S. Ten užívá stejný motor, nicméně naladěný na 510 koní. Váží pak sice méně, ovšem také zde míří výkon pouze dozadu. A taková koncepce zkrátka nemá proti systémům 4x4 a Launch Control sebemenší šanci, ne na čtyřsetmetrových sprintech.
Jediným vyrovnaným soupeřem bylo Éčku Audi RS6 Avant se zjevně upraveným motorem. Ten samý vůz s Mercedesem nejprve jednou prohraje, a to s výraznějším odstupem, i když řidič na startu nikterak nezaváhal. Poté zřejmě došlo u čtyř kruhů došlo na čachry pod kapotou, přesto z toho bylo jen vyrovnané klání. Vskutku pekelný kombík, mrkněte se na to sami...







Chcete pokořit každého na semaforech a zároveň odvézt almaru? Pak evidentně potřebujete Mercedes-AMG E 63 S Kombi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.06. 09:48 - mafel
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
