Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení
4.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sériově vyráběný kombík s pěti lidmi na palubě obvykle nebývá favoritem sprinterských klání. Nebyl jím snad ani tady, přesto vítězil.
Toužíte po voze, který při akceleraci zastíní všechno v dohledu, ale zároveň vás, vaši rodinu, psa a hromadu tašek odveze na venkovské sídlo a říkáte si, že je to utopie? Ne tak docela, Mercedes už pár pátků nabízí novou třídu E ve verzi 63 S AMG Kombi a výše zmíněné do puntíku splňuje. Tento model se ukázal na závodech ve sprintu, kde zničil vše, co mu přišlo pod ruku. A to prosím s pěti lidmi na palubě, tedy alespoň v případech, kdy do interiéru můžeme skrze objektiv kamery vidět.
Čemu za to kombi z Affalterbachu vděčí? Používá stejně jako jeho sourozenci přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který byl v tomto případě naladěn na 612 koní a 850 Nm točivého momentu. Se stejnými čísly lze spojit i sedan, ten se ovšem vyznačuje nižší hmotností - na ručkách vah vykáže 1 880 kg oproti 1 995 kilům kombíku. I proto je na stovce za 3,4 s kombi o 0,2 s sekundy později. Tady muselo přibýt ještě dobrých 400 kg hmotnosti posádky, přesto vůz ve sprinterských klání upaloval jako zběsilý.
E 63 S snadno nechalo v prachu sériové Audi RS6 Avant, a to i přes to, že jde o silnější verzi Performance. Na třícípou hvězdu se však kombi se čtyřmi kruhy ve znaku nechytá ani nižším výkonem, natož pak vyšší hmotností. BMW M5 F10 pro změnu disponuje pouze pohonem zadních kol, Lexus IS F je zase jediným vozem v této exkluzivní skupince, jenž se může pochlubit atmosférickou pohonnou jednotkou.
Kromě této trojice si Éčko poradí i s několika příbuznými, mezi něž patří i Mercedes-AMG GT S. Ten užívá stejný motor, nicméně naladěný na 510 koní. Váží pak sice méně, ovšem také zde míří výkon pouze dozadu. A taková koncepce zkrátka nemá proti systémům 4x4 a Launch Control sebemenší šanci, ne na čtyřsetmetrových sprintech.
Jediným vyrovnaným soupeřem bylo Éčku Audi RS6 Avant se zjevně upraveným motorem. Ten samý vůz s Mercedesem nejprve jednou prohraje, a to s výraznějším odstupem, i když řidič na startu nikterak nezaváhal. Poté zřejmě došlo u čtyř kruhů došlo na čachry pod kapotou, přesto z toho bylo jen vyrovnané klání. Vskutku pekelný kombík, mrkněte se na to sami...
Chcete pokořit každého na semaforech a zároveň odvézt almaru? Pak evidentně potřebujete Mercedes-AMG E 63 S Kombi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 5 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 6 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 8 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 9 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch