Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB má časy z Nordschleife i Hockenheimu, jsou pořádně rychlé (+ videa)
11.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské kupé s přeplňovaným osmiválcem zvládlo na obou okruzích ukázat záda modelům McLarenu. Navíc nešlo o pokusy samotné automobilky.
Nové Ferrari 488 GTB jsme nepřivítali zrovna s otevřenou náručí. Pravda, je sice atraktivnější a také rychlejší než předchozí Italia, nicméně jeho přechod z atmosférického na přeplňovaný motor o nižším objemu nás poněkud zarmoutil. Nestalo se tak totiž jen a pouze kvůli lepší dynamice, ale především proto, aby italská automobilka vyhovovala poněkud nesmyslným emisním regulím. Taková je ovšem doba a my musíme vyčkat, zda ji změní kupříkladu snahy Donalda Trumpa, třebaže jeho aktivita bude mít na evropský automobilismus vliv pouze zprostředkovaně.
Pro tuto chvíli tedy dané nesnáze hodíme za hlavu a budeme se věnovat té příjemnější stránce Ferrari 488 GTB, jíž je ona rychlost. Tu italský plnokrevník v posledních dnech prokazoval na okruzích Hockenheim a Nürburgring. Tedy samozřejmě ještě předtím, než Severní smyčku pokryl sníh a víceméně učinil jakékoliv slušné časy nemožnou záležitostí. Berlinetta však dorazila do pohoří Eifel v ideální chvíli, aby její turba mohla profitovat z chladného počasí.
Je třeba dodat, že nešlo o oficiální záležitost, ale o test německého magazínu Sport Auto, který ovšem může Zelené peklo již pomalu považovat za druhý domov. Christian Gebhart proto zvládl obkroužit okruh za velmi slušných 7 minut a 21,63 sekundy, čímž do role poražených odsoudil nejen zmiňované Ferrari 458 Italia, ale také Enzo, Maserati MC12, Pagani Zonda či dokonce prototyp McLarenu F1.
Dá se navíc předpokládat, že samotná automobilka by dosáhla ještě lepšího času, neboť v takové chvíli by měřenému kolu předcházela nemalá příprava. Koneckonců stačí jen vzpomenout na Porsche, které vyslalo na Severní smyčku s modelem 918 Spyder hned tři profesionální jezdce. Následně pak byl vybrán nejlepší čas 6 minut a 57 sekund, kterého dosáhl Marc Lieb a který je de facto rekordem okruhu.
Přesunout se tedy můžeme na Hockenheimring, respektive na jeho zkrácenou verzi, kterou magazín Sport Auto využívá k měřeným kolům. Zde Ferrari 488 GTB opět překvapilo, neboť 2,6 kilometru zvládlo za 1 minutu a 7 sekund. Tedy o mžik oka rychleji než McLaren 675 LT, jemuž bylo v cíli naměřen čas 1:07:2. A to je třeba dodat, že 488 GTB je u Ferrari standardem, zatímco v případě 675 LT tu máme vrcholnou, na okruhy zaměřenou verzi.
Britové by se tedy měli obávat chystané verze Speciale, i když na druhou stranu je může těšit úspěch modelu 570S. Ten je sice považován za vstupenku do klubu McLarenu, nicméně na Hockenheimu to rozhodně není vidět. Okruh totiž tento model zvládl za 1 minutu a 8,8 sekund, což zní i ve srovnání s vrcholnou verzí 675 LT velmi dobře.
Docela rádi bychom tedy viděli srovnávací test, ve kterém by se tyto dva britské stroje setkaly bok po boku. Pokud by navíc třetím do party bylo právě Ferrari 488 GTB, jednalo by se o vskutku zajímavou podívanou. Zda ale naše přání bude naplněno, to je prozatím ve hvězdách.
Ferrari 488 GTB zvládlo obkroužit Nordschleife ještě předtím...
Na Hockenheimringu se italské kupé vypořádalo s McLarenem 570S i 675 LT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.