Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford ukázal nový tříválec 1,0 EcoBoost. Je lehčí díky karbonu a umí vypnout válec
12.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinka má část hlavy, přední kryt a olejovou vanu z karbonu. Přidává kované hliníkové ojnice a odlehčený hliníkový blok pro úsporu hmotnosti 15,5 %.
Karbonová vlákna jsou pořád celkem exotický materiál, ze kterých se v autech vytváří hlavně šasí a karoserie drahých či luxusních modelů. A v dohledné době si budeme moci koupit Ford, který bude mít z karbonových vláken vyrobeny některé části motoru. Není prvního dubna ani jsme se nepomátli, Ford vyvíjí nový tříválec EcoBoost a jednou z novinek v jeho konstrukci je použití karbonu pro snížení hmotnosti a zlepšení kultivovanosti chodu.
Z karbonu má být vyrobena olejová vana, přední kryt a část hlavy válců, jak ukazují i obrázky níže. Díly jsou vyrobeny technologií vstřikování karbonu do forem. Kvůli úspoře hmotnosti tu je kromě karbonových dílů také hliníkový blok, který prý váží jen 14 kilogramů, a kované hliníkové ojnice. Výsledkem je motor, který je o 15,5 % lehčí než současný litrový tříválec EcoBoost.
Kromě toho je tento motor vybaven technologií vypínání válce, se kterou nás automobilka seznámila už zjara. Čtete správně, jen jednoho; tento tříválec se může v době, kdy nepotřebujete plný výkon, stát dvouválcem, aby šetřil palivo. Jinak počítejte s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikováním paliva.
Na výkony je zatím stále příliš brzy, Ford má hotový funkční prototyp. To znamená, že je jen otázka času, kdy se tento motor dostane do sériové výroby a nejpozději rok 2020 má být být reálným odhadem. V současnosti se hledá způsob, jak co nejefektivněji zautomatizovat výrobu karbonových dílů s účelem co největšího snížení výrobních nákladů. Prototypy jsou vyráběny z velké části ručně, takže jsou pochopitelně pro miniauta a nižší střední třídu moc drahé.






Nový tříválec má hliníkové ojnice a některé díly z karbonu
Zdroje: Ford, Autocar, Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 8 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nejnovější články
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 2 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 3 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 5 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 6 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
