Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
GM prozradilo 28 vylepšení Camara Z28, které ho dělají tak rychlým (+ video)
18.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chevrolet Camaro Z/28 je bez debat nejdrsnější verzí páté generace tohoto pony caru. Jeho výrobce svět seznámil s 28 důvody, proč je Z/28 tak dobré na okruhu.
Úspěchy Camara Z/28 na okruzích nejsou zanedbatelné - Severní smyčku německého Nürburgringu zajel tento stroj za parádních 7min 37s. Podle General Motors se vývoj zaměřil na tři hlavní oblasti: snížení váhy, zlepšení brzdné síly a zlepšení přilnavosti. Tady je onen seznam vylepšení, podle GM klíčových pro závodní tratě:
1. Vertikální odtrhová hrana na špičce zadního křídla pomohla výrazně snížit vztlak na zadní nápravě.
2. Upravená přední maska a absence světel do mlhy pomáhají snížit hmotnost, zde zejména mimo rozvor.
3. Přední lízátko zvládne 113 kg přítlaku na své špičce. Ve spojení s aktivním spodním krytem motoru je důležitou součástí aerodynamiky.
4. Karbonový výdech na kapotě usnadňuje odvod horkého vzduchu z motorového prostoru. A také je lehčí než ocel.
5. Upravené blatníky vylepšují aerodynamické vlastnosti.
6. Stejně fungují upravené podběhy předních kol.
7. Kryt podvozku je speciálně navržen pro zmírnění vztlaku přídě a lepší chlazení pohonného ústrojí.
8. Zadní sklo je o 0,3 mm tenčí, čímž se ušetřilo 400 gramů hmotnosti.
9. Zadní sedadlo má méně pěny a nelze jej sklápět, což znamená úsporu 4,7 kg. Nabízí se otázka, proč tam vůbec něco takového je.
10. Kola s pneumatikami jsou oproti Camaru SS celkem o 13,2 kg lehčí.
11. Karbon-keramické brzdy uspořily oproti ocelovým celkem 9,6 kg.
12. V U. S. nevídaná absence klimatizace znamená dalších 12,1 kg dolů.
13. Sedmilitrová V8 s označením LS7 má suchou olejovou vanu, kovanou klikovou hřídel, hlavy válců s vysokopropustnými kanály a titanové sací ventily.
14. Díky otevřenému sání nic příliš nebrání vstupu potřebného vzduchu do motoru.
15. Palivový systém je dimenzován dostatečně na to, aby zvládl i při velkém přetížení na trati zásobovat motor benzínem.
16. Výfukový systém s propustným katalyzátorem je vyvinut tak, aby s co nejmenším odporem průchodu plynů zvládl hutně znít pod plným plynem, ale zároveň neobtěžovat při klidné jízdě.
17. Šestistupňová manuální převodovka Tremec TR6060 s rychlejšími synchrony zvládne dlouhodobou ostrou jízdu a velký výkon motoru.
18. Dráhy převodovky v poměru 5.1:1 dodávají ručnímu řazení na rychlosti a přesnosti.
19. Rozpěrná tyč mezi tlumiči napomáhá torzní tuhosti karoserie, podobně jako u Camara SS 1LE.
20. Samosvorný diferenciál mezi zadními koly reaguje na vstupní točivý moment - čím více ho je, tím více se uzavírá.
21. Diferenciál má integrovaný chladič, odpadá tedy nutnost pumpy, kabelů a externího chladiče s větráky a termostaty.
22. Pevnější gumová uložení předních dolních ramen napomáhají stabilitě podvozku.
23. Stejně pracují také tvrdší uložení zadních horních ramen a kostí stabilizátoru.
24. Tužší tlumiče a tenčí stabilizátory podvozek vepředu přitvrdily o 85 % a vzadu o 65%.
25. Camaro Z/28 je první silniční auto, které používá technologii ventilů v tlumičích Multimatic DSSV (Dynamic Suspensions Spool Valve).
26. Elektronický systém Performance Traction Management integruje nastavení šasi, kontrolu trakce a další aktivní systémy.
27. Devatenáctipalcová kola obouvají pneumatikamy Pirelli P Zero Trofeo, které mají i vepředu šíři 305 mm a jsou tedy nejširšími gumami montovanými na srovnatelné silniční auto.
28. Karbon-keramické brzdy Brembo zastaví Camaro Z/28 ze stovky do klidu na pouhých 36,6 metrech.
Tak tady to máte, osmadvacet důvodů, proč je Camaro Z/28 lepší než jeho civilnější bratři - alespoň z pohledu jeho výrobce. Že to skutečně funguje, se snaží dokázat závodní verze Z28.R, která se silniční variantou sdílí motor i veškeré aerodynamické prvky. Jak se mu bude dlouhodobě dařit ve skutečných závodech, se zatím musíme nechat překvapit. Čas na Nordschleife vypadá slibně, přejme mu úspěchy.
Chevy Camaro Z/28 je schopný okruhový vůz; GM zveřejnilo seznam 28 věcí, proč tomu tak prý je.
Fotografie Camara Z/28 na trati v Milbrooku.
Zdroj: CarScoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23