Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem

Pouhé dva týdny po oficiálním debutu verze Tour de France naladěná na 780 koní míří ke svému majiteli. Ten ji dozajista objednával již před mnoha měsíci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem

27.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pouhé dva týdny po oficiálním debutu verze Tour de France naladěná na 780 koní míří ke svému majiteli. Ten ji dozajista objednával již před mnoha měsíci.

Od oficiálního představení nového Ferrari F12tdf uplynuly pouhé dva týdny. Tedy doba, po kterou běžně trvá autosalon. S uzavřením jeho bran přitom jen zřídkakdy bývá spojeno předání prvních kusů zákazníkům - ti si většinou musí počkat pár měsíců, u maranellské automobilky to ale bývá jinak. Potvrzením budiž přiložené fotografie modelu F12 Tour de France je zjevně, které zachycují jeden z prvních exemplářů již mířících za svým majitelem.

Tato rychlost by mohla být udivující, první výrazné zmínky o speciální verzi F12 pronikly na světlo světa již v červnu v podobě dat z oficiálního konfigurátoru. Potenciální klientela tedy měla dostatek času se s novinkou seznámit dříve než široká veřejnost a připlatit si za dobré místo v pořadníku, pročež je více než pravděpodobné, že všech 799 exemplářů zmizelo z nabídky rychleji než pára nad hrncem. To ale zdaleka není podivuhodné, neboť s ohledem na pohonné ústrojí se verze Tour de France jeví jako ideální investiční nástroj.

Na rozdíl od osmiválcových modelů má Ferrari F12tdf nadále atmosférickou pohonnou jednotku, která z 6,3 litrů objemu a dvanácti válců dává 780 koní a 705 Nm točivého momentu. S tímto výkonem italský bolid zdolá stovku za 2,9 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než standardní provedení. Tím ovšem jeho kalup nekončí, rozjet se totiž může až na 340 km/h. Vůči základu přitom nenabral pouze 40 extra koní, ale zároveň i srazil hmotnost na pouhých 1 415 kg.

Více jsme zmínili již během původního představení, pročež aktuálně jen dodáme, že vůz s červeně zbarvenou karoserií na fotkách byl během transportu oblepen ochrannou fólií. Ta zvenčí kryje především agresivnější čelní partie a mohutnější boční prahy či lemy blatníků, zatímco uvnitř chrání sportovní sedadla. Trojice ventilačních otvorů nad zadním kolem odkazující na legendární Ferrari 250 GTO je však jasně patrná, stejně jako třeba karbonové výdechy za koly předními.


Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem - 1 - Ferrari F12tdf nazivo 01Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem - 2 - Ferrari F12tdf nazivo 02Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem - 3 - Ferrari F12tdf nazivo 03Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem - 4 - Ferrari F12tdf nazivo 04Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem - 5 - Ferrari F12tdf nazivo 05Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem - 6 - Ferrari F12tdf nazivo 06
Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem - 7 - Ferrari F12tdf nazivo 07Ferrari F12tdf nafoceno naživo v červené, již míří za zákazníkem - 8 - Ferrari F12tdf nazivo 08
Ferrari F12tdf již míří za svým novým majitelem

Zdroje: SuperCarSafari@Facebook, AutoGespot

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše