Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem
27.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pouhé dva týdny po oficiálním debutu verze Tour de France naladěná na 780 koní míří ke svému majiteli. Ten ji dozajista objednával již před mnoha měsíci.
Od oficiálního představení nového Ferrari F12tdf uplynuly pouhé dva týdny. Tedy doba, po kterou běžně trvá autosalon. S uzavřením jeho bran přitom jen zřídkakdy bývá spojeno předání prvních kusů zákazníkům - ti si většinou musí počkat pár měsíců, u maranellské automobilky to ale bývá jinak. Potvrzením budiž přiložené fotografie modelu F12 Tour de France je zjevně, které zachycují jeden z prvních exemplářů již mířících za svým majitelem.
Tato rychlost by mohla být udivující, první výrazné zmínky o speciální verzi F12 pronikly na světlo světa již v červnu v podobě dat z oficiálního konfigurátoru. Potenciální klientela tedy měla dostatek času se s novinkou seznámit dříve než široká veřejnost a připlatit si za dobré místo v pořadníku, pročež je více než pravděpodobné, že všech 799 exemplářů zmizelo z nabídky rychleji než pára nad hrncem. To ale zdaleka není podivuhodné, neboť s ohledem na pohonné ústrojí se verze Tour de France jeví jako ideální investiční nástroj.
Na rozdíl od osmiválcových modelů má Ferrari F12tdf nadále atmosférickou pohonnou jednotku, která z 6,3 litrů objemu a dvanácti válců dává 780 koní a 705 Nm točivého momentu. S tímto výkonem italský bolid zdolá stovku za 2,9 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než standardní provedení. Tím ovšem jeho kalup nekončí, rozjet se totiž může až na 340 km/h. Vůči základu přitom nenabral pouze 40 extra koní, ale zároveň i srazil hmotnost na pouhých 1 415 kg.
Více jsme zmínili již během původního představení, pročež aktuálně jen dodáme, že vůz s červeně zbarvenou karoserií na fotkách byl během transportu oblepen ochrannou fólií. Ta zvenčí kryje především agresivnější čelní partie a mohutnější boční prahy či lemy blatníků, zatímco uvnitř chrání sportovní sedadla. Trojice ventilačních otvorů nad zadním kolem odkazující na legendární Ferrari 250 GTO je však jasně patrná, stejně jako třeba karbonové výdechy za koly předními.
Ferrari F12tdf již míří za svým novým majitelem
Zdroje: SuperCarSafari@Facebook, AutoGespot
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz